    From: XL <i...@g...pl>
    Subject: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Thu, 27 Nov 2014 02:37:07 +0100

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 12:36:02 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > O tym że powszechnie stosowane plomby do zębów z amalgamatu srebra i rtęci, uważane
    do dzisiaj za najtrwalsze, nikogo nie zabiły przez grzeczność nie wspomnę.

    > Opary rtęci kontra rtęć w ustach i nigdy nikomu nie udało się ustalić że rtęć z
    plomb przyczyniła się do czyjejś choroby lub śmierci.

    "Stosowane obecnie wypełnienia amalgamatowe nie zawierają już w swoim
    składzie rtęci i są bezpieczne dla zdrowia, ale mają niskie walory
    estetyczne. Stosuje się je w tylnym uzębieniu. Kompozyty światłoutwardzalne
    refundowane są przez NFZ jedynie od trójki do trójki, czyli w tzw. strefie
    estetycznej. W tylnych odcinkach refundowane są niektóre białe wypełnienia
    chemoutwardzalne oraz amalgamaty - obecnie już bezrtęciowe."
    http://kobieta.onet.pl/zdrowie/profilaktyka/amalgama
    towe-plomby-z-rtecia-niebezpieczne-dla-zdrowia/167jx

    > Rtęć nie jest obojętna dla zdrowia. Ale nie w takiej ilości jaka jest w świetlówce
    kompaktowej.

    W JEDNEJ może. Ale nie w wielu. Poza tym ważne są PARY tej rtęci - a one
    wytwarzają się w rozgrzanej świetlówce i w momencie jej pęknięcia uwalniają
    się... Nieeeeee, ja nie mam do kogo pisac, ludzie tutaj są tak permanentnie
    niedokształceni, że włos na głowie się jeży.