  • Data: 2019-05-16 09:15:24
    Temat: Re: Choroby czereśni
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 16 maja 2019 09:03:02 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
    > Spotkał się ktoś kiedy z takim przypadkiem - w zeszłym roku u czereśni
    > (Burlat) zaraz po owocowaniu (początek czerwca) przebarwiły się liście,
    > w połowie lata opadły. Myślałem że uschnie, jednak obecnie na wiosnę
    > wypuściła liście ale takie jakieś małe i takie pozostały na drzewie,
    > owoce to także takie miniaturki.. Co to może być, drzewo do uratowania
    > czy wycinać?

    Ze 2 lata temu podobną sprawę chyba nawet tu opisywałem
    Czereśnia kilkuletnia pięknie owocowała i zaraz po zbiorze owoców(lipiec/sierpień)
    opadły liście.
    Na wiosnę kolejnego roku już nie odżyła.
    Fakt faktem ze wtedy zaraz po zbiorze czereśni zaczęło przez chyba dwa tygodnie padać
    a u mnie jest wysoki poziom wód gruntowych i tak
    I może ten niespodziewany nadmiar wody w sierpniu przyczynił się do uschnięcia drzewa
    Kilka metrów dalej sąsiadowi wówczas uschło tez jedno drzewo czereśni a drugie uschło
    w połowie