    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.dom
    Subject: Re: Antywibrator z wibrobetonu...
    Date: Tue, 12 Oct 2010 10:13:10 +0200

    "Panslavista" 4cb40d2f$0$27040$6...@n...neostrada.pl

    > Można wiercić (wałek z drewna)...

    Zamontowałem pęknięty [anty]wibrator -- i tak to wszystko psu na budę,
    bo pralka nie wypompowuje wody do końca w czasie płukania... Na oko
    coś poszło źle, bo pralka od razu ruszyła po zmontowaniu -- zwykle
    coś muszę poprawić, :) więc jeśli tym razem ruszyła od razu i nawet
    nie przecieka (musiałem to i owo zdemontować z rurkologii) to nieomylny
    znak, że coś poszło źle...

    W ułożyskowaniu bębna jest luz. Ponadto ten bęben jest jakoś krzywo
    zamontowany, co widać w czasie obracania się tegoż bębna -- i luz,
    i to skrzywienie jest od niepamiętnych czasów. (pralka ma około
    13 lat, ale przez pierwsze lata nie była używana; używana jest od
    kwietnia 2001 roku -- normalne jej używanie to około 10 prań
    tygodniowo, z tym że w te 10 wliczam i pranie ręczników na
    80 stopni Celsjusza i płukanie szmat do podłogi w zimnej wodzie,
    i pranie swetrów z wełny na specjalnym programie wełnianym, i pranie
    butów ze spodniami, i pranie samych spodni -- każde pranie czy płukanie)

    Choć przy okazji montowania obciążnika wywaliłem z pralki ,,pół
    kilograma'' (masę -- trudno powiedzieć, ile) gruzu (dosłownie
    wygląda to jak gruz) w czasie pierwszych minut wypompowywania
    wody pompa mieliła jak młynek do kawy, tyle że głośniej... Na
    jej trwałość na pewno dobrze to nie wpłynęło...

    Trudno mi zgadnąć, czy winny jest proszek, czy woda.

    Między mocowaniem obciążnika a samym obciążnikiem znajdują się podkładki
    ,,plastykowe'', które z czasem ugniatają się dociskane śrubami mocującymi,
    dlatego po skręceniu obu śrub (nie jedną do oporu i drugą do oporu, ale
    przemiennie -- raz tę, raz tamtą) odczekałem kilka minut, po czym
    dokręciłem śruby ponownie i powtórzyłem to (odczekanie i dokręcenie)
    jeszcze ze dwa (albo i trzy) razy...

    Teraz pranie... Ręczniki na 80 stopni Celsjusza... Prawie pełny ,,wsad'' -- 5 kG...

    -=-

    Założenie obciążnika to drobnostka. Cena? -- ponoć 100 złotych.
    Dla mnie trudnością jest wyciągniecie pralki i wsuniecie na miejsce -- bolą mnie
    kolana.
    Bolą do tego stopnia, że nawet przykręcanie nakrętek śrub mocujących obciążnik
    sprawia ból.

    Programatorowi cos merda się -- choć woda nie osiągnęła 80 stopni Celsjusza,
    programator ruszył do przodu, co słychać -- programator jest mechaniczny.
    Jest taki głośny, że słychać go w czasie obracania się bębna.

    Grzałka grzeje -- mam w łazience kilka żarówek, więc widzę wyraźnie. :)
    (wiem, że to nielegalne, ;) ale mam -- dwie z nich (halogenowe, o mocy
    20 W każda) żyją już kilkanaście lat, ale są zasilane wyjątkowo stabilnym
    napięciem 12 wlotów -- mam nadzieję, że je zamienię już na LEDki, których
    nie będę wyłączał)

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440 .
    438
    | 740 . 06 08 739 F|l 430 . . . . .09
    425
    | 730 26 29 październik 07 09 734 E|i 420 2627 29 . 02 05 0708 10
    418
    P|l 720 28 30 02 719 V|t 410 28 01 04 06
    412
    E|/ 710 01 03 05 709 |r 400 wrzesień 03