  • 41. Data: 2009-06-25 17:33:47
    Temat: Re: Burza, oswietlenie awaryjne.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:h20b15$s1l$1@news.onet.pl...

    > zanczy uważasz że sterowanie oświetleniem przepilota jest bezsensu?
    > Sterowanie telewizorem pilotem też kiedyś się wydawało idotyczne a teraz
    > nitk soebi inaczej nei wyobraża.

    Mi nie potrzebne, ale i tak nie uwazam ze niepotrzebne. Takie piloty
    wymyslono ponad 10 lat temu. Mozna bylo swiatlo sciemniac pilotem od
    telewizora. Zamierzchla epoka, wiec zaden to wynalazek. Takie sciemniacze
    mozna sobie kupic i dzis i cieszyc sie nimi bez montowania inteligentnego
    domu. Taki byl moj zamysl.

    > W czasch gdy w pokoju byłą jedna żarówka na środku sterowanie było bez
    > sensu. jednak gdy mamy kilka źródeł światła to już jest sens sterować tym
    > bardziej inteligentnie niż kilkoma wyłącznikami w jednym miejscu,
    > szczególnei jak salon ma 50m2 i kilka wejść.

    Legrand wymyslil cos takiego dajace sie adoptowac nawet do starych
    instalacji. Ma pilota, scenariusze i takie tam. Naprawde dla kilku zarowek
    wiecej nie trzeba okablowywac calego domu i sterowac komputerem. No ale jak
    kto lubi. Kiedys czytalem, ze ktos tam sobie cala telemetrie zrobil i jadac
    w pociagu widzial w telefonie, ze temperatura kotla weglowego zaczela
    spadac. Zadzwonil wiec do ojca zeby podlozyl. Coz za radosc.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2009-06-25 17:44:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > sciemniacze mozna sobie kupic i dzis i cieszyc sie nimi bez
    > montowania inteligentnego domu. Taki byl moj zamysl.

    maja bardzo ograniczone możliwości.

> [...]
    > cala telemetrie zrobil i jadac w pociagu widzial w telefonie, ze
    > temperatura kotla weglowego zaczela spadac. Zadzwonil wiec do ojca

    możemy wypośrodkować. nie musimy wszytskiego monitorować.

  • 43. Data: 2009-06-25 17:46:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości

    > Każda ma własny akumulator i system jego ładowania?
    > Zapalają się nawet wtedy gdy nikogo nie ma albo jest dzień?

    Nie maja tez oddzielnego akumulatora. System jest scentralizowany i
    wykorzystuje jeden akumulator i UPS. Z UPS wychodzi jak wiadomo napiecie
    230V i do tego wyjscia podlaczone sa wymagane zasilacze, do schodow np. 10V
    a do reszty zdaje sie 12V. UPS na dobra sprawe mozna potraktowac jak
    przetwornice z ladowaniem dowolnego akumulatora 12V.
    Mam w domu kilka opraw oswietleniowych LED, przy schodach, w holu na gorze i
    na dole, troche dekoracyjne ale jednak swieca ze cos tam widac.. Te lampki
    swieca sie ciagle jak zrobi sie ciemno, a czesc z nich wylaczana jest
    programatorem czasowym. Oswietlenie awaryjne zapala je wszystkie niezaleznie
    od pory dnia, a jedynie w oparciu o ilosc swiatla na dworzu.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2009-06-25 17:53:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > maja bardzo ograniczone możliwości.

    No pewnie sciemniaja tylko swiatlo, kawy Ci nie zrobi jak to sciemniacz. :-)

    > możemy wypośrodkować. nie musimy wszytskiego monitorować.

