  • Data: 2009-06-12 04:04:04
    Temat: Re: Cena robocizny za fundament
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Jezeli masz wode - to rzeczywiscie gra nie warta swieczki! Ale zrob
    > sobie moze lepiej badania geotechniczne ? Wydasz te 400-500 pln, a
    > bedziesz mial pewnosc jak to wyglada ?

    Te czterysta to ja już wydałem i opinię mam dość szczegółową.
    Zamieszczałem nawet jakiś czas temu link do niej tu na grupie. Jak
    chcesz, to sobie poczytaj:

    http://picasaweb.google.com/robercikus/Mapka#

    poziom stałych wód gruntowych to jakieś 10 m pod poziomem terenu, ale są
    okresowe cieki, które mogą najwięcej mieszać i... glina :-).
    Fundament MUSI być zrobiony bardzo porządnie, a przy tym zdrenowany -
    rozmawiałem ostatnio z gościem, który pracował całe życie na budowach i
    narobił się drenaży i nabudował... powiedział, że drenaż najlepiej jest
    zrobić na dwóch poziomach - jedna rura na poziomie ław, druga jakieś pół
    metra nad nią - koszt niewielki, a skuteczność dużo większa.

    pozdr
    robercik-us