  • Data: 2016-07-27 15:25:15
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 27 lipca 2016 14:20:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Kurcze też jeżdżę do szwagierki w okolice Lubeki i jakoś nie zauważyłem żeby
    niemcaszki specjalnie nowocześnie i energooszczędnie budowali.

    Mam wujasa ktory 30 lat w Niemcach mieszkal i stamtad przywiozl do Polski
    projekt budynku pasywnego. Wybudowal go jako jeden z pierwszych pasywniakow
    w Polsce w Swiebodzimiu. Nie pamietam kiedy - grubo ponad 10 lat temu. Takze
    jak najbardziej Niemcy sa duzo bardziej do przodu jezeli chodzi o ekologiczne,
    nowoczesne budownictwo. W Polsce pompe ciepla wybiera co 10-ty inwestor,
    w Niemcach co trzeci.

    > nie byłem ale styra tez 20cm czy grubszego nie widziałem żeby dawali. No i
    tradycyjne błędy jak u nas czyli murowanie szczytów, łatanie szpar klejem też
    widywałem

    Bo pewnie Polacy na budowie tyrali to i bledy przenosza do nieswiadomych
    inwestorow :D

    > Jak w 2008 zamawiałem u gości co ma największa hurtownię w moim mieście styro 12cm
    to na zamówienie sprowadzał bo wszyscy to 5-10brali. Nie dawno pytałem go czy coś się
    zmieniło to powiedział że nie- na 20cm jeszcze zamówienia nie miał.

    Gdzie Ty mieszkasz. Ja w 2009 pojechalem i 20-stke mieli na stanie bo.. Wlasnie
    obklejali swoj nowy budynek hurtowni takim :-) Dzisiaj 20-stke maja od reki na
    stanie we wszystkich trzech najwiekszych hurtowniach w moim miescie.

    > Te 20cm styro to jak yeti, ludzie o tym piszą a nikt nie widział;)

    Pfffffffffffffff...

    > Ja po okolicznych budowach łażę, rowerem po szeroko pojętej okolicy jeżdżę- jest u
    nas część miasta gdzie gmina kilkaset chyba działek sprzedała i nowe domy jak grzyby
    po deszczu tam powstają. 20cm styro raczej nie widziałem a to się da zauważyć

    Cywilizacja jeszcze do Was nie dotarla :) Spoko - za pare lat dojdzie i to.

    > Chyba nawet fotki co wtedy zrobiłem tu linkowałem
    > W bloku gdzie mam mieszkanie podobny remont chyba 6 lat temu robiliśmy i takie cuda
    nie do pomyślenia by były

    Wiesz nie wiem gdzie Twoj szwagier mieszka ale jakby ktos u nas remontowal
    blok w ktorym mieszkaja Ukraincy to tez by sie nie jebal w nawyzszej klasy
    osprzet ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.