  • 151. Data: 2013-11-29 12:45:09
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 11:27, quent pisze:

    > Niedawno cytowałeś tu Friedmana, piewcę Wolnego Rynku choć odrobinę
    > etatystycznego w podejściu do kreowania pieniądza a teraz zaczynasz
    > pierdolić już jak typowy lewak co to nie wie, że istnieje coś takiego
    > jak Kodeks Karny.

    Ja Ci tak w skrocie odpowiem, ze: "teraz zaczynasz
    pierdolić już jak typowy lewak [...]" to nie jest moja liga. Zwyczajnie
    uwazam, ze nie chce aby moje dzieci czytajac co kolwiek w necie uznaly,
    ze to jak najbardziej normalny sposob prowadzenia dyskusji w zyciu.
    Na koniec (bo nie zamierzam brac udzialu w dyskusji prowadzonej na takim
    poziomie) odpowiem Ci, ze mam gdzies dochodzenie odszkodowan ze zrodla
    ktore nie zawsze jest pewne. Nic mi po tym jak kolesia wsadza skoro ja
    bede chory, a ograniczenia KK to tez ograniczenia wolnosci takiego
    chocby producenta zywnosci. Przeciez mozesz spytac czy wedlina zawiera
    jaja wlosnicy. To wolny kraj.

    Pozdro.. TK

  • 152. Data: 2013-11-29 12:51:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 12:38, quent pisze:

    > Jeśli muszę wpuścić niepalącego to już nie jest mój lokal.

    Jak to nie knajpa to mozesz wpuszczac kogo chcesz. Wchodzi na wlasne
    ryzyko. Nikt Ci nie zabroni jarac u siebie ile chcesz.

    > Ale i tak trują a kary sanepidu są śmieszne, wręcz zwyczajnie wliczane w
    > koszty.

    To jest argument potwierdzajacy, ze gdyby nie bylo przepisow na to tak
    jak sugerujesz to i tak sytuacja by sie nie poprawila. Teraz wliczaja w
    koszty, a inaczej by nie wliczali i robili tak samo, a nawet gorzej.

    > Gdyby karą za kradzież było obcinanie ręki to i złodziej 2x zastanowiłby
    > się czy ukraść.

    Tez jestem za.

    > "tego co jemy"....
    > Przepisy dotyczące bezpieczeństwa w ogóle są w przytłaczającej
    > większości powodem rosnącej armii urzędników.

    Ale w ten sposob nic nie udowodnisz. Jasne, ze sa dziedziny od ktorych
    panstwo moze trzymac sie z daleka, ale nie wszystkie.

    Pozdro.. TK

  • 153. Data: 2013-11-29 12:53:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 12:39, quent pisze:

    > W miejscu publicznym - tylko i wyłącznie.

    Zastanawiam sie nad takim stadionem pilkarskim...

    Ale w knajpie przeciez moga byc wydzielone miejsca dla palaczy.

    Pozdro.. TK

  • 154. Data: 2013-11-29 13:15:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 29 Nov 2013 12:12:55 +0100 osobnik zwany quent napisał:

    > Właściciel knajpy w swoich decyzjach powinien kierować się zyskiem.

    właściciel knajpy może kierować sie czymkolwiek. jego decyzja jego
    ryzyko.
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 155. Data: 2013-11-29 13:17:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 12:51, Maniek4 wrote:
    > Jak to nie knajpa to mozesz wpuszczac kogo chcesz.

    No jak to nie knajpa? Knajpa przecież :-)

    > To jest argument potwierdzajacy, ze gdyby nie bylo przepisow na to tak
    > jak sugerujesz to i tak sytuacja by sie nie poprawila.

    Jakby nie było tych przepisów to sytuacja byłaby podobna.
    Zgodziłeś się z tym co napisałem ciut niżej o złodziejach a to było
    właśnie a'propos umyślnego trucia w knajpach.
    Gdyby kara za zatrucie ludzi z powodu podawania dań w obsranych miskach
    była dotkliwa to....

    > Tez jestem za.

    j.w.

    > Ale w ten sposob nic nie udowodnisz. Jasne, ze sa dziedziny od ktorych
    > panstwo moze trzymac sie z daleka, ale nie wszystkie.

    Państwo socjalistyczne ma ogromną motywację aby kontrolować coraz to
    większą ilość rzeczy z naszego codziennego życia.
    Ty swoim światopoglądem coraz szerzej otwierasz państwu drzwi do takich
    praktyk. Ta nienażarta hydra chce więcej i więcej... popuści tylko
    wówczas gdy zobaczy, że ludzie nie dają już rady pracować aby to jakoś
    finansować.
    Coś jak w Grecji - połowa społeczeństwa zatrudniona była przez państwo a
    druga połowa na nią pracowała.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 156. Data: 2013-11-29 13:24:17
    Temat: Re: Bida teraz b?dzie mniejsza o po?owe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-11-29 13:15, masti wrote:

    > właściciel knajpy może kierować sie czymkolwiek. jego decyzja jego
    > ryzyko.

    "Właściciel knajpy w swoich decyzjach zwykle kieruje się zyskiem." -
    tak powinienem był napisać.

  • 157. Data: 2013-11-29 13:33:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Nov 2013 13:56:39 -0800 (PST), Marek

    > Akurat butelki a z polietylenu sa bardzo czystym paliwem.
    > Spalaja sie do CO2 i H2O.

    Węgiel też można w miarę czysto palić -- pod jednym warunkiem:
    musi być spalany dobrze (czyt. z powietrzem, bez duszenia paliwa).

    --
    Pozdor Myjk

  • 158. Data: 2013-11-29 14:10:32
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 12:43:41 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > producentów kotłów.

