    From: i...@g...pl
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Date: Thu, 14 May 2009 13:06:28 -0700 (PDT)

    On 14 Maj, 21:52, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik <i...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:8297efab-e7cc-4431-aa9f-323af90fa7a1@
    v17g2000vbb.googlegroups.com...

    > Odnosze wrazenie graniczace z pewnoscia, ze nie wiesz o czym piszesz.

    Nocoty?
    :->

    > Co to
    > jest Twoim zdaniem zarowka halogenowa?

    Taka "inna" żarówka - bo niby też żarowa, ale z inną zawartością
    bańki. I dlatego jej nie chcę - ta "inna" zawartość sprawia, że daje
    białe światło, a ja lubię żółte. I ma też wady (jak dla kogo):
    " * wysoka temperatura bańki i mocowania (trzonka),
    * niższa sprawność niż innych źródeł wyładowczych np. świetlówek
    (te jednak mają duże gabaryty),
    * niższa żywotność w porównaniu ze źródłami wyładowczymi np.
    świetlówkami (uwaga w nawiasie ta sama co wcześniej),
    * wersje na niskie napięcie wymagają transformatora przy zasilaniu
    sieciowym (niskie napięcie czasami jest zaletą, jeśli mówimy o pewnych
    strefach np. w łazience, w których nie można zastosować lamp na
    napięcie sieciowe),
    * przy montażu trzeba uważać, aby na bańce nie pozostawić śladów
    palców.
    "

    Generalnie nie odpowiada mi barwa światła. I już.