  • 1. Data: 2012-07-05 11:08:47
    Temat: Co to za owad
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mało się tu udzielam ale chyba najprędzej tutaj uzyskam odpowiedź.
    Ktoś zna nazwę tego oto stwora http://osonet.pl/photo/owad.jpg masowo
    występującego na trawniku przed moim biurem ;) ?

    Pozdrawiam

    Gejzero.

  • 2. Data: 2012-07-05 11:20:45
    Temat: Re: Co to za owad
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Gejzero SQ3OGX napisał:

    > Mało się tu udzielam ale chyba najprędzej tutaj uzyskam odpowiedź.
    > Ktoś zna nazwę tego oto stwora http://osonet.pl/photo/owad.jpg
    > masowo występującego na trawniku przed moim biurem ;) ?

    Pyrrhocoris apterus, zwany kowalem. Bezskrzydłym. Na trawniku, to
    chyba trudno dostrzec. U mnie o tej porze (już od kilku tygodni)
    przesiaduje na ścianach budynków w zwartych koloniach po kilkaset
    osobników.

    Jarek

    --
    Kowal zawinił, Cygana powiesili.