    > Mnie też nie, ale nie mam obecnie wyjścia. Koszty przerobienia instalacji
    >
    > są ogromne. Ponadto ostatnio, po zapoznaniu się z tematem czystego
    >
    > spalania, nawet zrobiło się znośnie z tym węglem. Zarzucam z wieczora
    >
    > 12-22kg węgla, podpalam, i wracam po min. 20h -- tyle czasu się ta ilość
    >
    > pali przy obecnych temperaturach (-5 do +5 stopni) -- czyli idzie około
    >
    > 1kg/h. Najważniejsze jednak, że się prawie w ogóle nie kopci, a już
    >
    > niebawem, mam nadzieję, nie będzie się kopcić w ogóle (gdy dobiorę
    >
    > odpowiednią mieszankę paliwo-powietrze).

    Otóż to. Da się zrobić w warunkach małego pieca ze nie będzie kopcił na żadnym etapie
    palenia węgla. W bonusie będzie efektywniejsze spalanie. Problem nie dotyczy domów
    jednorodzinnych tylko starej zabudowy w centrach miast. Tam gdzie się pali w piecach
    kaflowych i tym podobnych wynalazkach z XVI wieku. We współczesnym piecu zasilanym z
    podajnika właściwym węglem problem dymienia i smogu nie istnieje. Jest jeszcze jeden
    problem. W marketach stoją małe piece do co. Najmniejszy jaki widziałem ma
    akceptowalny do mieszkania w kamienicy rozmiar. Odpowiednią moc bo 6kW. Ale nie ma
    podajnika. To typowy piec zasypowy. Efektywność takiego pieca jest mała bo sporo tego
    co się pali, czyli dymów i gazów palnych różnych idzie w pizdu w komin. Poza tym
    węgiel jako paliwo nie jest zbyt komfortowy w używaniu. Dużo lepszy jest pellet. Ale
    też nie ma małych pieców z podajnikiem na pellet. Rozwiązaniem mógłby być
    zmechanizowany mały piec na brykiety. Ale nikt takich nie robi. Może jak powstaną w
    innych miastach podobne zakazy to ktoś uruchomi produkcję takich ekologicznych pieców
    na brykiet. Kiedyś dawno temu były rewelacyjne piece na węgiel. Jakoś stałopalne się
    nazywały. Miałem w warsztacie taki. Bartek się nazywał. To była udana konstrukcja,
    grzał bardzo dobrze. Powietrzem dawało się regulować moc. Charakterystyczne dla
    Bartków było to że nawet jak szedł z pełną mocą to rurę można było złapać gołą ręką.
    Kilkanaście lat nie widziałem takich pieców w sprzedaży. One nie licząc jakiegoś 15
    minutowego okresu rozpalania nie dymiły, praktycznie całkowite spalanie w nich było.
    Nie pamiętam jaki w nich był układ kanałów ale wychodzi że pod piec z górnym
    spalaniem można je podciągnąć, z możliwością dosypywania węgla w czasie palenia bez
    utraty zalet górnego spalania. Jest w sprzedaży sporo odmian pieców typu koza.
    Najbiedniejsi je kupują i pzrez to są jeszcze biedniejsi. Kupiłem w tym roku taki do
    okazjonalnego ogrzewania pomieszczenia jakie wynajmuję w celach hobbystycznych. Niby
    zimą mi się nie chce tam chodzić ale może będę miał taki kaprys i od czasu do czasu
    pójdę. Przy okazji przestroga. Nie kupować takich pieców co są na allegro od stówy do
    dwóch. Pies je jebał z zużyciem węgla. Prywatną kopalnie trzeba mieć żeby
    wystarczyło. Zajebista konstrukcja służąca do grzania planety a nie pomieszczenia.
    Jak bym miał uprawnienia to sam sobie bym dał mandat za smrodzenie jak w tym
    wynalazku z allegro napalę.

  • 159. Data: 2013-11-29 14:20:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.11.2013 13:33, Myjk pisze:
    > Tue, 26 Nov 2013 13:56:39 -0800 (PST), Marek

    > Węgiel też można w miarę czysto palić -- pod jednym warunkiem:
    > musi być spalany dobrze (czyt. z powietrzem, bez duszenia paliwa).

    Siarki czysto nie spalisz. Fakt, mały procent - ciekaw jestem, jak w
    porównaniu wygląda stopień zanieczyszczenia plastikowych butelek.

  • 160. Data: 2013-11-29 14:21:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-29 13:17, quent pisze:

> [...]
    > większą ilość rzeczy z naszego codziennego życia.
    > Ty swoim światopoglądem coraz szerzej otwierasz państwu drzwi do takich

    Alez skad.
    To, ze nie zastanawiam sie skad pochodzi zarcie i wg. jakich norm jest
    przygotowywane uwazam za obowiazek panstwa. Takie dzialanie nie powoduje
    niebotycznych kosztow i nie czuje, ze panstwo w ten sposob cos mi
    zabiera, czy za bardzo wkracza.
    Co do palenia w knajpach... Prawde mowiac trudno to pogodzic. Jakby sie
    nie robilo to ktos bedzie niezadowolony. Trudno, trzeba cos wybrac i
    opowiedziec po ktorejs ze stron.

    > Ta nienażarta hydra chce więcej i więcej... popuści tylko
    > wówczas gdy zobaczy, że ludzie nie dają już rady pracować aby to jakoś
    > finansować.

    No oczywiscie, ze tak. Nie mozesz jednak wszystkiego przerzucic na
    obywateli. Jakiegos minimum bezpieczenstwa mozemy oczekiwac.

    Pozdro.. TK