    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Date: Thu, 14 May 2009 19:52:42 +0200

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> wrote:

    > światła - a jak ktoś widzi różnicę między żarówką halogenową a
    > zwykłą
    > to już psychoza...)

    Ja tam sie będę upierał, że jak ktoś nie widzi różnicy, to do
    okulisty pora się wybrać. One mają tak różną temperaturę barwową
    światła, że trzeba być naprawdę daltonistą chyba, żeby nie widzieć
    różnicy.

    > a całe zamieszanie jest kwestią zużycia energii...

    tak, tylko. Absolutnie nie chodzi o interesy producentów.

    > mamy jej coraz
    > mniej - pora zacząć ją oszczędzać

    Znaczy czego mamy coraz mniej?

    > elektrownii nie wybuduje się w 5 lat
    > a np. klimatyzatory sprzedaje się w ilościach hurtowych

    OK, wybudujmy w 10. Ale taką, żeby starczyła na kolejnych 50. Per
    saldo chyba opłaci się bardziej, niż kolejne idiotyczne akcje dające
    _tylko_i_wyłącznie_ szum medialny i straszny bałagan, a oszczędności
    na poziomie promili.

    > ja tam popieram takie rozwiązania - trzeba zmusić ludzi do
    > oszczędzania energii....

    A ja tam jestem zdania, że jest to sztucznie nakręcona psychoza nie
    mająca kompletnie żadnego pokrycia w faktach. Świetlówka
    elektroniczna zużywa mniej prądu, ale za to ma bardziej złożoną
    konstrukcje, jej wytworzenie jest droższe, a recycling
    kosztowniejszy, dodatkowy "bonus" to produkowane przez nie
    zakłócenia - o tym ekolodzy od siedmiu boleści jakoś nie
    pamiętają...

    J.