  • Data: 2015-03-22 23:56:24
    Temat: Re: Automatyka w domu na sterowniku Beckhoff
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Fateka i wszystkie moduly mam w wersji tranzystorowej ktore steruja
    > zewnetrznymi przekaznikami - uznalem ze to rozwiazanie bedzie trwalsze
    > (lepsze odseparowanie odbiornikow od samego sterownika) i mniej problematyczne
    > w razie padu przekaznika (po prostu wyjmuje przekaznik z podstawki w
    > rozdzielnicy i wkladam nowy zamiast grzebac we wnetrznosciach PLCka :)

    Klasyka. Dodam jeszcze drobiazg. Są przekaźniki z overridem na ON i na
    OFF, bardzo przydatna rzecz, gdy padnie sterowanie. Można wymusić stan i
    na spokojnie zabrać się za naprawę PLC-ka.

    I na koniec jedna kwestia - pobór prądu przez przekaźniki. Zastosowałem
    relpole, gdyż bardzo mało pobierały (przy 80 sztukach wiszących na
    wyjściach ma to już znaczenie). Okazało się, że wieszają się przy
    minimalnych prądach* na swoich stykach - wystarczy lampa LED i du..a ze
    sterowania. Wszystkie poszły do zwrotu.

    To tak ku pamięci.

    Miłego.
    Irek.N.
    * ponoć 16A/AC, ale wystarczyła 8W LED-ówka i prąd ładowania chyba 4u7
    sklejał przekaźnik.