  • 11. Data: 2014-11-27 02:29:59
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 21:22:19 +0100, cef napisał(a):

    > A ja nawet pamiętam do której szczeliny w parkiecie
    > w starym mieszkaniu "zagoniłem" te kuleczki ;-)

    No to żeście sobie pooddychali parami rtęci ładnych parę latek, nie ma co.
    Ty sobie nawet nie zdajesz sprawy z zagrożenia! I jak mała ilość rtęci
    potrafi zamienić się w OGROMNĄ ilość oparu!!!

    To, że nikomu do tej pory nic nie jest (ale się jednak dobrze zastanów, czy
    na pewno...), nie znaczy, że uniknęliście skutków - przy długotrwałej
    ekspozycji na pary rtęci objawy trwajacego latami nie muszą być nagłe, lecz
    mogą być bardzo odległe w czasie:

    "80% rtęci wchłoniętej przez układ oddechowy pozostaje w organizmie a
    stężenie par rtęci w tkankach i powietrzu ma się jak 20:1. Część płynącej z
    krwią rtęci przedostaje się przez barierę mózgowo-rdzeniową i łożysko,
    powodując odkładanie jej w mózgu i tkankach płodu. Stosunek stężenie
    metylortęci w mózgu i we krwi człowieka wynosi 5:1, zaś iloraz zawartości
    we włosach i przez zawartość we krwi wynosi około 250 razy. Ponad 90% rtęci
    nieorganicznej niezależnie od rodzaju ekspozycji gromadzi się w nerkach.

    Działanie toksyczne
    Ogólnie uważa się ,że błona komórkowa jest pierwszym miejscem
    atakowanym przez rtęć i inne metale ciężkie. Choć stężenie metylortęci w
    nerkach jest znacznie większe niż w mózgu, uszkodzenie nerek nie dorównuje
    uszkodzeniu ośrodkowego układu nerwowego. Jedną z najwcześniejszych zmian
    biochemicznych przed wystąpieniem objawów fizjologicznych w zatruciach
    metylortęcią jest zaburzona biosynteza białka.
    Objawy zatrucia przewlekłego parami rtęci metalicznej (0,01-0,05
    mg/m3powietrza) : osłabienie, bóle głowy, kończyn, ślinotok, zapalenie jamy
    ustnej, rozchwianie i wypadanie zębów, uporczywe wysychanie jamy ustnej,
    niebieskofioletowy rąbek na dziąsłach, biegunki, uszkodzenie nerek i
    ośrodkowego układu nerwowego. Objawy zatrucia przewlekłego parami rtęci
    metalicznej (0,1 mg/m3powietrza) : drżenie, zaburzenia umysłowe, zapalenie
    dziąseł. Ze wzrostem stężenia rtęci pojawiają się następujące objawy:
    drżenia rtęciowe, niezborność chodu, zaburzenia mowy, zaburzenia móżdżku,
    zaburzenia słuchu, śmierć( powyżej 170 mg ; inaczej : stężenie w mózgu
    ponad 5ug/g). "
    http://www.rakstop.engo.pl/www/rtec.htm

  • 12. Data: 2014-11-27 02:37:07
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 12:36:02 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > O tym że powszechnie stosowane plomby do zębów z amalgamatu srebra i rtęci, uważane
    do dzisiaj za najtrwalsze, nikogo nie zabiły przez grzeczność nie wspomnę.

    > Opary rtęci kontra rtęć w ustach i nigdy nikomu nie udało się ustalić że rtęć z
    plomb przyczyniła się do czyjejś choroby lub śmierci.

    "Stosowane obecnie wypełnienia amalgamatowe nie zawierają już w swoim
    składzie rtęci i są bezpieczne dla zdrowia, ale mają niskie walory
    estetyczne. Stosuje się je w tylnym uzębieniu. Kompozyty światłoutwardzalne
    refundowane są przez NFZ jedynie od trójki do trójki, czyli w tzw. strefie
    estetycznej. W tylnych odcinkach refundowane są niektóre białe wypełnienia
    chemoutwardzalne oraz amalgamaty - obecnie już bezrtęciowe."
    http://kobieta.onet.pl/zdrowie/profilaktyka/amalgama
    towe-plomby-z-rtecia-niebezpieczne-dla-zdrowia/167jx

    > Rtęć nie jest obojętna dla zdrowia. Ale nie w takiej ilości jaka jest w świetlówce
    kompaktowej.

