  • 61. Data: 2022-01-12 10:00:44
    Temat: Re: Awaria pompy ciepła
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-12 o 08:24 +0100, Mateusz Bogusz napisał:
    > 9 serwisów po ~400zł brutto (nie wiem ile biorą, ale ta kwota wydaje
    > mi się i tak optymistyczna) daje 3600zł.

    Z reguły gwarancja takiej PC wymaga również aby instalację wykonał
    jakiś Pan w Autoryzowanym Bereciku, a ten z oczywistych powodów chce
    instalować tylko to, co sam sprzeda... co oznacza, że do tych 3600 zł
    "kosztów gwarancji" należałoby dodać jeszcze marżę i robociznę Pana w
    Autoryzowanym Bereciku. U mnie ta przebitka wynosiła 250% podstawowej
    ceny (koszt całkowity 4'000 Eur przy zakupie i montażu własnym vs
    15'000 Eur przy pomocy PAB).

    Mateusz

  • 62. Data: 2022-01-12 11:20:04
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > A w umowie to nie odsyłają po szczegóły do karty gwarancyjnej?
    > https://www.wienkra.pl/wp-content/uploads/2019/10/mi
    tsubishi-electric-warunki-gwarancji.pdf

    No proszę, to teraz rodzi się pytanie. Nie kupiłem Mitsu w Mitsu i
    samemu instalowałem, ale kupiłem PC Mitsu z instalacją wykonaną przez
    autoryzowaną firmę. W umowie nie mam nic na temat przeglądów, ale mam
    zapis o gwarancji. Firma duża, z tradycjami, nie pierwsza instalacja dla
    mnie. No ciekawe jak to będzie wyglądało w razie czego :)

    Może też być inaczej, ten dokument to nie jest gwarancja Mitsu, a
    jedynie interpretacja Wienkra. Być może tutaj "leży pies pogrzebany".
    Muszę zobaczyć co dostałem w dokumentacji do pompy, może będzie oryginał
    warunków.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 63. Data: 2022-01-12 12:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > To jest często całkiem duże ryzyko, a w tym ostatnim przypadku
    > bliskie 100%. Dla KAŻDEGO większego sprzętu agd z ostatnich lat,
    > korzystałem już z przedłużonej gwarancji......

    Masz troche pecha ale tak sobie mysle ze jakby kazdy sprzet psuł sie w
    ramach przedłużonej gwarancji to ubezpieczalnie musiałyby podniesc
    składki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 64. Data: 2022-01-12 12:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Po co?
    > Zniszczyć/zepsuć/zginąć może się każda z ubezpieczonych rzeczy z
    > osobna. I może to zrobić zaraz po nabyciu.
    > Co wtedy zrobisz?
    > Lekką rączką wyłożysz KOLEJNE 0,5 mln zł, (na które właśnie
    > wziąłeś kredyt), skąd je weźmiesz?
    > Z kolejnego kredytu?

    Akurat dom kupiony na kredyt musi być ubezpieczony.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 65. Data: 2022-01-12 12:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Dlatego tego trzeba pilnować....

    Ile płacisz za pomiary elektryczne? Bo szukam jakiegoś elektryka który
    mi to ogarnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 66. Data: 2022-01-12 16:30:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2022 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Masz troche pecha ale tak sobie mysle ze jakby kazdy sprzet psuł sie w
    > ramach przedłużonej gwarancji to ubezpieczalnie musiałyby podniesc
    > składki...

    Przecież podnieśli....
    Sięgają nawet 30%....

  • 67. Data: 2022-01-12 16:31:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2022 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Akurat dom kupiony na kredyt musi być ubezpieczony.

    Nie w tym tkwi problem o którym gadamy.
    Tylko o wyciąganiu ręki po państwowe, jak się coś stanie.

  • 68. Data: 2022-01-12 16:32:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2022 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ile płacisz za pomiary elektryczne?

    A są obowiązkowe w prywatnych chatach?

  • 70. Data: 2022-01-12 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Przecież podnieśli....
    > Sięgają nawet 30%....

    Nie rozumiemy sie.
    Jezeli kazdy sprzet sie zepsuje to logiczne ze ubezpieczenie bedzie
    kosztować wiecej niz sprzet...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 69. Data: 2022-01-12 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A są obowiązkowe w prywatnych chatach?

    Nie. Ale ktos pisał ze własnie w razie "w" ubezpieczyciel moze sie
    wypiąc..

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."