    Date: Wed, 19 Sep 2012 13:17:53 +0200
    From: Jacek <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Co to za potwór?

    W dniu 2012-09-19 12:09, Wędrowniczek pisze:

    > To zdradź nam jakimże to sposobem podszedłeś owe krety.
    > Wiemy, że wszelkie świece, trucie, zalewanie czymś, gazowanie a nawet
    > karbid (!) nie są skuteczne.

    http://e-flora.pl/na-szkodniki/1632-gr5102-pulapka-m
    etalowa-waska-na-krety-i-nornice.html

    To jest ten sprzęt ;-) Podałem pierwszy z brzegu link, jaki wyskoczył po
    wpisaniu "pułapka na krety wąska". Ja kupowałem na Alledrogo po 8 zł
    plus wysyłka.
    Zakładanie pułapki wymaga sporo starannosci no i cierpliwości także, bo
    krety potrafią wykopać taką pułapkę, wiele prób jest nieskutecznych, ale
    w końcu się udaje.
    Pułapka "bawarska" typu agrafka z drutu wogóle się nie sprawdziła, tak
    samo jak pułapka "szeroka", a na wąską i owszem.
    Ja zakładam w ten sposób, że wykopuję ziemię z kopca na kształt
    prostokąta o wymiarach mniej więcej, jak rozłożona pułapka. Wygrzebuję
    starannie łyżką ziemię z korytarzy (przeważnie są dwa rozchodzące się na
    boki) i zakładam pułapkę. Przy większej dziurze zakładam dwie: jedna w
    jeden korytarz, druga w drugi.
    Przy zakładaniu warto założyć rękawiczki albo umyć ręce, żeby nie
    pozostawić kretom zapachu, który je odstrasza.
    Jeżeli szybko wyjmiemy kreta po złapaniu, to można go jeszcze puścić
    żywcem albo wysłać do jakiego Greenpeace, gdzie go przygarną i otoczą
    opieką.
    Jacek