    W JEDNEJ może. Ale nie w wielu. Poza tym ważne są PARY tej rtęci - a one
    wytwarzają się w rozgrzanej świetlówce i w momencie jej pęknięcia uwalniają
    się... Nieeeeee, ja nie mam do kogo pisac, ludzie tutaj są tak permanentnie
    niedokształceni, że włos na głowie się jeży.

  • 13. Data: 2014-11-27 02:45:18
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:18:02 +0100, XL napisał(a):

    > Niebezpieczeństwo: eko-przyjazna żarówka zawiera trującą rtęć.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=SsbaZSmBgNY

  • 14. Data: 2014-11-27 02:46:37
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Nov 2014 02:45:18 +0100, XL napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=SsbaZSmBgNY

    Polecam szczególnie od 4:21 !!!

  • 15. Data: 2014-11-27 02:54:25
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 22:38:36 +0100, Chiron napisał(a):

    > Dobrym wyjściem-
    > praktykowanym przeze mnie przez lata- na przedłużenie życia żarówki jest
    > zastosowanie zwykłego ściemniacza- i nie przekraczania gdzieś 80% jego mocy.

    Hmmm, tyle że te 100-ki są mi potrzebne w pełnej mocy - chyba ze masz na
    myśli 80 procent mocy tylko w momencie włączenia, a podkręcenie do wyższej,
    jak już się włókno wstępnie rozgrzeje i nie ma tego "szoku" wtedy :-)

  • 16. Data: 2014-11-27 07:09:37
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

> [...]
    > wyższej,
    > jak już się włókno wstępnie rozgrzeje i nie ma tego "szoku" wtedy :-)

    Tak, jak pisałem- zaczynać od 0 i podkręcać do 80%. Nie zauważysz żadnej
    różnicy. A przedłużysz jej życie gdzieś o 50%

    --

    Chiron

    ---
    Avast.

  • 17. Data: 2014-11-27 08:48:32
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
    et...

    [ciaaach]

    Oczywiście sraczka niczego nie kumającej chrumci.

    BTW świetlówki są passe, tera trendy som LEDy, tylko co będą chrumcie pisać
    gdy ledy już zastąpią całkowicie świetlówki?

  • 18. Data: 2014-11-27 08:50:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.11.2014 02:29, XL pisze:

    > No to żeście sobie pooddychali parami rtęci ładnych parę latek, nie ma co.
    > Ty sobie nawet nie zdajesz sprawy z zagrożenia! I jak mała ilość rtęci
    > potrafi zamienić się w OGROMNĄ ilość oparu!!!

    A ryby jadasz?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 19. Data: 2014-11-27 09:11:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.11.2014 19:18, XL pisze:
    > http://stopsyjonizmowi.wordpress.com/2011/04/04/ener
    gooszczedna-zarowka-pekla-%E2%80%93-uciekaj-z-pomies
    zczenia/

    Dlaczego cytujesz jakieś strony z jakieś pierdolonej rasistowskiej strony?

    Może od razu walnij Mein Kampf?

    [ciach]

    > Niebezpieczeństwo: eko-przyjazna żarówka zawiera trującą rtęć. Żarówki te

    A akumulatory w laptopach zawierają trujący lit. I co z tego?

    > są tak niebezpieczne, że każdy musi opuścić pomieszczenie na co najmniej 15
    > min jeśli ona pęknie, takie ostrzeżenie wydał departament rządowy. To

    Który departament? Którego rządu?
    [citation needed]

    > zaskakujące ostrzeżenie wyszło na skutek opinii wydanych przez ekspertów
    > medycznych,

    Których?
    [citation needed]

    [ciach histeria]

    Tak, rtęć jest szkodliwa.

    Tak, trzeba zachować ostrożność przy jej rozlaniu.

    Ale wydostanie się rtęci ze współczesnej świetlówki kompaktowej jest
    mało możliwe - większość ma oprócz samej rurki świetlnej także dodatkową
    szklaną osłonę rozpraszającą światło.

    Nawet te be takiej osłony są na tyle mocne, małe i lekkie, że trzeba się
    nieźle postarać, żeby ją rozbić.

    Co więcej zawierają one tak mało tej rtęci, że musiałabyś się zamknąć w
    jakimś worku z tą rozbitą świetlówką aby przekroczyć bezpieczny poziom
    stężenia rtęci w powietrzu.

