  • Data: 2021-04-18 02:35:40
    Temat: Re: "Centrale deszczowe"
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 16 kwietnia 2021 o 15:02:21 UTC-5 Bolko napisał(a):
    > To jeszcze raz ja. (zakup domu który ma problem z wodami gruntowymi)
    > Rozmawiałem z geologiem dzisiaj i zwrócił mi uwagę że w tym momencie jest problem z
    wodą w Polsce i że są różne programy.

    > I wychodzi na to że są dopłaty do zbierania deszczówki.
    > https://www.instalacjebudowlane.pl/11507-25-77-progr
    am-moja-woda--doplaty-do-zbierania-deszczowki.html

    > Są nawet urządzenia do zarządzania wodą deszczową.
    > https://aquatechnika.com.pl/pl/Poradnik/wykorzystani
    e-wody-deszczowej/centrale-deszczowe-zarzadzanie-wod
    a-deszczowa

    > I ja mam pytanie na koniec czy taką wodę gruntową dałoby się jakoś użyć w domu w
    łazience?
    > Mycie/pranie?
    > Przerabiał ktoś temat?

    Tylko podlewanie trawnika. Swojego lub sąsiadowego.

    Sa podzielone zdania co do deszczowki z dachu i podlewania ogrodka warzywnego. Jedni
    mowia ze pomidory mozna spoko podlac a marchewek nie inni ze ani marchewek ani
    pomidorow nie nalezy taka woda podlewac.

    Ta zspod domu jest czesciowo filtrowana. Ona sie przesaczyla juz przez glebe i
    wiekszosc syfu w niej zostawila (w zaleznosci od tego skad sie zebrala). Ale nikt
    jej nie badal ani nie sprawdzal skad plynie wiec ponownie, trawnik podlac mozna ale
    warzyw to juz nie bardzo.

    Jak sie uprzesz to auto mozna nia oplukac wstepnie. Albo podworko jak nie smierdzi w
    zbiorniku.

    Poza tym na upartego jakies tam zastosowanie by sie jeszcze znalazlo ale to juz
    raczej sztuka dla sztuki. Jak masz troche trawnika to spokojnie te wode zuzyjesz. Ale
    juz czy pod jablonke warto ja lac to jak u rabina, jeden powie ze tak drugi ze nie
    tak.

    Ogolnie wode warto zbierac bo jej magazynowanie jest tanie. Jeden czy dwa zbiorniki
    1000L to koszt 300-500-800pln za sztuke w zaleznosci od konfiguracji (nowy, uzywany,
    do wody pitnej lub jakis skazony chemia) i troche miejsca. A spuscic mozna juz
    latwobo zazwyczaj samo wyplywa. Roboty z tym nieduzo bo raz na rok sie myje i tyle.

    Ale ja ci radze odpusc se ten dom ktory nabiera wody. Odpusc se. Jaki piekny by nie
    byl, odpusc se.