  • 1. Data: 2011-04-14 11:13:58
    Temat: Chyba się pomylili w adresie...
    Od: W K <w...@g...pl>

    Cześć,
    mam pytanko, może ktoś z Was miał analogiczną sytuację?
    Kilka lat temu kupiłem dom do wykończenia, adres posesji już był
    nadany, numerek "10".
    Ale na dzień dzisiejszy po wybudowaniu wokół domów przez sąsiadów
    (jeszcze nie mieszkają i nie mają nadanego adresu) i zagospodarowaniu
    działek, wynika ewidentnie, że powinienem mieć nr 8, bo to czwarta
    posesja po prawej stronie. Chciałem pogadać z urzędnikiem co nim
    kierowało, że taki numerek nadał, ale go nie ma, jest na urlopie.
    Jeśli to nie błąd, bo gdyby tak było to mnie będzie kosztowało
    niewyobrażalną ilość załatwień, to co? Nie wyobrażam sobie wprost co
    musiałbym zmieniać: dokumenty, umowy, w banku, w pracy, w urzędzie
    skarbowym, lepiej o tym nie myśleć... Czy jest możliwe, że zobaczy
    mapkę i powie ups, pomyliłem się, ten Pan ma numerek 8... Niech sobie
    go zmieni, a ten sąsiad za nim będzie miał 10. Już nie wspomnę, że
    nowy listonosz zostawiał u sąsiada korespondencję myśląc, że ma nr 10
    choć u mnie jest wielkimi cyframi na murze "10". Do tego dochodzą
    oczywiście w razie "W" kwestie karetki, policji czy straży pożarnej...
    Ale chyba nie będą liczyć ilości domów tylko patrzeć na tabliczkę z
    numerem....

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-04-14 11:32:11
    Temat: Re: Chyba się pomylili w adresie...
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

[...]

    U mnie jest podobnie - teoretycznie powinienem mieć
    numer o 2 niższy.
    Ale działka pomiędzy mną, a sąsiadem,
    składa się z 2 wąskich działek.
    Teoretycznie niezbyt nadają się do zabudowy osobno,
    ale w gminie powiedzieli, że muszą jeden numer "zostawić".

    Moja też składa się z działki własciwej i byłej 3-metrowej drogi.
    Ciekawe, czy sąsiad po mojej drugiej stronie też dostanie numerek o 4 wyższy
    ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2011-04-14 13:09:03
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-04-14 13:13, W K pisze:
> [...]
    > oczywiście w razie "W" kwestie karetki, policji czy straży pożarnej...
    > Ale chyba nie będą liczyć ilości domów tylko patrzeć na tabliczkę z

    Ja mam numer 30 i mam dwie działki (osobne ale użytkowane jako jedna)
    jedna niezabudowana.
    Po nadaniu numeru wyliczyłem że powinienem mieć 32, a ta pusta działka
    ma mieć 30. Poszedłem do urzędu i pytam się pani co będzie jak będę
    chciał postawić budynek na drugiej działce. Ma się nie przejmować, liter
    w alfabecie jest dużo i się uzupełni. Czyli następny będzie miał 30B, a
    32 nie będzie. Prawda jakie proste?
    Nadmienię że działki występują już na mapach do nawigacji i maja
    numerację 30 i 32 -a skąd?

    CezaryT

  • 4. Data: 2011-04-14 13:25:27
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Cezary wrote:

    > Ja mam numer 30 i mam dwie działki (osobne ale użytkowane jako jedna)
    > jedna niezabudowana.

    Jakis rok temu miałam okazje szukac adresu we wsi, gdzie numery były
    nadawane chyba w kolejności zamieszkiwania, bo inaczej się tego wyjaśnić nie
    da ;-) 82 obok 153, a po drugiej stronie drogi 120;-)
    J.

  • 5. Data: 2011-04-14 14:07:00
    Od: W K <w...@g...pl>

    On 14 Kwi, 15:25, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nadawane chyba w kolejności zamieszkiwania, bo inaczej się tego wyjaśnić nie
    > da ;-) 82 obok 153, a po drugiej stronie drogi 120;-)

    To dziękuję za odpowiedzi, lepiej się poczułem :-)

  • 6. Data: 2011-04-14 14:16:42
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-14 15:25, krys pisze:

    > Jakis rok temu miałam okazje szukac adresu we wsi, gdzie numery były
    > nadawane chyba w kolejności zamieszkiwania, bo inaczej się tego wyjaśnić nie
    > da ;-) 82 obok 153, a po drugiej stronie drogi 120;-)

    W okolicach Krakowa to normalka. Tam jak się jedzie na wioskę
    czegoś/kogoś szukać to podstawą jest NAZWISKO a nie numer domu.
    Jak podasz nazwisko to tubylcy na 99% wiedzą gdzie kto mieszka, sam
    numer jest bezwartościowy.

    --
    M.

  • 7. Data: 2011-04-14 14:43:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 14 Kwi, 16:16, SkiMir <p...@M...onet.pl> wrote:

    > W okolicach Krakowa to normalka. Tam jak si jedzie na wiosk
    > czego /kogo szuka to podstaw jest NAZWISKO a nie numer domu.
    > Jak podasz nazwisko to tubylcy na 99% wiedz gdzie kto mieszka, sam
    > numer jest bezwarto ciowy.

