  • 1. Data: 2014-11-26 19:18:02
    Temat: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: XL <i...@g...pl>

    http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2011/04/04/ener
    gooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomies
    zczenia/

    "Za: Dziennik Gajowego Maruchy

    Proszę zwrócić uwagę na ostatni akapit - środki bezpieczeństwa. Ola

    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-50634
    7/An-energy-saving-bulb-gone-evacuate-room-now.html#
    ixzz10FSD8W20

    Martin Delgado - 6.01.2008 tłumaczenie Ola Gordon

    Niebezpieczeństwo: eko-przyjazna żarówka zawiera trującą rtęć. Żarówki te
    są tak niebezpieczne, że każdy musi opuścić pomieszczenie na co najmniej 15
    min jeśli ona pęknie, takie ostrzeżenie wydał departament rządowy. To
    zaskakujące ostrzeżenie wyszło na skutek opinii wydanych przez ekspertów
    medycznych, gdyż toksyczna rtęć wewnątrz żarówki może pogorszyć szereg
    problemów zdrowotnych łącznie z migreną i zawrotami głowy.

    Znany dermatolog powiedział, że dziesiątkom tysięcy ludzi z chorobami skóry
    będzie trudno przebywać w pobliżu żarówki, gdyż może wywołać egzemę.
    Departament Środowiska ostrzegł, że odłamków szkła z rozbitych żarówek nie
    należy zbierać odkurzaczem, lecz zmiatać mając na sobie rękawiczki gumowe,
    aby uchronić się przed rtęcią.

    Ponadto, jego zdaniem należy zwrócić uwagę, aby nie wdychać powstałego
    kurzu, a uszkodzone elementy należy umieścić w zaklejonej torbie z tworzywa
    sztucznego i umieścić wspecjalnym przeznaczonym na nie pojemniku, a nie w
    normalnym domowym pojemniku na śmieci.

    Ale żadna z tych porad nie jest wydrukowana na opakowaniu nowych dostępnych
    w sprzedaży żarówek. Są również problemy ze sposobem składowania użytych
    lub rozbitych żarówek.

    Obecnie winny być umieszczane w specjalnych pojemnikach używanych dla
    baterii. Ale w przyszłości samorządy będą musiały zapewnić lub zainstalować
    specjalne pojemniki na żarówki do recyklingu.

    Istnieją obawy, że bez odpowiedniego systemu usuwania tych żarówek,
    zawartość rtęci może zanieczyścić dostawy wody. Usuwanie specjalnego
    pojemnika kosztuje ok. 650 funtów, co wpłynie na podniesienie lokalnych
    podatków.

    Ostrzeżenia kładą cień na rządowe plany stopniowego zaprzestania produkcji
    żarówek wolframowych (drucikowych). Ministrowie mają nadzieję, że używanie
    eko-przyjaznych żarówek zaoszczędzi co najmniej 5 mln ton emitowanego
    dwutlenku węgla rocznie.

    Nowe żarówki staną się obowiązkowe w domach w ciągu 4 lat. Działający w
    kampanii wzywają do pozostawienia możliwości wyboru, by osoby cierpiące na
    problemy zdrowotne mogły nadal używać tradycyjnych żarówek. Inni myślą o
    zgromadzeniu zapasów by używać je nawet kiedy znikną ze sklepów.

    Niezależny naukowiec dr David Spurgeon wczoraj ostrzegł: ,,Z powodu
    zawartości rtęci żarówki te nie mogą być usuwane do zwykłego pojemnika.
    Jest możliwe, że rtęć zostanie uwolniona do atmosfery lub do ziemi. A
    wiadomo, że rtęć jest znaną substancją trującą."

    Dermatolog dr John Hawk powiedział BBć Radio 4, że niektórym trudno jest
    tolerować światło fluorescencyjne szeroko używane e szkołach i biurach,
    które działają podobnie jak żarówki eko-przyjazne. Powiedział: " Światło
    fluorescencyjne wydają się mieć pewnego rodzaju cechy jonizujące, które
    wpływają na otaczające je powietrze. To wpływa na pewną liczbę
    użytkowników, prawdopodobnie dziesiątki tysięcy w W. Brytanii, których
    choroby nasilają się tylko z powodu przebywania w ich pobliżu. Pewne formy
    egzemy, które są bardzo powszechne, nasilają się zawsze w pobliżu świateł
    fluorescencyjnych, więc te osoby muszą używać starych żarówek żarzeniowych
    starego typu.

    Brytyjski Departament Środowiska, Żywności i Spraw Wsi wydało następujące
    rady ws. usuwania stłuczonych żarówek energooszczędnych:
    - należy opuścić pomieszczenie zwracając uwagę na to, by nie przechodzić
    przez leżące na podłodze stłuczone szkło
    - nie używać odkurzacza do usuwania szkła, gdyż wciąganie go może
    rozprzestrzenić trujące kropelki rtęci na całe pomieszczenie
    - założyć gumowe rękawice i zmieść odpadki na śmietniczkę
    - umieścić je w plastykowym zaklejanym worku
    - nie wkładać worka do zwykłego pojemnika na odpady
    - wrzucić do specjalnego pojemnika na żarówki i baterie, które również
    zawierają rtęć
    - nie wdychać oparów wydzielających się ze stłuczonej żarówki."

