  • 91. Data: 2013-11-28 16:15:39
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    news:2d7d638d-132a-4913-9860-923d3ff723b0@googlegrou
    ps.com...

    > Ja zaplacilem 80 pln za certyfikat - wszystko zalatwione mailem, nikt u
    > mnie
    > nie byl, zdjecia sam zrobilem :D

    Na początku zaczęło się cięcie na ceny i ja trafiłem w moment, że jeszcze
    udawali pracę nad certyfikatem :-)
    Poźniej widać już w ogóle biznes im upadł :-)

  • 92. Data: 2013-11-28 16:22:14
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Trzeba było nie budowac się w tym Wodzisławiu.

    To w tym Wodzisławiu co agent Tomek nabył willę od Kwaśniewskich ?

  • 93. Data: 2013-11-28 16:55:44
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "zapinio" <z...@g...com> wrote in message
    >W szczególności zaś urzędnikom.
    > I nowym inspektorom w nowych Wydziałach d/s Zbytecznych...

    W sumie dobrze, że Tymoszenko siedzi. U nas też powinno się aresztować
    polityków za decyzje polityczne, które zaszkodziły.

  • 94. Data: 2013-11-28 17:41:22
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A ty sądzisz że wiecznie będziesz palił węglem?

    Myślę, że nie będę wiecznie palił węglem, bo kupując obecną nieruchomość
    planowałem w przyszłości PC, kiedy koszty będą sensowne.

    > W krakowie po 5 latach będą zlikwidowane wszystkie piece węglowe.

    Nie będą zlikwidowane. Wprowadzenie zakazu palenia w kotłach węglowych
    narusza prawo, które nie może działać wstecz i takie rozporządzenia,
    radni mogą sobie wsadzić w d...
    To co zostało uchwalone to narazie tylko i wyłącznie zakaz palenia w
    kotłach nieekologicznych. Poza kotłami klepanymi gdzieś w garażach,
    prawie wszystkie wiodące firmy na rynku posiadają kotły z certyfikatami
    ekologicznymi.
    Tak więc przepis i tak pozostanie martwy w stosunku do osób, które do
    tej pory paliły w kotłach węglowych, a będzie on dotyczył tylko i
    wyłacznie

    > U ciebie radni mogą niezadługo coś podobnego przegłosować.

    I niezmiernie będę się z tego cieszył, bo dzięki temu będą dotować
    ekologiczne instalacje.
    Chętnie wziąłbym taką dotację do postawienia gazowej PC, która zapewnia
    niższe koszty od pomp elektrycznych, a do tego świetnie się nadaje do
    instalacji grzejnikowych, gdyż spaliny podnoszą temperaturę wody
    zasilającej.

  • 95. Data: 2013-11-28 17:44:10
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...
    W dniu środa, 27 listopada 2013 23:36:53 UTC+1 użytkownik uzytkownik
    napisał:

    > Wez teraz policz ile kosztowala instalacja tego wszystkiego do kupy.
    > Kociol weglowy, gazowy.. Moze jeszcze masz solary?
    > To taki standardzik - nikt oczywiscie tego nie wlicza w ceny kotla
    > weglowego ale co drugi "weglarz", a prawie kazdy gazownik solary chce,
    > bo temu pierwszemu nie chce sie podgrzewac chaty w lato, a drugi
    > ogranicza
    > koszty :-)

    Nie mam solarów i chyba mieć nie będę, bo po prostu zbyt długo będą się
    zwracać koszty.
    CWU poza sezonem grzewczym, grzeję gazem.

  • 96. Data: 2013-11-28 17:58:57
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > lepiej sobei policz ile by cie kosztował normalny dobrej klasy kocioł
    > kondesacyjny o mocy 35kW.
    >
    > i ile być mógł palić różnica ceny miedzy tym kotłem a twoim 35kW
    > kotłem węglowym...

