eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieA ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama › Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
  • Data: 2014-04-18 13:03:46
    Temat: Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 11:38:43 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Prosze Cie... Nie badz naiwny.
    > Twoje zyczenia nie maja wiele z rzeczywistoscia dzis czy jutro.
    > Poza tym nie ma czegos takiego jak gorna kwota jaka chce sie zarabiac.

    Ale jest cos takiego jak ryzyko zamkniecia interesu jezeli robisz cos
    nielegalnego. Lepiej trzepac miliard dolarow rocznie i miec wszystko
    legalne niz dwa miliardy i ryzykowac, ze za rok panstwo wszystko
    skonfiskuje, a wlasciciel wyladuje w pierdlu. Ty zakladasz, ze kazda
    firma chce wyruchac swojego klienta i wycyckac go do cna, nawet robiac
    to wszystko nielegalnie. I akurat za przyklad wziales googla, ktora to
    firma dziala w USA i jest na celowniku tylu sluzb i takiej konkurencji,
    ze gdyby cokolwiek tam bylo nie tak - moglaby zwijac interes :)

    > Mialem na mysli dobieranie wg. moich potrzeb i wysylanie tego gdzie sie
    > da z dbaloscia, zeby zawsze. Sposob kamuflowania to sprawa odrebna.
    > Dobor personalny reklamy to juz jest co innego. Miedzy innymi przeciez
    > po to zbieraja dane o nas.

    Ale to reklamodawcy chca coraz skuteczniejszych i personalizowanych
    narzedzi reklamowych. Jest popyt, jest podaz. Wolny rynek :-) To co wrzucasz
    w Internet juz w nim zostaje na zawsze wiec jezeli masz obawy o swoja
    prywatnosc - po prostu go nie uzywasz.

    > Ja wybieram operatora, place mu za dostep. Kupuje komputer z ktorego
    > moge wysylac mail z wykupionej u Ciebie skrzynki. Poki co nie dostaje
    > nic za darmo.

    Kupujesz telewizor i tez nie dostajesz nic za darmo. Dodatkowo musisz
    placic abonament RTV, a kazda stacja wyswietla przez 20% czasu antenowego
    bezsensowne reklamy, ktorych nie da sie przewinac, pominac ani spersonalizowac.
    Na telewizje tez tak narzekasz? :) Dlaczego wedlug Ciebie Internet ma byc
    bez reklam?

    > A te maile beda skanowane przez google, ktory dane z nich
    > wykorzysta. Gdyby nie wiedza o moich mailach rynek by nie istnial.

    Istnialby tylko zamiast reklam personalizowanych dostawalbys reklamy
    tak jak w telewizji czy radiu - wszystkiego jak leci. Przez co ich skutecznosc
    bylaby slaba. Przez co dostawcy tresci zarabialiby mniej. Przez co
    reklam byloby jeszcze wiecej, a produkty drozsze (bo producenci wydawaliby
    wiecej na marketing).

    > Wykorzystujac dane o mnie zarabia mmimo, ze nic od nich nie chce.

    Ale maila do nich wysylasz :) Pretensje mozesz miec tylko do kogos kto
    korzysta z darmowego serwera do obslugi swojej poczty. Jednak 99% firm
    NIE uzywa gmaila. Firm ktore uzywaja moge policzyc na palcach jednej reki,
    firm ktore uzywaja hostingu komercyjnego bez reklam znam osobiscie z
    10 tys :-)

    > Wiec niby czemu powinienem ponosic koszty ich dobrego biznesu?

    Nie rozumiem Twojej logiki :)

    > A gdzie tu widzisz darmowe narzedzia?

    No chcesz dostac darmowego kompa i dostep do Internetu.. Nie wiem tylko od
    kogo i za co. Za to ze wysylasz darmowe maile na skrzynke googlowa? ;)
    Nikt na Tobie nie zarabi - jezeli juz to zarobi na uzytkowniku ktory
    ma u nich darmowa usluge (bo to JEMU beda wyswietlac reklamy, a nie Tobie).

    > Z usenetu korzystam kilkanascie lat, jeszcze kiedy zdaje sie googla nie
    > bylo. Dalo sie kiedys, da i dzis. I wlasciwie o tym jest ta dyskusja.

    Ze kiedys nie bylo takiej komercji? No teraz jest wieksza, duzo wieksza.
    I co z tego ? :-) Internet nie jest i nigdy nie bedzie darmowy - pogodz
    sie z tym. Zarowno dostep dla uzytkownik ow jak i hosting tresci kosztuje,
    bo wymaga do tego zaangazowania wiele sprzetu i ludzi.

    > Pisalem kiedys i to bylo fajne. Pisze dzis i to ma byc oplacalne. Drugi

    Tzn. wedlug Ciebie ktos (kto?) powinien placic za utrzymanie serwerow
    z wlasnej kieszeni, po to zebys Ty mogl sobie za darmo z tego korzystac?:)
    Widzisz gdzies tu jakis sens?

