  • 11. Data: 2012-06-21 09:18:34
    Temat: Re: Co robic dalej?
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Lucky" <l...@n...ocm> wrote in message
    news:4fe0d82f$1@news.home.net.pl...
    > Witam,
    > Obecnie jest: dach, tynki, hydraulika, elektryka. Nie ma okien,
    > ocieplenia, posadzek itd...
    > W sierpniu bede mial jakis tydzien wolnego, wobec czego mam pytanie: co
    > moge zrobic samemu przez ten czas? Myslalem, aby zrobic izolacje przeciw
    > wilgociawa + styropian. Mozna to bez okien zostawic na zime?
    > Czy mozna zostawic dom w stanie surowym otwartym na druga zime?
    > Czy warto wstawiac przed zima okna i drzwi + ocieplenie? (Mamy gdzie
    > mieszkac, wiec nigdzie nam sie nie spieszy. Dom na odludziu, do sasiadow
> [...]

    Dawaj foty to ocenimy co dalej :-)

  • 12. Data: 2012-06-21 09:50:47
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > I dlatego najbardziej martwia mnie rury na podlodze. Chcialbym zrobic
    > posadzki (do styro bo wylewek nie zdaze) aby chociaz to przykryc, tylko
    > nie wiem czy to dobry pomysl na zime zostawiac.

    Jak polozysz styropian to od razu az sie prosi aby to zalac betonem.
    Ekipa to zrobi w 1 dzien.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 13. Data: 2012-06-21 23:12:16
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 21/06/2012 08:50, Marek wrote:

    > Jak polozysz styropian to od razu az sie prosi aby to zalac betonem.
    > Ekipa to zrobi w 1 dzien.

    Najpierw trzeba rozlozyc rurki do ogrzewania, a potem beton trzeba
    podlewac (a mnie juz nie bedzie).

  • 14. Data: 2012-06-22 09:39:53
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-06-2012 o 23:12:16 Lucky <l...@n...ocm> napisał(a):

    > Najpierw trzeba rozlozyc rurki do ogrzewania, a potem beton trzeba
    > podlewac (a mnie juz nie bedzie).
    Nie rozkładaj na zimę rurek, bo aby zrobić wylewkę musisz napełnić te rurki
    wodą pod ciśnieniem, robi sie to po to aby widzieć że nastąpiło uszkodzenie
    przy robieniu wylewki. Póżniej jak ich dobrze nie opróżnisz z wody to ci
    zamarźnie
    i rozsadzi rurkę, zostaw sobie to do wiosny. A teraz zrób np ocieplenie
    domu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2012-06-22 14:02:55
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 22/06/2012 08:39, janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > zamarźnie
    > i rozsadzi rurkę, zostaw sobie to do wiosny. A teraz zrób np ocieplenie

    Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Sugerujesz aby rurki i wylewki
    robic na wiosne przed przeprowadzka i aby to nie stalo na zime? Co do
    ocieplenia to mam dylemat natury moralnej. Otoz, przyklejenie kawalka
    plaskiego styropianu do plaskiej sciany i pozniej przyklejenie na to
    siatki to nie jest jakas strasznie skomplikowana robota i nie chce mi
    sie placic 'fachowcom' 20 pln za m2 (po ch*** mi sie bylo uczyc?).
    Moglbym to zrobic sam, ale zbraknie mi czasu (cos okolo 250 m2 do
    zrobienia).

  • 16. Data: 2012-06-22 19:05:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-06-2012 o 14:02:55 Lucky <l...@n...ocm> napisał(a):

> [...]
    Wycofałem post ale jak widze to za późno, bo nie doczytałem o jakich
    rurkach
    ty piszesz, myslałem o podłogówce, a ty chyba pisałeś o rozprowadzeniu\
    wody, chociaż tego na zimę bez minimalnego grzania też bym nie zostawiał.

    > Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Sugerujesz aby rurki i wylewki
    > robic na wiosne przed przeprowadzka i aby to nie stalo na zime? Co do
    Tak, ale to jest istotne we wrześniu, a teraz mamy dopiero czerwiec
    a ty już myślisz o zostawianiu na zimę?