    Ja mam chalupe na wsi i jest podobnie, z tym, ze duzo nazwisk sie
    powtarza ;) a po numerze nikt nie kojarzy - nadaja dokladnie po kolei
    (wg odbiorow), ja kilka lat temu zalapalem sie na numer troche ponad
    1000 ;) , obok mam okolo 200 i 700 ;)

    WS

  • 8. Data: 2011-04-14 16:26:16
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Zależy, jaka gmina i jak kto pilnuje. W mojej okolicy są wioski, gdzie
    jest bezsensowna kolejność numerów domów. Wynika ona dokładnie z
    kolejności przydzielania tych numerów. Moja dalsza kuzynka ma numer coś
    koło 270 a jej teściowie mieszkają po sąsiedzku i mają numer 8.
    Ale w tej wsi nie ma numerów z literkami.

    Natomiast u mnie na wsi numery przydzielane są dosyć logicznie.
    W 60-tych lub jeszcze nawet 50-tych zrobiono porządkowanie numeracji bo
    też był bałagan. Wszystkie domy dostały z urzędu numery "za porządkiem".
    Powstające nowe domy dostawały numery z literkami. Ja dostałem 202A, bo
    sąsiedzi mieli 202. Ale mój wujek, który postawił dom kawałek za mną i
    nie miał bliskiego sąsiada dostał, a chyba nawet wybrał sobie 203A, bo
    203 to był numer domu z którego się wyprowadzał. Między 203 a 203A było
    ze 150 metrów odległości. Mógł wybrać 202B ale A i B to byłoby większe
    zamieszanie bo wtedy chyba jeszcze nie dawali "B".

    Kilkanaście lat temu wprowadzono ulice, czym znów uporządkowano
    numerację na wsi. Problem w tym, że w okolicy drogi często się
    rozwidlają. Skutek jest taki, że ile by działek nie wziął pod uwagę przy
    rezerwacji numerów, to i tak się okaże, że gdzieś jest odnoga drogi
    prowadząca w pole i ktoś tam postawił dom, dla którego nie ma
    zarezerwowanego numeru. A ponieważ działki budowlane się kończą, to
    ostatnio domy powstają za istniejącymi domami. A tego już nikt nie brano
    pod uwagę.

    U mnie po sąsiedzku zarezerwowane są 3 numery dla 2 działek. Jedną,
    mniejszą działkę kilka lat temu podzielono na 2 i stoją już na nich
    budynki. Jeden stan surowy zamknięty a jeden bliski stanu
    deweloperskiego. Jak zaczną dzielić większą działkę to numerów braknie.

    Ale taki bałagan panuje nie tylko na wsiach. Proponuję odwiedzić Nową
    Hutę. Kiedyś szukałem kolegi na osiedlu Tysiąclecia. Tam numeracja chyba
    jest spiralna :-)

    Natomiast potwierdzam, że miejscowi absolutnie nie znają ani numerów
    domów ani tym bardziej nazw ulic, zwłaszcza niedawno wprowadzonych.
    Należy pytać o konkretnych ludzi: imię, nazwisko, zawód, miejsce pracy,
    nazwisko panieńskie żony - to wszystko jest dobrze znane.
    Bardzo skuteczne ułatwia znalezienie człowieka pytanie typu:
    gdzie mieszka Antek Nowak, co to się z gór sprowadził. Podobno, że
    dobrze i tanio dachy robi. :-)
    Bo jak spytacie o ulicę Budowlańców 25 to wszyscy oczy w słup postawią.
    A żeby wyjść z twarzą, to wskażą zupełnie przypadkowy kierunek.

    Kazek

    Kazek

  • 9. Data: 2011-04-15 07:10:16
    Od: W K <w...@g...pl>

    Listonosze albo kurierzy mają przeje.........ane :-) Ale tak na serio
    to w takim przypadku na głównym skrzyżowaniu takiej miejscowości
    powinny być skrzynki pocztowe i wszystkim byłoby z górki :-)
    Kurde, a co jak taki dziadek z krzywej numeracji zasłabnie i karetka
    będzie błądzić? Masakra

  • 10. Data: 2011-04-15 07:24:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Kwi, 09:10, W K <w...@g...pl> wrote:
    > Listonosze albo kurierzy mają przeje.........ane :-) Ale tak na serio
    > to w takim przypadku na głównym skrzyżowaniu takiej miejscowości
    > powinny być skrzynki pocztowe i wszystkim byłoby z górki :-)

    u mnie pod gorke ;)

    > Kurde, a co jak taki dziadek z krzywej numeracji zasłabnie i karetka
    > będzie błądzić? Masakra

    W praktyce nie jest tak zle - wszyscy wiedza jak to wyglada i
    pogotowie, kurierzy... dopytuja sie przez telefon jak dojechac.
    Listonosz ma faktycznie przewalone (bo nie ma nr tel. zazwyczaj), ale
    po ~2 latach juz sie orientuje jakos ;)

    WS