    From: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Date: Thu, 14 May 2009 14:23:07 +0200

    Ghost wrote:
    > Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A rachunki
    > za prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.

    Ciekawe, ciekawe. Wyobraź sobie, że sprawdzałem to na własnym
    mieszkaniu. Nie porównywałem kwoty zł na rachunku, tylko ilość kWh. Po
    wymianie głównych żarówek na świetlówki kompaktowe, nie zauważyłem
    większej zmiany - następne prognozy z ZE były takie same mimo
    dokonywania pomiarów. I jakoś ta większa trwałość jest wg mnie mitem.
    Nie przypominam sobie, kiedy ostatni raz wymieniałem tradycyjną żarówkę
    (a mam ich jeszcze trochę), za to świetlówki lecą regularnie co jakiś
    czas. Przede wszystkim one przygasają i pod koniec żywota świecą
    naprawdę słabo.

    --
    Grzegorz Janoszka