> [...]
    > sie placic 'fachowcom' 20 pln za m2 (po ch*** mi sie bylo uczyc?).
    > Moglbym to zrobic sam, ale zbraknie mi czasu (cos okolo 250 m2 do
    To zrób jak ja robiłem, obkleiłem cały dom styro i tak czekał 1,5 roku na
    siatkę i klej.
    Jedynie co możesz zrobić to pociągnąć klej i siatkę na południowej ścianie
    bo tam najwięcej zżółknie, ale na razie weź się za środek, rób elektrykę,
    tynki, podłogówkę
    i wylewki i resztę instalacji, potem jesienią ociepl, i załóż okna i drzwi,
    będziesz mógł w zimie nadal coś robić bo dom będzie cieplejszy, akurat
    późną
    jesienią zrobisz ocieplenie skosów i wtedy już będziez mógł całą zimię
    robić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2012-06-22 19:43:05
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 22/06/2012 18:05, janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > późną
    > jesienią zrobisz ocieplenie skosów i wtedy już będziez mógł całą zimię

    To moze napisze jak wyglada moja sytuacja: zrobione tynki, elektryka,
    instalacja wodna. Nie ma nic do CO, izolacji p. wilgociowej na
    chudziaku, styro, rurek do podlogowki. Do zrobienia:
    - okna
    - ocieplenia (skosy + sciany)
    - centralne ogrzewanie
    - posadzki
    - lazienki
    - kuchnia
    - podlogi
    - oswietlenie
    - na okolo domu

    Buduje sie poza miejscem zamieszkania i moge byc na budowie w sierpniu 7
    dni, na Boze Narodzenie kilka dni i byc moze gdzies na jesien na tydzien.
    Dzieki za pomoc.

  • 18. Data: 2012-06-22 19:58:43
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Fri, 22 Jun 2012 18:05:22 +0100, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > To zrób jak ja robiłem, obkleiłem cały dom styro i tak czekał 1,5 roku
    > na siatkę i klej.

    Mozna zostawic nieoklejony styropian na zime?? Gdzie nie czytam to ludzie
    strasza, ze sie bedzie kruszyc itp.
    Tez mam wlasnie dylemat czy kleic styro i koniecznie klasc siatke (bo na
    tynki nie ma szans) czy sam styro.

    A moj drugi dylemat to czy ma sens ocieplac tylko parter (pietro na razie
    nie jest uzywane)? Oczywiscie chodzi o kase, ktora jest potrzebna na
    wykonczenie wnetrza, ale czy da sie zabezpieczyc styropian od gory, zeby
    tam woda nie wchodzila a potem nie bylo mostka?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 19. Data: 2012-06-22 21:27:30
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-06-2012 o 19:43:05 Lucky <l...@n...ocm> napisał(a):

    > Buduje sie poza miejscem zamieszkania i moge byc na budowie w sierpniu 7
    > dni, na Boze Narodzenie kilka dni i byc moze gdzies na jesien na tydzien.
    > Dzieki za pomoc.
    Ale to masz za mało czasu aby samemu robić, a roboty jest w cholerę,
    jeszcze
    jak tego nie robiłeśto też idzie wolniej niż fachowcowi, ruek bym nie robił
    na zimę, robiłbym ocieplenie, okna ale żeby ci firma montowała i dała
    gwarancję.

    A tak apropo jak, przy tak małej ilości czasu jaki chcesz poświęcić
    budowie ty chcesz na wiosnę się przeprowadzać? bo ja tego nie widzę :(

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2012-06-22 21:34:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-06-2012 o 19:58:43 RadekNet <r...@r...com>
    napisał(a):

    > Mozna zostawic nieoklejony styropian na zime?? Gdzie nie czytam to
    Ja nie miałem wyboru, miałem zrobione we wrześniu wylewki, rurki zalane
    woda
    i musiałem szybko ocieplić cały dom, czyli styro na ściany, wełna na
    poddasze i folia
    aby nie zamokła.

    > ludzie strasza, ze sie bedzie kruszyc itp.
    > Tez mam wlasnie dylemat czy kleic styro i koniecznie klasc siatke (bo na
    > tynki nie ma szans) czy sam styro.
    Się okazało że specjalnie styro sie nic nie dzieje, tworzy się żółta
    warstwa (pod wpływem UV)
    1-2mm która blokuje wnikanie UV w głąb, potem trzeba to zetrzeć packą z
    grubym pap
    ściernym np 30, 20 i wystarczy, na to klej i siatka i trzyma.
    Ja styro kleiłem pianko klejem, szybciej się robi i lżej,
    poza tym piankoklej lepiej trzyma, nie trzeba kołkować.

> [...]
    > na wykonczenie wnetrza, ale czy da sie zabezpieczyc styropian od gory,
    > zeby tam woda nie wchodzila a potem nie bylo mostka?
    Przyklej styro na całość, szczelinę z góry zapiankuj.
    Bo inaczej góra będzie ci mocno wychładzać strop i ściany.

    --
    Pozdr
    JanuszK