  • 161. Data: 2013-11-29 14:22:40
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2013 05:10:32 -0800 (PST), k...@g...com

    > Tam gdzie się pali w piecach kaflowych i tym podobnych wynalazkach z XVI wieku.

    Tu się nie zgodze. Te piece akurat spalają stosunkowo czysto, ponieważ mają
    dużo tlenu do czystego palenia (nie to co w piecu zasypowym palonym od dołu
    gdzie wszystko się kisi).

    > Jest jeszcze jeden problem. [...] Efektywność takiego pieca jest mała bo sporo
    > tego co się pali, czyli dymów i gazów palnych różnych idzie w pizdu w komin.

    Tu też się nie zgodzę i właśnie o tym pisałem wcześniej. Ja mam piec
    zasypowy, bez podajnika i obecnie (po blisko 10 latach kopcenia sic!)
    bardzo mało wyrzucam w komin związków palnych -- w tym węgla (sadzy), CO i
    CH. Wszystko to tylko dzięki zapaleniu zasypu od góry, podaniu dodatkowego
    powietrza od góry do wypalenia gazów. Da się to uzyskać w KAŻDYM
    przeciętnym "marketowym" piecu, trzeba tylko o tym wiedzieć i chcieć.
    Dlatego dziwię się, że ta metoda nie jest promowana przez urzędy. Może po
    prostu o tym nie wiedzą...

    --
    Pozdor Myjk

  • 162. Data: 2013-11-29 14:35:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 14:10:32 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Najmniejszy jaki widziałem ma akceptowalny do mieszkania w kamienicy rozmiar.
    >Odpowiednią moc bo 6kW. Ale nie ma podajnika. To typowy piec zasypowy. >Efektywność
    takiego pieca jest mała bo sporo tego co się pali, czyli dymów i >gazów palnych
    różnych idzie w pizdu w komin.
    Tak z ciekawości- w czym bardziej efektywne sa te z podajnikiem skoro bez podajnika
    mniej efektywny?

  • 163. Data: 2013-11-29 14:35:57
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 14:22:40 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > przeciętnym "marketowym" piecu, trzeba tylko o tym wiedzieć i chcieć.
    >
    > Dlatego dziwię się, że ta metoda nie jest promowana przez urzędy. Może po

    Mieszkam w centrum dużego miasta. Większość budynków to kamienice. jak ludzie
    przychodzą z pracy i zaczynają palić w piecach kaflowych to z kominów leci czarny dym
    i śmierdzi dymem z węgla. Co z tego ze Ty wiesz jak palić jak ludzie nie wiedzą. Przy
    paleniu węglem w piecu kaflowym zawsze jest etap w którym jest dużo dymu. Takie
    właściwości ma piec tego typu. W tym czasie większość gazów palnych które mogły by
    być spalone idzie w komin. Te modele tak mają i nic nie da się zrobić. I to takie
    piece zatruwają środowisko. Taki piec to obudowane ognisko. Koks byłby lepszy bo to
    praktycznie sam pierwiastek węgiel. Ale koks drogi i nie nadaje się do palenia w
    piecach kaflowych.

  • 164. Data: 2013-11-29 14:51:33
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Tak z ciekawości- w czym bardziej efektywne sa te z podajnikiem skoro bez
    >podajnika mniej efektywny?

    W dość precyzyjnym i powtarzalnym sposobie podawania opału , w sterowaniu
    mocą nadmuchu , czasu podawania , czasu przerwy ...

  • 165. Data: 2013-11-29 14:52:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2013 05:35:57 -0800 (PST), k...@g...com

    > Co z tego ze Ty wiesz jak palić jak ludzie nie wiedzą.

    No i to jest problemem -- a nie że się nie da.

    > Przy paleniu węglem w piecu kaflowym zawsze
    > jest etap w którym jest dużo dymu.

    Jak się chce szybko, to zawsze będzie dużo dymu.
    Patrz silniki Diesla przy butowaniu. ;)

    > Takie właściwości ma piec tego typu. W tym czasie większość
    > gazów palnych które mogły by być spalone idzie w komin.
    > Te modele tak mają i nic nie da się zrobić.

    Da się, trzeba tylko _odpowiednio_ rozpalić.
    Oczywiście, jest to nieco karkołomne i nikomu się nie chce bawić.

    > Ale koks drogi i nie nadaje się do palenia w piecach kaflowych.

    Nadaje się, bo to przecież czysty węgiel (odgazowany). Problem z nim taki,
    że aby się spalił, potrzeba dużej temperatury. W przypadku kaflowców można
    zatem zastosować spalanie kroczące. Żar przesuwać każdorazowo jak najdalej
    w stronę czopucha/komina i dokładać za nim paliwo.

    --
    Pozdor Myjk

  • 166. Data: 2013-11-29 14:56:04
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

> [...]
    > środowisko.
    > Taki piec to obudowane ognisko. Koks byłby lepszy bo to praktycznie

    Też dymi (choć faktycznie dużo mniej niż węgiel) i pozostaje po nim
    sporo popiołu. Tak więc chyba jesteś w błędzie, że jest to czysty
    pierwiastek węgiel.

  • 167. Data: 2013-11-29 14:56:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 14:51:33 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > W do�� precyzyjnym i powtarzalnym sposobie podawania opa�u , w sterowaniu
    > mocďż˝ nadmuchu , czasu podawania , czasu przerwy ...
    Ale za to odpowiada sterownik a kotły bez podajnika równiez sa w sterowniki
    wyposazone które sterują moca nadmuchu, przedmuchem, czasem przerwy i kilkoma innymi
    parametrami.

  • 168. Data: 2013-11-29 15:16:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2013 05:35:28 -0800 (PST), Kris

    > Tak z ciekawości- w czym bardziej efektywne sa te z podajnikiem skoro bez podajnika
    mniej efektywny?

    To, podejrzewam, był skrót myślowy. Chodziło o piece z podajnikiem na
    "ekogroszek" gdzie jest zastosowane spalanie od góry (dzięki czemu opał
    najpierw odgazowuje, a potem dopiero koksuje) oraz systematyczne
    porcjowanie małej ilości paliwa -- co nie powoduje nadmiaru gazów w
    stosunku do ilości tlenu (brak kopcenia).

    --
    Pozdor Myjk

  • 169. Data: 2013-11-29 15:18:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2013 05:56:12 -0800 (PST), Kris

    > Ale za to odpowiada sterownik a kotły bez podajnika równiez sa w sterowniki
    wyposazone które sterują moca nadmuchu, przedmuchem, czasem przerwy i kilkoma innymi
    parametrami.

    Ale w większości kotłów bez podajnika (pomijając kotły dolnego spalania)
    pali się cały zasyp na raz -- co powoduje, że 2/3 substancji które mogłyby
    grzać spieprza przez komin. Sterownik tutaj nic nie pomoże, choćby był
    idealnie zaprogramowany.

    --
    Pozdor Myjk

  • 170. Data: 2013-11-29 15:18:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Nov 2013 14:56:04 +0100, uzytkownik

    > Też dymi (choć faktycznie dużo mniej niż węgiel) i pozostaje po nim
    > sporo popiołu. Tak więc chyba jesteś w błędzie, że jest to czysty
    > pierwiastek węgiel.

    Dymi, jak wszystko, gdy ma za małą temperaturę lub zbyt mało tlenu.

    --
    Pozdor Myjk