    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co się obecnie dzieje z budowlanką?
    Date: Thu, 16 Sep 2021 18:57:37 +0100

    On 16.09.2021 08:05, Uzytkownik wrote:
    > Ostatnio ceny rosną jak szalone. W hurtowniach brak towaru. Na niektóre
    > materiały trzeba czekać miesiącami, a do hurtowni coraz więcej
    > przychodzi wykonawców pokroju tych co to jeżdżą na rowerze po pijanemu i
    > rozpierdalają samochody na parkingu, a później wyganiają matki z ich
    > własnego domu, aby dom sprzedać i mieć za co znów chlać.
    >
    > Ludzie narzekają, że jest kryzys, ale jednocześnie zrobił się bum na
    > budowanie i coraz częściej inwestorzy zatrudniają do roboty ludzi
    > pokroju ww wymienionego "ekspierda".

    zerowe oprocentowanie lokat, tanie kredyty (póki co) plus odczuwalna
    dwucyfrowa inflacja zachęca do wydawania albo inwestowania. Kto ma głowę
    na karku to wydawać nie chce, bo czasy niepewne się szykują. A jeśli
    zainwestować, to nieruchomości wydają się najłatwiejsze (no może jeszcze
    złoto, ale złoto leży i nie przynosi dochodu) - na giełdzie czy krypto
    nie każdy chce się znać (choć niedługo będzie musiał...)
    Jak ktoś odkładał zakup czy budowę w czasie, to teraz się zorientował,
    że za chwilę nie będzie go na to stać. Jak czuje, że wydaje 15% więcej
    niż rok temu, to ma też wrażenie, że za kilka lat te 100 czy 400 tysięcy
    które odłożył będą warte tyle, co hulajnoga z loterii telewizyjnej.

    > Czy też macie takie odczucia jak ja?

    Problem jest nie tylko w Polsce - mieszkam w UK i jest to samo
    Tutaj akurat braki w pracownikach można wytłumaczyć celowymi działaniami
    do tego zmierzającymi - brexitem (który stoi za zniknięciem wielu
    specjalistów), socjalizmem (helicopter money w postaci płacenia ludziom
    za siedzenie w domu chyba dopiero teraz się kończy) czy aplikacją do
    losowania osób tymczasowo aresztowanych (podejrzanych o popełnienie
    przestępstwa spotkania kogoś z hiv - a nie, o hiv się nie martwimy, mamy
    nowego idola)

    Lukasz