  • Data: 2010-10-12 12:14:42
    Temat: Re: Antywibrator z wibrobetonu...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i8vgc3$2i3$...@n...onet.pl

    _ _______________ _
    .'|| .----._ || | nie pozwala na to ,,gniazdo''
    |_||_| obciążnik

    ^ ^
    | |
    '-----------------'------- otwoey na śruby mocujące

    miejsce pęknięcia

    ____________________
> [...]

    > |____| (10 godzina w tym ułożeniu) gniazdo nie jest
    > osłonięte betonem

    > Candy ponoć też daje gwarancję pięcioletnią.

    http://www.candy.pl/produkty/15/824
    http://www.partner-agdrtv.pl/promocje/?p=3067 1349 złotych

    Tylko ta pralka, i tylko w tej sieci sklepów, ale można dokupić
    gwarancję wszędzie (w innych sklepach) także na inne pralki.

    Koszty dowiezienia i wniesienia do mieszkania -- 30 złotych.
    (i chyba to koszt wniesienie baz łaski)

    -=-

    Pralka (Ariston) pierze już od ponad czterech godzin. :)
    Pierze, płucze, wiruje, dogrzała wodę do zadanych 80 stopni
    Celsjusza. Nie łomocze, nie tańczy, nie hałasuje nadmiernie.

    -=-

    Montaż obciążnika jest łatwy, albowiem śruby mają łby pasujące ściśle
    do swych mocowań, dzięki czemu nie wypadają i nie obracają się. Samo
    dokręcenie jest proste, o ile ma się do dyspozycji wygięty klucz
    oczkowy z 12 ząbkami -- taki klucz kosztuje około 3 (trzech) złotych.

    Najtrudniejszą czynnością jest wyciągniecie i wsunięcie pralki.
    Kolejną trudnością jest samo dokręcanie -- dla mnie, bo bolą mnie kolana. :)
    Obrócenie pralki do góry nogami i ponowne postawienie jej na nóżkach nie jest
    już takie trudne jak samo dokręcanie.

    Miejsca jest dużo, narzędzi specjalistycznych nie potrzeba, jedna osoba
    wystarczy bez trudu do takiego montażu i demontażu. A jednak ta usługa
    wyceniona jest ponoć na około 100 złotych. Dlaczego? Sam zaś obciążnik
    to koszt 145 złotych.

    -=-

    A jak wyglądało moje reperowanie?

    -- serwis Aristona przyjął zgłoszenie we wtorek i umówił
    się ze mną na czwartek bądź piątek

    na tym mój kontakt z tym serwisem zakończył się :)

    -- ,,niezależny'' serwisant przyjął zgłoszenie dopiero po
    dwóch moich telefonach, przyjechał, stwierdził pęknięcie
    obciążnika, podał cenę nowego, zainkasował 35 złotych
    i odjechał, prosząc mnie o telefoniczne zapytanie
    następnego dnia po godzinie 17 o koszt pełnej usługi

    zadzwoniłem około 17 z sekundami i skończyłem przemówienie ;)
    do ,,sekretarki automatycznej'' o 17 z dwiema minutami

    następnego dnia zadzwoniłem ponownie, przypomniałem się
    i podałem raz jeszcze wyraźnie swój adres i numer telefonu
    (oczywiście mówiłem do ,,sekretarki automatycznej'')

    na tym mój kontakt z tym serwisantem zakończył się :)

    -- zainteresowałem się zakupem nowej pralki, wybór padł między
    innymi na Amicę, dlatego tez zwróciłem się do serwisu Amici

    odpowiedź sugerowała, że rynek usług w Białymstoku jest
    podzielony i że serwis Amici podejmie się reperacji
    pralki Ariston warunkowo, o ile z serwisem Aristona nie
    dojdę do porozumienia

    odradzono mi reperowanie prali starszej niż pięcioletnia
    i doradzono kupno nowej z pięcioletnią gwarancją

    potwierdzono wysoką cenę nowego obciążnika i podano,
    iż cen usługi to około 100 złotych

    -- nie pamiętam, ile trwał demontaż obciążnika
    (oczywiście coś wówczas uszkodziłem i pralka nie od razu
    uruchomiła się -- musiałem ją porozbierać na drobniejsze
    fragmenty i poskładać)

    natomiast montaż pękniętego obciążnika trwał w sumie około
    jednej godziny, przy czym najwięcej czasu zajęło oczekiwanie
    (po dokręceniu śrub czekałem kilka do kilkunastu minut na
    ułożenie się podkładek, dokręcałem ponownie i znowu
    czekałem -- tak parę razy)

    Śruby mocujące mają okrągłe łby pod którymi są profilowania
    unieruchamiające śruby w mocowaniach tychże śrub. Nakrętki
    mają duże podkładki obracające się względem tych nakrętek.
    Są jeszcze dwie inne podkładki -- po dwie dla każdej ze śrub.
    Trudno mi zgadnąć, po co są, ale są. Być może powinny być nie
    pod nakrętkami, ale tam, gdzie są plastykowe podkładki -- były
    pod nakrętkami.

    .-. .-. <-- okrągły łeb
    '| |' '| |'
    H H <-- profilowanie
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    .-' .-'
    .-' .-' <-- gwint
    .-' .-'

    --
    ^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440 .
    438
    | 740 . 06 08 739 F|l 430 . . . . .09
    425
    | 730 26 29 październik 07 09 734 E|i 420 2627 29 . 02 05 0708 10
    418
    P|l 720 28 30 02 719 V|t 410 28 01 04 06
    412
    E|/ 710 01 03 05 709 |r 400 wrzesień 03