    Tylko nie bierzesz pod uwagę, że gdybym pozostał przy samej gazówce to w
    razie awarii zasilania elektrycznego mam zimno w chałupie.
    W obecnej chwili, w razie awarii, idę do kotła, wrzucam kilka kawałków
    drewna, uchylam drzwiczki popielnika i dalej mam ciepłą wodę CWU i
    ciepłą chałupę. W okresach przejściowych nie muszę uruchamiać palnika
    tylko mogę przepalać wieczorami drewnem, którego mam dość sporo na
    działce. Co roku wycinam gałęzie i niektóre drzewa. Trochę palet
    drewnianych.
    Instalację mam w 100% działającą w grawitacji.
    Kocioł, który kupiłem posiada palnik retortowy oraz dodatkowe palenisko,
    głównie do spalania drewna, zabudowane na stałe tzn. nie wyjmuję
    rusztów. Ten kocioł jest połączeniem kotła retortowego z kominkiem i
    można palić z nadmuchem lub bez nadmuchu z uchylonymi drzwiczkami
    popielnika.

    Niektórzy wolą kotłownię w salonie. Ja wolę kotłownię w kotłowni i to
    jeszcze w budynku obok :)
    Pompa ciepła czy kocioł gazowy są mocno uzależnione od energii
    elektrycznej, a u mnie dość często są awarie prądu.

  • 97. Data: 2013-11-28 18:05:32
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 15:47:30 UTC+1 użytkownik kiki napisał:
    > Te 500PL oko�o, ju� nie pami�tam ale kiedy� pisa�em, to by�a
    > rewolucja cenowa :-) Ale ani kobieta ani ten co przyjecha� w og�le nie
    > kumali nic :-) Jako� za�apali si� na kurs i dostali papier, bo reszta to
    > rotfl.

    Jak 500 PLN, to nieźle przepłaciłeś. Na allegro baba zrobiła za 50zł (przesyłka
    gratis).

  • 98. Data: 2013-11-28 20:27:00
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 17:41:22 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > niższe koszty od pomp elektrycznych, a do tego świetnie się nadaje do
    >
    > instalacji grzejnikowych, gdyż spaliny podnoszą temperaturę wody

    Skąd wziąłeś że to o kotły węglowe chodzi. To o piece idzie, o kuchnie węglowe. Gdzie
    w kamienicy jak ktoś ma 50m2 wstawi kocioł węglowy do co. Widziałeś gdzieś kocioł
    węglowy o mocy 5kW do powieszenia na ścianie?

  • 99. Data: 2013-11-28 20:48:09
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tak więc przepis i tak pozostanie martwy w stosunku do osób, które do
    > tej pory paliły w kotłach węglowych, a będzie on dotyczył tylko i

    ... wyłącznie nowobudowanych domów.

  • 100. Data: 2013-11-28 21:20:06
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Gdzie w kamienicy jak ktoś ma 50m2 wstawi kocioł węglowy do co.

    W piwnicy, a nawet w mieszkaniu takie kotły z podajnikiem montowałem w
    kamienicach.
    Wyobraź sobie, że w szczególności w kamienicach izby są na tyle duże, a
    powierzchnie mieszkań rzędu nawet po 100-150m2
    Spokojnie ludzie stawiali ścianki z gips-kartonu tworząc niewielkie,
    wydzielone pomieszczenia dla kotła z podajnikiem. Kilka kotłów w takich
    właśnie warunkach uruchamiałem.

    > Widziałeś gdzieś kocioł węglowy o mocy 5kW do powieszenia na ścianie?

    "Kówa", a kto komu broni zamontować nawet kocioł 25kW, który przecież
    pracuje w cyklach praca/postój?
    Po prostu szybciej nagrzeje wodę i dłużej będzie wyłaczony.
    Poza tym na rynku są też dostępne kotły z podajnikami retortowymi o mocy
    10kW, w których można modulować moc od 3 do 10kW czy też kotły o mocy
    12kW, który moduluje moc od ok. 3 lub 5kW do 12kW.
    Dla przykładu takie kotły: Defro EKR 10kW, Heiztechnik HT Eko 10kW,
    Ogniwo Eko Plus 10kW , a 12kW to chyba każdy producent robi.