    > PYTANIE: Dlaczego zmieniono napięcie prądu w sieci energetycznej na wyższe?
    > ODPOWIEDŹ: Aby szybko zlikwidować istniejace u ludności zapasy tradycyjnych
    > żarówek i siłą (rzeczy) zmusić ją do stosowania energooszczednych -

    Brednie jakiegoś oszołoma od spisków.

    Zmiana mieściła się w granicach normalnych wahań napięcia w sieci.

    [ciach]

    > PS. Mój spory zapas tradycyjnych żarówek szybko topnieje - od czasu zmiany
    > napięcia na 230V żarówki tradycyjne wytrzymują najwyżej 3-4 tygodnie, po
    > czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem
    > przepalają.

    Właśnie odkryłaś od wieków znaną prawdę - wszystko się starzeje...

  • 20. Data: 2014-11-27 10:22:12
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 26.11.2014 um 19:18 schrieb XL:

    > Martin Delgado - 6.01.2008 tłumaczenie Ola Gordon

    <<CIACH BUM PÓŁPRAWDY>>

> [...]
    > tradycyjne żarówki wycofywane sa ze sprzedaży, co ma zapobiec robieniu
    > kolejnych zapasów i uniemożliwić dostęp do nich w przyszłości.
    _napiecia_2002.htm

> [...]
    > czym (co ciekawe ZAWSZE w momencie włączenia swiatła) nagle się z hałasem

    Po pierwsze to nie są żarówki, tylko lampy elektroluminescencyjne, zwane
    popularnie świetlówkami. Świetlówki istnieją już od kilkudziesięciu lat,
    były stosowane również w domach mieszkalnych i zawierały kilkanaście
    razy więcej rtęci niż obecnie używane świetlówki kompaktowe.
    Co nie znaczy, że nie są one szkodliwe dla zdrowia w przypadku ich rozbicia.
    Ale jak często zdarzyło się wam rozbić lampę kompaktową? Rtęci w takiej
    jednej lampie jest mniej, niż w plombie dentystycznej. Egzemy mogą
    powstać, dlatego zalecenie zbierania rozbitych kawałków w gumowych
    rękawicach jest dobre.

    Zresztą obecnie bardziej popularne (i promowane) są lampy LEDowe,
    których powyższe nie dotyczy.

    Co do napięcia sieciowego, to, o ile pisał to mieszkaniec Wielkiej
    Brytanii (coś tam było o funtach), to jest to bzdurą, bo akuraz w UK i
    Irlandii zmieniono napięcie na niższe (240->230V). Faktycznie w
    pozostałej Europie napięcie nominalne zostało podwyższone z 220V na
    230V, ale napięcie dozwolone nie zmieniło się zbytnio, gdyż zmniejszyła
    się tolerancja z +- 15% na +-10%. Jakby kogoś interesowało, jest to
    opisane w normie EN-IEC 60038.

    To, że żarówki przepalają się prawie zawsze w chwili włączenia wynika z
    praw fizyki. Żarówka zimna ma znacznie niższy opór elektryczny i w
    chwili włączenia płynie bardzo duży prąd udarowy (może osiągnąć >100A
    przez bardzo krótki moment). Żarówka, która już ma cieńsze włókno
    (wolfram i osm dyfundują termicznie z włókna) zadziała w tym momencie
    jako bezpiecznik i się przepala. Rozwiązaniem byłoby wstępne
    podgrzewanie włókna niższym napięciem. Tak robi się np. w nowszych
    samochodach, w domu byłoby to za drogie.

    W SUMIE:

    Ludzie, nie przesadzajcie. Po prostu nie podoba się niektórym światło
    lamp jarzeniowych i LEDowych, ale nie róbcie z tego spisku syjońskich
    cyklistów. Osobiście też uważam ograniczenie lamp żarowych za głupotę,
    ale w domu, oprócz paru halogenów, już ich nie mam. Niezależnie od EU i
    cyklistów, bo przestawiałem się powoli dużo wcześniej. I naprawdę
    oszczędzam energię. Przechodząc do kuchni: odkąd zamontowałem w okapie
    moduły LEDowe o łącznej mocy 20W mam naprawdę jasno oświetloną kuchnię.
    W oryginale były lampy 2x40W, potem zamienione na świetlówkę 11W. LEDy
    oświetlają mniej więcej tak, jak żarówka 200W.

    Waldek