    Prad tez chcialbys miec za darmo bo podpisales umowe z dostawca pradu i przeciez
    on ma Twoje dane - wie o Tobie wszystko (na podstawie analizy zuzycia pradu),
    na pewno tymi danymi handluje i ogolnie jeszcze powinien Ci dac w gratisie
    toster bo przeciez on na Tobie zarabia ? :-)

    > raz powtorze na Twoim przykladzie - nie ma gornej kwoty jaka sie chce
    > zarabiac i nie ma zadnego powodu zeby zyskow nie maksymalizowac.

    Jest powod - za nielegalne dzialania idzie sie do pierdla, a firma znika z
    rynku. Slaby powod ??

    > Do wyswietlania reklam nie potrzeba skanowania maili. Skanuja zeby
    > zarabiac wiecej obnazajac nas z prywatnosci za nasze pieniadze. Nie
    > rozumiesz tego?

    Tzn. w jaki sposob google obnaza Twoja prywatnosc jak wysylasz do kogos
    maila? Wytlumacz mi ten mechanizm. W ktorym miejscu Twoja prywatnosc zostaje
    naruszona? Tak konkretnie wkaz dokladnie to miejsce. Przeciez to co wysylasz
    do konkretnego odbiorcy nie jest tajne (dla Ciebie i niego). Piszesz do niego
    np. ze lubisz truskawki z cukrem i za dwa dni jemu pokazuje sie reklama
    truskawek w przegladarce. W ktorym miejscu google zlamalo Twoja prywatnosc i
    w jaki sposob?

    > Przeciez pisalem, ze nie wchodze na bloga i nie ogladam youtuba. Wysylam

    No wydaje mi sie ze pisales ze blogi i youtube ewoluowaly wiec jednak
    wchodzisz skoro to zauwazyles.

    > Monopol polega na tym, ze jak wszyscy beda mieli gmail to ja nie bede
    > mial wyboru. Ale zdaje sie szkoda to tlumaczyc.

    Googlowi daleko do monopolu. Jego uslugi komercyjne sa dosc drogie i
    raczej malo kto z nich korzysta.

    > Widzisz jest np. taki ZAIKS. Sledza sobie gdzie co jest grane. A np.
    > taki google dzieki skanowaniu poczty przychodzacej zarabia. To jest dosc

    Google nie zarabia dzieki skanowaniu poczty tylko dzieki temu ze daja darmowe
    uslugi (w zamian za reklame).

    > podobna sytuacja. My jestesmy tworcami tych maili a ktos na tym zarabia.

    Bzdura - google na Twoich mailach nie zarabia. Zarabia na tym, ze daje
    komus darmowa usluge w zamian za reklame. Pretensje mozesz miec tylko do
    uzytkownika ktory sobie tam zalozy konto.

    > Czy persanalizowana reklama nie bedzie skuteczniejsza od podpasek dla
    > kazdego? No bedzie. A jak ja personalizowac? No zbierac dane o ludziach.
    > Ktos ich pyta czy chca?

    Zle postawione pytanie - powinienes spytac czy ONI pytaja czy moga?
    Tak - robia to w regulaminie. Nie podoba Ci sie regulamin - nie korzystasz
    z ich uslug. Proste jak drut. Widac jednak ludzie cenia sobie usluge wyzej
    niz te pare reklam ktore swoja droga jednym pluginem w przegladarce mozna
    wyciac (znalezienie go i zainstalowanie nie zajmuje wiecej niz 20 sekund).

    > Wiec nie chodzi o strony na ktorych pojawiaja sie reklamy. Nie chodzi
    > nawet o producentow ktorzy sie reklamuja. Chodzi o tych co potrafia
    > zebrac te dane, odpowiednio je przetworzyc i sprzedac z zyskiem. I nie
    > musi nazywac sie google. Czesto same z siebie nic nie daja uzytkownikom
    > ktorych dane przechowuja.

    Sam im te dane dostarczasz wysylajac im poczte :)

    > Zarabiaja tylko dlatego, ze sa a dane zbieraja
    > o ludziach ponoszacych koszty tego bytu.
    > Reklama poza czasem rola
    > informacyjna nie daje nam nic, wiec trudno traktowac ja jako jakies
    > dobro pozadane.

    Prawda jest taka ze reklama daje nam cala tresc ktora jest w Internecie.
    Bez reklamy nie byloby tresci, czyli nie byloby Internetu. Nie porownuj
    tego co bylo kiedys co tego co jest teraz. Bo kiedys faktycznie komercji bylo
    mniej ale tez tresci bylo XXX tysiecy razy mniej. Dzis w sieci znajdziesz
    absolutnie wszystko i to jest to dobro, ktore powstalo wlasnie dzieki
    reklamom.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.