  • 1. Data: 2009-05-14 00:45:47
    Temat: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Od września mają zniknąć z handlu żarówki tradycyjne i halogenowe.
    Co robicie względem tej paranoi? Zapasy czy przezbrojenie ???
    Wnerwia mnie gdy pomyślę że resztę mego młodego życia spędzę przy pulsującym
    świetle gównianych neonówek.
    Wkurzony jestem. Lubie zwykłe żarówki.
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2009-05-14 05:48:05
    Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Od: "Pietrek" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co robicie względem tej paranoi? Zapasy czy przezbrojenie ???
    > Wnerwia mnie gdy pomyślę że resztę mego młodego życia spędzę przy

    Czytałem w Angorze artykuł o genezie tego chorego pomysłu. Ot, i mroczna
    strona Jewropiejskiego Sojuza, lobbing grup interesów, zmowa producentów.
    Nowości lubię ale stare żarówki akurat mi nie przeszkadzają i rzeczywiście
    nie widzę znacznych oszczędności w domowym budżecie.
    Chyba poświecę stówę i zrobie zapas, zanim wyjdą z obiegu ;)

    P.

  • 3. Data: 2009-05-14 06:24:54
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Myślę, że nadal będą dostępne na wszelkiego rodzaju bazarach, tyle, że nie
    bedą z Piły tylko z WangCiong i bedą sprzedawane podobnie, jak CD z
    przyczepki i nie po 1 zł tylko po 5.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-05-14 06:33:30
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Pietrek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie widzę znacznych oszczędności w domowym budżecie.
    > Chyba poświecę stówę i zrobie zapas, zanim wyjdą z obiegu ;)

    Lampy radiowe są, a zarówki też będą robione w Chinach...

  • 5. Data: 2009-05-14 06:45:59
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    Jackare pisze:
    > Od września mają zniknąć z handlu żarówki tradycyjne i halogenowe.
    > Co robicie względem tej paranoi? Zapasy czy przezbrojenie ???

    zapasy :-)
    Mam dużo "oczek" halogenowych w domu.

    pozdrawiam
    mario

  • 6. Data: 2009-05-14 11:25:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Co robicie względem tej paranoi? Zapasy czy przezbrojenie ???
    > Wnerwia mnie gdy pomyślę że resztę mego młodego życia spędzę przy

    Ale od wrzesnia tylko setki i wieksze, a halogeny jeszcze dlugo.

  • 7. Data: 2009-05-14 11:42:35
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Ghost wrote:

    > Ale od wrzesnia tylko setki i wieksze, a halogeny jeszcze dlugo.

    i jeszcze żarówki o specjalnym kształcie... czyli pewnie reflektory...

    ludzie powtarzają wciąż źle zasłyszane głupoty i tak pieprzą bez sensu
    jak ktoś nie lubi świetlówek kompaktowych - są już zamienniki zwykłych
    żarówek jako halogenowe...
    zużywają 20% mniej energii... świecą tak samo ładnie (podobne RA światła - a
    jak ktoś widzi różnicę między żarówką halogenową a zwykłą to już
    psychoza...)

    a całe zamieszanie jest kwestią zużycia energii... mamy jej coraz mniej -
    pora zacząć ją oszczędzać
    elektrownii nie wybuduje się w 5 lat
    a np. klimatyzatory sprzedaje się w ilościach hurtowych

    ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do oszczędzania
    energii....

    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-05-14 11:58:57
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:
    > ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do oszczędzania
    > energii....

    Tylko że największy problem w tym, że w tej aferze żarówkowej wcale nie
    chodzi energię. Zresztą wątpię, czy energia zużywana przez tradycyjne
    żarówki w skali kraju jest powyżej 0.5% całkowitego zużycia energii
    elektrycznej. Wszystko zamyka się w granicach błędu pomiaru.
    Świetlówki kompaktowe potrzebują mniej prądu, ale do ich produkcji
    zużywa się więcej energii, zawierają dużo szkodliwych związków, jak
    doliczy się jeszcze energię potrzebną na ich recycling, to wątpię, czy
    bilans będzie dodatni. Choć i tak w PL większość takich żarówek trafi do
    normalnego kosza. Ja już wolę trochę więcej smrodu z Bełchatowa, niż
    toksyczne związki na dzikich śmietniskach przenikające do wód gruntowych.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 9. Data: 2009-05-14 12:01:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ghost wrote:

    > zużywają 20% mniej energii... świecą tak samo ładnie (podobne RA światła -
    > a jak ktoś widzi różnicę między żarówką halogenową a zwykłą to już
    > psychoza...)

    Ja widze ;-), ale na korzysc halogenowej.

    > ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do oszczędzania
    > energii....

    Zmus jeszce wrednych amerykancow przy ich cenach energii. Tam powszechny
    jest poglad, ze swietlowki sa bardziej szkodliwe od zwyklych - oczywiscie
    nikomu sie nie sni zrezygnowac ze sciemniacza bo to najwieksza zdobycz
    cywilizacji.

  • 10. Data: 2009-05-14 12:03:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:guh123$4ei$1@news.onet.pl...

> [...]
    > kosza. Ja już wolę trochę więcej smrodu z Bełchatowa, niż toksyczne
    > związki na dzikich śmietniskach przenikające do wód gruntowych.

    Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A rachunki za
    prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.