    Ja akurat monitorowac zarowek nie bede, nie chce i nie lubie. Ty tez nie
    bedziesz bo Ci sie znudzi, no ale masz co chciales.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-06-25 19:47:22
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Pooh pisze:
    > I będzie można go wyrzucić.
    Nie, da się naładować jeszcze, tylko straci trochę pojemności. A nawet
    jak będzie można go wyrzucić - to się go zutylizuje, i wstawi kolejny, z
    odzysku z upsa, bo często akumulatory mają pojemność i trzymają napięcie
    ok, ale pod obciążeniem ~60-100A zdychają, i ups krzyczy o nowe aku,
    więc się wymienia. A prądem 0.05-0.1C dają się rozładowywać bez
    problemu, wykazując jakieś 50-70% pojemności nominalnej.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 46. Data: 2009-06-25 20:04:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    >
    > Ja akurat monitorowac zarowek nie bede, nie chce i nie lubie. Ty tez
    > nie bedziesz bo Ci sie znudzi, no ale masz co chciales.

    telewizor też masz bez pilota, bo można sobie podejść? a stroisz go za
    pomocą wielkiej gałki którą zmieniasz płynnie częstotliwość generatora
    mieszacza?

    można sobie życie utrudniać ale można też ułatwiać.

  • 47. Data: 2009-06-25 20:38:53
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 21:47:22 +0200, BartekK napisał(a):
    > i ups krzyczy o nowe aku
    A stare zabiera się na łódkę do pompy zęzowej, oświetlenia LED i ładowania
    komórki, GPSa i innych takich :D

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 48. Data: 2009-06-25 20:55:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > mieszacza?
    >
    > można sobie życie utrudniać ale można też ułatwiać.

    Mi wszystko jedno kto jak sobie zycie upraszcza. Ja zapalam swiatlo i siedze
    a telewizor przelaczam miedzy reklamami znacznie czesciej jak zmieniam
    swiatlo. Wybacz tu analogii nie widze. Powiedz mi ile razy potrzebujesz
    zmienic swiatlo jak siedzisz np. przed telewizorem wieczorem, czy siedzisz
    przed kompem i tworzysz kolejnego posta?? Ja wchodze do pokoju wlaczam
    swiatlo jakie mi pasuje i korzystam do woli. Pije piwko i dalej korzystam.
    Czesciej wychodze za potrzeba przy piwku niz zmieniam oswietlenie, poki co
    pilotem tego nie zalatwie. O wygodnych wlacznikach przy kazdych drzwiach nie
    ma co gadac, bo nie wymaga to zadnej inteligencji domowej, poza odrobina jej
    u wykonawcy. Dla mnie to nadal zbedny i kosztowny bajer. Szczerze mowiac nie
    wiem do czego taka inteligencje moglbym wykorzystac wychodzac nawet poza
    obreb oswietlenia. Dzis na dobra sprawe nie trzeba montowac zadnych czujek
    ruchu by system mogl odgadnac, ze np. o 3 w nocy idziesz do lazienki i tam
    trzeba zapalic swiatlo. Mozna sobie zamontowa oszczedne oprawy LED swiecace
    cala noc w ciagach komunikacyjnych, calosci zbierze sie moze 10W. Przy
    takiej pompie CO np. 50W ktora nikt sie nie przejmuje to pikus. Dla bardziej
    wymagajacych sa gotowe systemy nie wymagajace kablowania calego domu i
    placenia za to grube dziesiatki tysiecy, ot chocby wspomniany Legrand z
    pilotem i innymi pierdolami.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2009-06-25 21:02:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A stare zabiera się na łódkę do pompy zęzowej, oświetlenia LED i ładowania
    > komórki, GPSa i innych takich :D

    Do pompy zezowej raczej sie nie nada, reszta raczej ujdzie. :-))

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2009-06-26 05:12:34
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 23:02:37 +0200, Maniek4 napisał(a):
    > Do pompy zezowej raczej sie nie nada, reszta raczej ujdzie. :-))
    Praktyka mówi, że nada :-)
    I to nawet na drewnianej łódce (słomka), która z definicji wodę bierze.

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/