    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Adam, dawaj adres paneli - a na co te panele?
    Date: Fri, 4 Feb 2011 11:38:12 +0100

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:4d4bc834$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...

    > A powiedzcie - te panele na podłogówkę to się nadadzą? Bo wszyscy
    > podłogówkę zachwalają, tylko ja bym nie chciał płytek (oprócz kuchni i
    > łazienki) bo w zimie cieplutkie i milutkie, ale latem to chyba nie bardzo?

    Powiem Ci, ze jak dla mnie to i zima plytki nie sa cieple. Podloga robi sie
    odczuwalnie ciepla dopiero jak temp. spada ponizej -10C.

    > I jeszcze takie pytanie: jaka powinna być grubość podłogi pod podłogówkę
    > żeby w łazience mieściły się wszystkie rury?

    Minimalna grubosc betonu posadzki to o ile dobrze pamietam 5,5cm.

    > Bo mi się wydaje że te 110 to przez całą szerokość do pionów muszą przejść
    > i nie wiem czy to się da z podłogówką skrzyżować. Kuje się strop? Mam z
    > akermanów... Na projekcie na poddaszu mam cała podłogę =10cm.
    > Rozmieszczenie sedesów/wanien/umywalek całkiem nie tak jak chcę (bo
    > zmieniłem lokalizację dolnej łazienki żeby była pod górną a nie w drugim
    > rogu domu) - to rura 110 gdzie?

    Troche pozno na takie zmiany. Podlogowki z rurami kanalizacyjnymi w prosty
    sposob nie skrzyzujesz. Albo trzeba kuc strop od spodu skoro to Ackerman i
    to tez nie w poprzek belek, albo podniesc podloge o grubosc rury
    kanalizacyjnej, uzupelniajac roznice wysokosci styropianem. Czyli trzeba by
    dac 11cm sturopianu pod posadzke o grubosci 6 - 7cm.

    Pozdro.. TK