  • 21. Data: 2022-01-10 09:03:32
    Temat: Re: Awaria pompy ciepła
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 09.01.2022 15:10, Cavallino wrote:

    > Na wszystko nie, la na powyższe jak najbardziej.
    > A jak na jakieś agd nie kupię, to najczęściej skończy się akurat po
    > upływie fabrycznej gwarancji, a ewentualna naprawa będzie droższa niż
    > obecna wartość danego ubezpieczenia.....
    >
    > Mam wyrzucić PC tak samo jak pralkę, po 3 latach w razie czego?
    > To już wolę ubezpieczyć.

    Mateusz z tego co zrozumiałem portafi conieco zdiagnozować i naprawić
    sam, dlatego nie rozumiem zdziwienia, że nie chce płacić 3000zł
    ubezpieczenia na takie okazje. Ja też bym nie płacił, tak samo jak
    przeglądy pieca gazowego robię sam - bo przegląd kosztuje ?100, a nowy
    piec ?550

    Lukasz

  • 22. Data: 2022-01-10 09:20:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-01-2022 o 09:03, ddddddddddddd pisze:

    > Mateusz z tego co zrozumiałem portafi conieco zdiagnozować

    Ale pytanie było do mnie.
    Więc to co potrafi Mateusz jest bez związku, bo nie przyjedzie do mnie
    nic diagnozować.

  • 23. Data: 2022-01-10 09:43:33
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-09 o 21:34 +0100, Irek.N. napisał:

    > Spoko, jeżeli jesteś w stanie odbudować stratę w rozsądnym czasie.
    > Ja nie wyobrażam sobie utraty hali produkcyjnej czy chociażby domu i
    > próby odbudowania z oszczędności.

    Dom można łatwo odbudować, lub po prostu postawić nowy. Gdybym
    natomiast miał halę produkcyjną, to bym ubezpieczył - bo to już
    narzędzie produkcyjne, którego sam przestój może być wymierną stratą, a
    ew. szkody wynikać mogą z cudzego niedbalstwa (np. pracowników), na
    które wpływ mam niewielki. Zresztą lokal handlowy mam ubezpieczony,
    właśnie z tych powodów.
    Moja wypowiedź dotyczyła raczej prywatnej sfery życia.

    Mateusz

  • 24. Data: 2022-01-10 10:13:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.01.2022 21:34, Irek.N. wrote:
    > ps. niektórzy producenci PC dają od razu 5 lat gwarancji.

    A możesz podać przykład producenta który nie wymaga np. obowiązkowych
    przeglądów przez autoryzowany serwis w tym czasie?

    Ja podam kolejny przykład, rekuperacji tym razem. Dospel daje 8 lat!

    "Gwarancja obejmuje:
    Bezpłatną naprawę w okresie 8 lat* od daty zakupu na centralę
    wentylacyjną OPTIMAL. Gwarancja zobowiązuje firmę DOSPEL do bezpłatnego
    usunięcia wad ukrytych lub powstałych z winy producenta. Naprawy
    gwarancyjne dokonywane są przez certyfikowane firmy instalacyjne.

    *Centrale OPTIMAL objęte są gwarancją przy udokumentowanej wymianie
    filtrów co pół roku, wykazanych odpowiednimi dokumentami zakupu
    (paragonami lub fakturami). Ważność gwarancji uzależniona jest od
    przeprowadzenia przez uprawnionego z gwarancji odpłatnego przeglądu
    serwisowego w okresie między 30 a 36 miesiącem użytkowania i między 54 a
    60 miesiącem użytkowania przez serwis wskazany przez Gwaranta."

    1) Filtry co pół roku, zestaw u nich kosztuje 100zł czyli 200zł/rok * 7
    = 1400zł (wymieniam sam, mam ramki, kupuje włókninę ~80zł/2 lata)
    2) Wymagany serwis w tym czasie 2x350zł(netto) + dojazd 1,8zł/km w dwie
    strony (z Częstochowy) = dla mnie te dwa serwisy to byłoby ~2k zł.

    Czyli ubezpieczenie na 5 lat działania rekuperatora za ~3200zł

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2022-01-10 10:15:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dom można łatwo odbudować, lub po prostu postawić nowy.

    A za co?
    Za kilka stówek rocznie?

  • 26. Data: 2022-01-10 11:01:01
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-10 o 10:15 +0100, Cavallino napisał:

    > A za co?
    > Za kilka stówek rocznie?

    Podlicz ile płacisz za *wszystkie* swoje ubezpieczenia w przeciągu
    życia (dom, samochód, pralka, PC, pies, i co tam jeszcze TU wymyśliło)
    i porównaj to z prawdopodobieństwem całkowitego zniszczenia domu. Mój
    stoi zamieszkany już ponad 400 lat...

    Oczywiście istnieje jakieś niezerowe prawdopodobieństwo, że na dom
    spadnie mi meteoryt, samochód wpadnie do rzeki a stodołę porwie
    huragan. To byłby zaiste niefart. Równie dobrze mogę zakrztusić się
    przy śniadaniu i zejść. Przed wszystkim się człowiek nie uchroni.

