  • 21. Data: 2012-02-28 14:33:59
    Temat: Re: Adam jak Twoje zuzycie energii?
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kogutek napisał:
    > To i
    > znajdą się tacy co w budynku wolno stojącym o powierzchni 150m2 płacą za
    > ogrzewanie połowę tego co ktoś mieszkający w trzy razy mniejszym mieszkaniu
    > grzanym ze wszystkich stron przez sąsiadów.

    Akurat z tym płaceniem tak niestety jest...
    W bloku...
    Płaciłem ok 3,6 tys za rok - CO + CWU, mieszkanie 48,7 m2, blok z lat
    70-tych ub wieku, grzany z ciepłowni wykupionej przez jakiegoś gebelsa...
    W domu...
    Płacę max do 2,5 - 2,7 tys z wszystkimi atrakcjami na rok za węgiel i
    drewno, jak zechcę dokupić jego trochę na opał na CO + CWU, dom 180 m2
    grzanej powierzchni w ostrym górskim klimacie.

    To nie są bajki.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 22. Data: 2012-02-28 14:59:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    bb.googlegroups.com...
    On 28 Lut, 14:48, Kris <k...@g...com> wrote:

    >Jak masz grzejniki w pokoju 30m2 to liczysz powierzchnie grzejnika,
    >czy pokoju ? Bo grzejac parter - grzeje rowniez gore. Liczy sie
    >temperatura jaka panuje w domu (na poddaszu)

    Jaka jest temp. na poddaszu?

    > - bo ze mam 2 x wiecej
    >przegrod zewnetrznych niz jakbym mial mniejszy domek 110m2 to chyba
    >sie zgodzisz? :)

    Masz tam pelnowymiarowe pomieszczenia?

    > Co wiecej - COP mam przez to gorszy bo grzeje do
    >wyzszych temperatur (bo mam mniejszy grzejnik).

    I mniejsze straty.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2012-02-28 15:00:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lutego 2012, 15:03:43 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    grzejesz faktycznie 110mkw(Tak przynajmniej pisałes w styczniu no chyba że
    "odpaliłes" grzanie poddasza).

> [...]
    > temperatura jaka panuje w domu (na poddaszu) - bo ze mam 2 x wiecej
    > przegrod zewnetrznych niz jakbym mial mniejszy domek 110m2 to chyba

    Napisałem tak dla scisłości bo tyle faktycznie grzejesz. A że masz na poddaszu 18stC
    a w garażach pewnie 10stC to inna bajka- to powierzchnie grzane startami parteru. Jak
    już będziesz mgrzał normalnie(do normalnych uzytkowych temperatur) to wtedy ten
    metraż doliczaj- będzie uczciwiej

    >Co wiecej - COP mam przez to gorszy bo grzeje do
    > wyzszych temperatur (bo mam mniejszy grzejnik). Wiec to nie do konca
    > tak jak piszesz.

    A to inna bajka już. Dodaj jeszcze ze 150 metrów garazów i piwnic to jeszcze lepszy
    COP wyjdzie. Papier i OZC wszystko przyjmie. Dwa metry betonu przed drzwiami jeszcze
    dolicz bo masz tam mostek termiczny z tego co pamietam;)

    > Styro mam 20cm, kosztowal wtedy 80 pln / m3 wiec w porownaniu ze
    > "standardowym" 10-12cm wyszlo mnie to moze 1k pln wiecej ;) Reku juz
    > pisalem - realny koszt na poziomie 3k pln. Jezeli mozesz - nie
    > zaczynaj kolejnego flejma o koszcie kominow etc. Poprostu przyjmij ze
    > tak jest :)

    Ok przyjmuje że went mech+ reku kosztują 3tys a wywietrzniki i nawiewniki
    kosztowałyby drugie tyle;))

    Bo w sumie nie miałes wyboru. Czysty prad może ale to droga ku bankrutcwu.

    >Nic innego w tej cenie nie
    > zapewniloby mi podobnego komfortu, a zwrot w porownaniu z pradem
    > bedzie baaaardzo szybki.

    W porównaniu z paleniem w kominku banknotami 200zł zwrot byłby jeszcze szybszy.
    No ale w Twojej sytuacji porównanie z prądem można zaakceptowac bo gazu nie masz,
    wegiel masz pewnie w granicy działki tylko trochę głebiej ale nie chciałes;)

  • 24. Data: 2012-02-28 15:25:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    n-

> [...]
    >masz, wegiel masz pewnie w granicy działki tylko >trochę głebiej ale nie

    Na ostatki wybralismy sie z rodzinka do kumpla, ktory nie ma gazu.
    Ma natomiast kociol mialowy. Pierwszy raz widzialem jak to dziala, choc z
    weglem znam sie od zawsze.
    Koles zasypuje kociol bodaj trzema wiadrami mokrego mialu, lekko ubija,
    zapala na tym male ognisko z gazety i szczepek drewna, wlacza nadmuch i
    idzie spac. Caly zasyp pali sie dwa - trzy dni w zaleznosci od temperatur.
    Dom ponad 200m^2 a on zuzyl opalu za jakies 1500zl. Mial pali sie od gory
    gdyby ktos nie zalapal. Powiem szczerze, ze gdyby nie ogolny pierdzielnik w
    kotlowni to dosypywanie mialu raz na dwa trzy dni mozna uznac za komfortowe
    rozwiazanie. Nie wiem tylko, czy za kazdym razem trzeba przejsc te sama
    procedure rozpalania na nowo od gory, czy jak? W kazdym razie przy obecnej
    cenie mialu mozna tanio grzac.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2012-02-28 15:34:46
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Maniek4" wrote in message news:jiirl1$scq$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > na dwa trzy dni mozna uznac za komfortowe rozwiazanie. Nie wiem tylko,
    > czy za kazdym razem trzeba przejsc te sama procedure rozpalania na