    PYTANIE: Dlaczego zmieniono napięcie prądu w sieci energetycznej na wyższe?
    ODPOWIEDŹ: Aby szybko zlikwidować istniejace u ludności zapasy tradycyjnych
    żarówek i siłą (rzeczy) zmusić ją do stosowania energooszczednych -
    tradycyjne żarówki wycofywane sa ze sprzedaży, co ma zapobiec robieniu
    kolejnych zapasów i uniemożliwić dostęp do nich w przyszłości.
    http://www.sep.com.pl/opracowania/opracowania_zmiana
    _napiecia_2002.htm

    PS. Mój spory zapas tradycyjnych żarówek szybko topnieje - od czasu zmiany
    napięcia na 230V żarówki tradycyjne wytrzymują najwyżej 3-4 tygodnie, po
    czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem
    przepalają.

  • 2. Data: 2014-11-26 20:03:10
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: masti <g...@t...hell>

    XL wrote:

    > 6.01.2008

    a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-11-26 21:13:22
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-11-26 20:03, masti pisze:

    > a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

    No tak, wypełniają je litrem radioaktywnej rtęci z domieszką plutonu.
    A pamiętam czasy, kiedy belfer na chemii pozwalał wkładać paluchy do
    baniaka z rtęcią. Nikt do tej pory nie umarł ani nie ma chorób
    wymienionych przez założyciela wątku. I nikt nie wzywał straży pożarnej
    z policja i brygadami przeciwchemicznymi jak się rozbił termometr rtęciowy.

  • 4. Data: 2014-11-26 21:22:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-26 o 21:13, Frez pisze:

    > I nikt nie wzywał straży pożarnej
    > z policja i brygadami przeciwchemicznymi jak się rozbił termometr rtęciowy.

    A ja nawet pamiętam do której szczeliny w parkiecie
    w starym mieszkaniu "zagoniłem" te kuleczki ;-)

  • 5. Data: 2014-11-26 21:27:44
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2014-11-26 20:03, obywatel masti uprzejmie donosi:

    > a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

    A w Fakcie o tym napisali?

    hint: daily mail

  • 6. Data: 2014-11-26 21:36:02
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 26 listopada 2014 21:13:24 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

> [...]
    > z policja i brygadami przeciwchemicznymi jak się rozbił termometr rtęciowy.

    He he. Do dzisiaj w aptece można kupić maść rtęciową. O tym że powszechnie stosowane
    plomby do zębów z amalgamatu srebra i rtęci, uważane do dzisiaj za najtrwalsze,
    nikogo nie zabiły przez grzeczność nie wspomnę. Opary rtęci kontra rtęć w ustach i
    nigdy nikomu nie udało się ustalić że rtęć z plomb przyczyniła się do czyjejś choroby
    lub śmierci. Rtęć nie jest obojętna dla zdrowia. Ale nie w takiej ilości jaka jest w
    świetlówce kompaktowej.

  • 7. Data: 2014-11-26 22:38:36
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

> [...]

    > tradycyjne żarówki wycofywane sa ze sprzedaży, co ma zapobiec robieniu
    > kolejnych zapasów i uniemożliwić dostęp do nich w przyszłości.

    Sytuacja (dla mnie) oczywista od samego początku. Kolejne pytanie, które
    nalezy zadać: po co to zrobiono? Odpowiedź też jest prosta: aby móc zużyć
    ogromne ilości przestarzałej elektroniki (używanej do zimnego zapłonu).
    Warto dodać, że problemu z rtęcią nie ma w przypadku LED. I własnie ten
    rodzaj oświetlenia jest ostatnio lansowany- zapewne dlatego, że utylizuje
    jeszcze więcej starej elektroniki. Są one jednak sporo droższe od
    jarzeniówek- ale i czas świecenia dłuższy (choć nadal są szkodliwe dla
    oczu).

> [...]
    > czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem

    Włókno wolframowe w temperaturze pokojowej ma około 12 krotnie mniejszą
    rezystancję niż w temperaturze pracy. Czyli- przez moment płynie ok.12 razy
    większy prąd- czyli w momencie włączenia rozgrzewa się bardzo silnie-
    dlatego żarowe żarówki wtedy właśnie się najczęściej psuły. Dobrym wyjściem-
    praktykowanym przeze mnie przez lata- na przedłużenie życia żarówki jest
    zastosowanie zwykłego ściemniacza- i nie przekraczania gdzieś 80% jego mocy.
    I to takiego ściemniacza, który włącza się od 0 do wartości żądanej.

    --

    Chiron

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2014-11-27 00:55:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:18:02 +0100, XL napisał(a):

> [...]
    > tradycyjne żarówki wycofywane sa ze sprzedaży, co ma zapobiec robieniu
    > kolejnych zapasów i uniemożliwić dostęp do nich w przyszłości.

    Co za bełkot. Dopisz jeszcze, że kury się gorzej niosą.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2014-11-27 02:15:48
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:03:10 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > a wiesz, że Kopernik też nie żyje?

    Znaczy - że rtęci JUŻ nie ma w nich?
    3-]

  • 10. Data: 2014-11-27 02:23:14
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 21:13:22 +0100, Frez napisał(a):

    > No tak, wypełniają je litrem radioaktywnej rtęci z domieszką plutonu.

    Nie, w rozgrzanej żarówce są pary rtęci.
    http://portal.abczdrowie.pl/zatrucia-rtecia

> [...]
    > z policja i brygadami przeciwchemicznymi jak się rozbił termometr rtęciowy.

    I TO jest argument na co?Na to, że jarajmy się rtęcią bez konsekwencji? Ty
    na głowę upadłeś?