    Mateusz

  • 27. Data: 2022-01-10 11:14:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 10 stycznia 2022 o 10:15:43 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    > A za co?
    > Za kilka stówek rocznie?

    Ubezpieczenia to biznes jak każdy inny, zarabia na tym firma ubezpieczająca (już po
    odliczeniu wszelkich kosztów...), czyli statystycznie kupować się nie opłaca ;)
    Np. jeśli ktoś ma dużą flotę samochodów itp to taniej samemu naprawiać...
    Płaci się m.in za wygodę, świadomość/poczucie bezpieczeństwa itp..

    A w praktyce np. przy zniszczeniu domu, po opłacaniu składek przez xx lat okaże się,
    że np. brakuje potwierdzenia jakiegoś przeglądu i wypłaty odszkodowania brak, albo
    mocno ograniczona ze względu na "rażące niedbalstwo" właściciela :(

  • 28. Data: 2022-01-10 11:17:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Podlicz ile płacisz za *wszystkie* swoje ubezpieczenia w przeciągu
    > życia (dom, samochód, pralka, PC, pies, i co tam jeszcze TU wymyśliło)
    > i porównaj to z prawdopodobieństwem całkowitego zniszczenia domu.

    Po co?
    Zniszczyć/zepsuć/zginąć może się każda z ubezpieczonych rzeczy z osobna.
    I może to zrobić zaraz po nabyciu.
    Co wtedy zrobisz?
    Lekką rączką wyłożysz KOLEJNE 0,5 mln zł, (na które właśnie wziąłeś
    kredyt), skąd je weźmiesz?
    Z kolejnego kredytu?

    >Mój
    > stoi zamieszkany już ponad 400 lat...

    A inne niekoniecznie.
    Ryzyko ubezpieczalnie też szacują, a że Ciebie nie stać na przejęcie go
    na siebie w 100%, to trzeba im dopłacić marżę....

    > Oczywiście istnieje jakieś niezerowe prawdopodobieństwo, że na dom
    > spadnie mi meteoryt, samochód wpadnie do rzeki a stodołę porwie
    > huragan.

    Będzie zwarcie w instalacji, chata się spali, przyjdzie powódź, samochód
    ukradną, będziesz miał wypadek, a pralka zepsuje się po 2,5 roku.....

    To jest często całkiem duże ryzyko, a w tym ostatnim przypadku bliskie 100%.
    Dla KAŻDEGO większego sprzętu agd z ostatnich lat, korzystałem już z
    przedłużonej gwarancji......

    > To byłby zaiste niefart. Równie dobrze mogę zakrztusić się
    > przy śniadaniu i zejść.

    Dokładnie.
    I też nie powinno to skutkować zrujnowaniem rodziny...
    Właśnie po to są ubezpieczenia.

    A nie polskie "jakoś to będzie", a potem płacz gdy dom zaleje i łapa
    wyciągnięta do społeczeństwa.

    Jak Cię nie stać na ubezpieczenie majątku, tzn. że Cię nie stać na
    majątek i nie powinieneś go mieć.

  • 29. Data: 2022-01-10 11:26:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-01-2022 o 11:14, WS pisze:

> [...]
    > Np. jeśli ktoś ma dużą flotę samochodów itp to taniej samemu naprawiać...

    Wiadomo.
    Ale z reguły mamy pojedyncze sztuki ubezpieczanych rzeczy i bardziej
    opłaca się dać zarobić firmie ubezpieczeniowej za wzięcie ryzyka na siebie.

> [...]
    albo mocno ograniczona ze względu na "rażące niedbalstwo" właściciela :(

    Dlatego tego trzeba pilnować....

  • 30. Data: 2022-01-10 11:27:37
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-10 o 11:17 +0100, Cavallino napisał:
    > Po co?
    > Zniszczyć/zepsuć/zginąć może się każda z ubezpieczonych rzeczy z
    > osobna.

    Jasne. Ale jeśli faktycznie ci się to zdarza, to coś robisz nie tak. :)

    > I może to zrobić zaraz po nabyciu.

    Od tego są gwarancje, rękojmie, i tym podobne twory. Nie, żebym jakoś
    szczególnie z tego korzystał, ale tak o tym słyszałem.

    > Dla KAŻDEGO większego sprzętu agd z ostatnich lat, korzystałem już z
    > przedłużonej gwarancji......

    Moja pralka ma dobre 8 lat, kuchenka 4 albo 5, komputery ponad 10,
    lodówka 5... Nic mi się jakoś tragicznie nie psuje... Ok, pralkę
    musiałem raz rozebrać bo jakaś moneta zatkała pompkę odpływu.

> [...]
    > kredyt), skąd je weźmiesz?
    > (...)
    > Jak Cię nie stać na ubezpieczenie majątku, tzn. że Cię nie stać na

    Nie jesteś konsekwentny - najpierw piszesz o życiu na kredyt, a potem o
    jakichś "majątkach"... Złośliwie zaproponuję więc odmienną tezę: jeśli
    nie stać cię na wymianę popsutych gratów, to żyjesz ponad stan.

    Mateusz