    Hej Maniek,

    No niestety trzeba od nowa - wybrać popiół, załadować od nowa i znów
    palimy - jest to ekonomiczniejszy sposób spalania miału, ale nie
    tylko miału bo i normalny węgiel można tak spalać w tradycyjnych
    kotłach tzw. "górniakach" - czyli ładujemy i rozpalamy od góry.
    Więc bardziej ekonomiczne, ale i bardziej upierdliwe ... no i trzeba
    poczekać aż się dokładnie wypali i kocioł się wyziębi, zanim da się
    świeżą porcję - więc przez parę godzin praktycznie nie ma grzania.
    (bo jakby zostały resztki żaru, to mogłoby się rozpalić wszystko od
    dołu)

    Tu masz więcej na ten temat:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Eko
    nomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 26. Data: 2012-02-28 15:42:43
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Powiem szczerze, ze gdyby nie ogolny pierdzielnik w
    > kotlowni to dosypywanie mialu raz na dwa trzy dni mozna uznac za komfortowe
    > rozwiazanie.

    Tylko, że musi za każdym rozpalaniem czyścić palenisko, wyjmować resztki
    żaru itd...
    Kocioł automatyczny jeszcze bardziej upraszcza sprawę. I miałem też
    można palić.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 27. Data: 2012-02-28 16:06:35
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    pisalem - realny koszt na poziomie 3k pln. Jezeli mozesz - nie
    zaczynaj kolejnego flejma o koszcie kominow etc. Poprostu przyjmij ze

    A możesz polecić mi jakąs firmę w Okolicach Raciborza, która sprzeda i
    urchomi mi PC?
    Ewentualnie wykona całą instalację aby sprawowała się podobnie jak Twoja?

    pozdrawiam

  • 28. Data: 2012-02-28 17:39:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 28-02-2012 o 15:33:59 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > drewno, jak zechcę dokupić jego trochę na opał na CO + CWU, dom 180 m2
    > grzanej powierzchni w ostrym górskim klimacie.

    A jakie miałeś temp. w tym bloku? - ja kiedyś też mieszkałem w bloku z lat
    70, w zimie mordęga - temp 25 -27 we wszystkich pomieszczeniach (grzejniki
    90/70) bez głowic (a nawet zaworów) na grzejnikach. Spróbuj mieć taką
    temp. w domu - z tych 2,5-2,7 zrobi się 6k lub 8k PLN'ow

    Pzdr
    TG

  • 29. Data: 2012-02-28 18:18:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 17:06, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > A możesz polecić mi jakąs firmę w Okolicach Raciborza, która sprzeda i
    > urchomi mi PC?
    > Ewentualnie wykona całą instalację aby sprawowała się podobnie jak Twoja?

    Napisz do mnie na priva ok ?:) Moze byc na tego gmaila - odpisze juz z
    mojego normalnego;) Napisalem do Ciebie ale teraz widze ze masz
    pulapke antyspamowa w adresie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 30. Data: 2012-02-28 18:36:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 16:00, Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    parteru. Jak już będziesz mgrzał normalnie(do normalnych uzytkowych temperatur) to
    wtedy ten metraż doliczaj- będzie uczciwiej

    To nie jest inna bajka - to jest fakt. Gdybym mial odgrodzone 20cm
    styropianem poddasze to wtedy by bylo uczciwie. Ale nie mam - mam je
    calkiem otwarte i jest tam temperatura taka, jaka jest. Grzane
    stratami? Twoje pokoje tez sa grzane stratami... z goracego
    kaloryfera ;) Nie moge majac chate 300-350m2 pisac ze ogrzewam tylko
    110m2 (swoja droga grzeje ~220m2 bo grzeje tez od jakiegos czasu cale
    piwnice) bo to nieprawda.

> [...]
    COP wyjdzie. Papier i OZC wszystko przyjmie. Dwa metry betonu przed drzwiami jeszcze
    dolicz bo masz tam mostek termiczny z tego co pamietam;)

    Papier i OZC - pewnie. Ale temperatury w moim domu i wskazania
    licznika to juz fakty, a nie wymysly.

    > Ok przyjmuje że went mech+ reku kosztują 3tys a wywietrzniki i nawiewniki
    kosztowałyby drugie tyle;))

    Nawiewniki higrosterowalne w kazdym pokoju + nawiewniki w kazdym z 8-
    miu okien dachowych, kominy klinkierowe wraz z obrobkami dekarskimi
    (od fundamentow po czubek komina). Przypominam ze mam trzy kondygnacje
    i 15 oddzielnych pomieszczen (razem z garazami i lazienkami) - jeden
    kominek by nie wystarczyl.

    > Bo w sumie nie miałes wyboru. Czysty prad może ale to droga ku bankrutcwu.

    Gdyby byl gaz to bylaby to dla mnie jedyna alternatywa. Ale zas
    dodatkowy komin, przylacz, brzydka skrzynka na elewacji i strach ze
    wybuchnie. Nieeee, wole swoja pompencje :)

> [...]
    wegiel masz pewnie w granicy działki tylko trochę głebiej ale nie chciałes;)

    Moglbym miec jeszcze gaz z butli, olej, piec na pellety, owies,
    wegiel, mial, drewno, czy palic w moim kominku z plaszczem np
    brykietem. PC jest z tego najlepsza :)
    pozdr.

    --
    Adam