  • Data: 2019-12-10 20:28:32
    Temat: Re: Biznes na fotowoltaice
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń napisał:

    > co znaczy ze sie nie da? da sie:
    http://odnawialnezrodlaenergii.pl/media/k2/items/cac
    he/5bcbc2e6adc6ac9dfb690a3edcb64ab2_L.jpg

    > tylko ze sie nie oplaca...

    No nie da się i już. Między tymi wysięgnikami rośnie w słonku
    trawa nie dlatego, że inwestorowi skończyła się kasa na siłowniki.
    Po prostu nie da się tego ustawić gęściej.

    Jest parametr zwany przez meteorologów "insolacją". Wyrażany
    w jednostkah energii (kWh) na jednostkę powierzchni, zwykle
    metr kwadratowy. Jak ktoś ma metr panela, to sobie może nim
    wymachiwać, wtedy złapie więcej słonka, przy okazji ocieniając
    otoczenie. Ale gdyby chciał cały hektar -- to już nie. Jak za
    gęsto będzie, to przy niskim słońcu jeden przysłoni światło
    drugiemu. Insolacji nie przeskoczy. Nigdy nie uzyska się więcej,
    niż z hektara płasko wyłożonego powierzchnią czynna fotoogniw.

    --
    Jarek