  • Data: 2009-05-15 09:11:17
    Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > aparatu histogramu zdjęcia tej samej białej kartki oświetlonej raz
    > żarówką, a raz halogenem da (przy wyłączonej automatyce WB) wyniki
    > zupełnie różne, zresztą wyraźnie widoczne gołym okiem, nawet bez
    > histogramu?
    > Co z informacją, od której zaczyna się każda nota leksykonowa
    > dotycząca lmp halogenowych: "Proces ten nazywa się halogenowym
    > cyklem regeneracyjnym. Występowanie tego cyklu pozwala zwiększyć
    > temperaturę żarnika do około 3200 K" (wikipedia), naprawdę to na
    > temperaturę barwową nie wpływa? Dlaczego?

    ja się jeszcze raz pytam czy chcesz się założyć
    bo w teorii z wikipedii jesteś niezły
    ale czy miałeś kolorymetr w ręku?
    mierzyłeś kiedyś temperaturę barwową światła?

    moja halogenowa lampa na stole ma 2800 - mam Ci wideo przesłać z testu?

    mogę wykonać pomiar dwoma urządzeniami - oba służą właśnie do pomiaru koloru
    i temperatury światła...

    > A choćby i tych, których wymieniasz. Dla nich przerzucenie się na
    > produkcję droższego rozwiązania to przeciez oczywisty biznes.

    nie masz wiedzy by snuć takie teorie...
    znajdź mi księgowego z philipsa to pogadamy

    > Czego _konkretnie_ mamy coraz mniej, bo energii chyba jednak nie, w
    > końcu powstają nowe elektrownie, a tzw. "wielcy odbiorcy" jej

    pokaż mi te nowo powstałe elektrownie, gdzie one się budują...
    zrozum, wreszcie, że jak przyjdą upały 30-35st to znowu w Warszawie prądu
    zabraknie....

    > Dlaczego ja mam budować elektrownię? Ja jestem konsumentem, mam
    > konkretne zapotrzebowanie na energię i jestem gotów za zużytą na
    > swoje widzimisię energię płacić.

    żyjesz w świecie kubusia puchatka...
    nie będziemy oszczędzać - to cena wzrośnie... bo będzie brak energii na
    rynku...
    coś podobnie jak z ropą...
    jak w ciągu roku cena wzrośnie Ci 3x to sam wykręcisz grzejnik z sufitu...

    > Taniej jest też jeść chleb z herbatą niż wystawny posiłek. Co dziś
    > planujesz na obiad?

    ja pierdykam .... gadamy o obiedzie czy żarówkach?

    > Myślę. I powtarzam: zużywam ile chcę, płacę za to, co zużywam.
    > Jestem wypłacalny. Jeśli uznam, że energia przeze mnie zużywana jest
    > dla mnie finansowo zbyt dużym obciążeniem - zaczne oszczędzać. Ale
    > wolałbym, żeby to była moja decyzja...

    i będzie - prędziej niż Ci się wydaje...

    firmy już dostały rachunek o 40% wyższy... za rok, dwa Ty taki
    dostaniesz....

    --
    pozdrawiam