eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRe: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła › Re: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła
  • Data: 2011-01-07 09:36:44
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.01.2011 09:35, Jan Werbinski pisze:

    > Gówno które w swojej niewiedzy zaproponowałeś nie zasili mi sieci
    > komputerowej, bo nie jest inwerterowy.

    Zasili.

    > Kosztuje 10 razy więcej i nie wiadomo ile pali. Jest drogi i nigdy
    > mi się nie zwróci. I nie zabiorę go jedną ręką do samochodu.

    Wiesz, Jasiu... Trzeba być kompletnym janemwerbińskim, żeby nie dostrzec
    tak oczywistego żartu.

    > Mój Kipor daje stabilne zasilanie do komputerów i elektroniki. Po 1500
    > godzin go wyrzucam i kupuję nowy. Koszt 1,5 zł za godzinę, to tylko mały
    > procent kosztów jego działania, bo paliwo to 7,5 zł za godzinę.

    Hmm... 1,5l na godzinę, przy wartości opałowej benzyny daje to około
    44MJ na tę godzinę i to powinno dać około 12kWh. I nawet zakładając, że
    cały czas dawał z siebie 2kW (model za 1500zł ma max. 2kW) - co jest
    mocno naciągane z oczywistych względów - daje to sprawność około 16%. W
    rzeczywistości wyjdzie pewnie poniżej 10%. Mizernie.