  • Data: 2019-06-10 18:48:04
    Temat: Re: Bidet i muszla na stelażu i zabudowana spłuczka
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-09 o 22:24, Jacek pisze:

    > Jakoś nie mam przekonania w spłuczki zabudowanej.
    > Jakie macie z tym doświadczenia?

    Od jakichś 20-tu lat i żadnych awarii.

    > Wydaje mi się, że spłuczka nie jest jakoś specjalnie bezawaryjna i do
    > tego podłączenie wody wężykami elastycznymi też nie.

    Żadnych wężyków elastycznych do podłączenia zbiornika do instalacji
    wodnej! Tylko na sztywno, w/g wybranej technologi.
    Natomiast w samym zbiorniku jest/może być wężyk, ale ten nawet jak
    przecieknie, to nic nie zaleje, bo spłuczki mają przelew.

    > Mam wrażenie, że w razie jakiegoś przecieku, czy innego uszkodzenia
    > naprawa przez mały otwór może nie być możliwa i trzeba będzie rozwalać
    > płytki.

    Spokojnie można prze otwór zdemontować i naprawić wszystkie mechanizmy,
    co prawda w tych które mam nic się nie działo, ale naprawiałem już kilka
    innych.

    > Mam się czego obawiać, czy może przesadzam?

    Jak weźmiesz porządnej firmy i takiej co długo jest na rynku, to raz że
    będzie dobrze wykonane, a dwa będą dostępne części zamienne.
    Generalnie firmy Geberit, TECE czy Sanit są tymi przodującymi, patrz też
    żeby zbiornik był wykonany w całości jako monolit, ewentualnie klejony.
    Niby w spłuczkach jest przelew i w razie jakiejś nieszczelności woda
    zlatuje do misy, ale zawsze coś może nie zadziałać i przesączy się na
    łączeniach zbiornika, a widziałem już takie, składane z dwóch części i
    uszczelnione jakąś masą, nie wiem jak to się zachowa po kilku latach.

    Generalnie przy stelażu WC nie warto oszczędzać i należy brać dobre i
    sprawdzone konstrukcje, natomiast stelaż pod bidet może być w zasadzie
    dowolny, tam nie ma żadnych zbiorników i mechanizmów.