  • 1. Data: 2009-05-12 09:58:29
    Temat: wyjęcie plytek ceramicznych
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Czy jest jakas metoda na wyjęcie płytek ceramicznych nieuszkodzonych
    zabudowanych w ścianie ( parę sztuk). Glazura położona na zaprawie
    wapienno-cementowej , fugowana białym cementem.
    Pozdrawiam
    dwaKa

  • 2. Data: 2009-05-12 19:22:04
    Temat: Re: wyjęcie plytek ceramicznych
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    dwaka pisze:
    > Czy jest jakas metoda na wyjęcie płytek ceramicznych nieuszkodzonych

    Jest, ale nie ma 100% gwarancji na nie uszkodzenie płytki.

    > zabudowanych w ścianie ( parę sztuk). Glazura położona na zaprawie
    > wapienno-cementowej , fugowana białym cementem.

    Jaki jest cel wyjęcia?
    Zachowanie nieuszkodzonych płytek?
    --
    pozdr. Jerzy

  • 3. Data: 2009-05-12 19:54:49
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Jest, ale nie ma 100% gwarancji na nie uszkodzenie płytki.

    > Jaki jest cel wyjęcia?
    > Zachowanie nieuszkodzonych płytek?
    > --
    > pozdr. Jerzy

    Celem jest uzupełnienie w innym widocznym miejscu po remoncie instalacji
    wodnej. Mam takie płytki na ścianie które chyba dobrze nie przylegają bo
    przy pukaniu dają głuchy odgłos ( pusto pod spodem). Ale fugi z białego
    cementu b.mocno trzymają.
    Pozdrawiam dwaKa

  • 4. Data: 2009-05-12 20:12:07
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    dwaka pisze:
> [...]
    > wodnej. Mam takie płytki na ścianie które chyba dobrze nie przylegają bo
    > przy pukaniu dają głuchy odgłos ( pusto pod spodem). Ale fugi z białego

    To się ciesz, przyłóż przepychacz do syfonów, wyskrob fugę, polej wodą
    od góry (czasami nie jest to konieczne, im bardziej głuchy dźwięk to
    mija sie to z celem, często płytki wiszą na fugach lub dają sie bez
    problemu odstukać ), odczekaj chwilę, od góry nożem na całej szerokości
    podważ płytkę. Przepychacz oczywiście trzymaj w drugiej ręce.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 5. Data: 2009-05-13 19:33:12
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Przetykacz to bardzo dobry patent, ale jeszcze lepszy jest uchwyt do
    noszenia szyb. Można pożyczyć w zaprzyjaznionym warsztacie szklarskim
    Jacek