    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 30 Jun 2015 06:34:25 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ceny energi
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 14:05:35 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Tak jak poprzednio pisałem - innym skończą się szybciej niż nam bo my mamy
    > większy zapas. Więc jeśli zacznie ich brakować to inni będą je musieli
    > kupować od nas (zysk) albo od kogoś innego a my mając swoje będziemy taniej
    > produkować.

    takie znalazłem:
    Na lata 2013-2020 polskim elektrowniom przyznano 404 mln bezpłatnych uprawnień do
    emisji CO2, a w 2014 r. wydano im ok. 66 mln darmowych uprawnień. Uprawnienia te
    jednak nie pokrywają całkowitych potrzeb sektora energetycznego. Brakujące pozwolenia
    elektrownie muszą kupić na aukcji. W praktyce oznacza to, że w okresie od 2013-2020
    roku możemy wyemitować za darmo 404 mln ton CO2, w tym w 2014 roku 66 mln ton.
    Tymczasem cała polska elektroenergetyka emituje rocznie około 160 mln ton CO2. Wynika
    z tego, że już w 2014 roku około 100 mln uprawnień musiało zostać zakupionych przez
    polskie zakłady energetyczne.

    oj chyba nie mamy zbednych uprawnien.

    > A tak dla przypomnienia skoro wszystko próbujesz sprowadzać do polityki -

    próbuję? no to raczej oczywiste ze to polityka - tu akurat miedzynarodowa.

    cytat: W 2007 roku, gdy rozpoczynano rozmowy o pakiecie klimatycznym rokiem zerowym
    miał być rok 1990. Prezydent Lech Kaczyński wyraził zgodę na przystąpienie Polski do
    grupy krajów walczących ze zmianami klimatycznymi na bazie roku 1990. Było to dla
    Polski korzystne ze względu na fakt, że w latach 80. emitowaliśmy duże ilości CO2
    (duży udział przemysłu ciężkiego w gospodarce kraju), jednak po 1989 roku wielkie
    zakłady upadły i emisja gwałtownie spadła. Przyjęcie 1990 roku jako roku bazowego nie
    wymuszało na Polsce żadnych dodatkowych i gwałtownych inwestycji. Wystarczy, że
    rozmontowano nasz przemysł ciężki.

    reszta tu: http://www.eprudnik.pl/szczyt-klimatyczny-wielki-suk
    ces-polski-czy-totalna-klapa-i-poglebianie-biedy-w-p
    olsce/
    moze warto zajrzec

    b.