    Subject: Re: Co zamiast GK do zakrycia szachtu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 16 Jun 2020 14:26:59 +0200

    W dniu 2020-05-31 o 15:16, ks pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam w ścianie oddzielającej salon i kuchnie cos w rodzaju szachtu w
    > którym poprowadzone są rury CO, i wodne na poddasze, w szachcie idzie
    > też wentylacja do kuchni i salonu i kable elektryczne.
    >
    > Chciałbym ten szacht zabudować ale w taki sposób abym mógł go odsłonić
    > bez konieczności wymiany/burzenia tej zabudowy.
    > Z jednej strony do szachtu ma być przytulony kominek z drugiej będą
    > meble kuchenne więc pewnie jakies kafle?
    > Przydałoby się żeby materiał ten nie był kruchy jak GK po po malowaniu
    > wyglądało jak ściana
> [...]

    Może coś takiego.

    Kilka lat temu mój brat stanął przed podobnym problemem i nie wiedział
    jak zakryć taki szacht w kuchni oraz jak ukryć w łazience wodomierze i
    zawory. Wymyśliłem mu wtedy takie sprytne drzwiczki z profili
    aluminiowych. Profile są takiej szerokości, że dokładnie się licują z
    warstwą płyty GK + klej + płytki. Po położeniu płytek widać tylko
    delikatne ranty profili oraz niewielką szczelinę pomiędzy drzwiczkami, a
    ranką obsadzoną na stałe w płycie GK.

    Profile kupiłem w sklepie, który handluje tzw. "metalami kolorowymi", a
    magnesy w Castoramie.

    Zawiasy obrotowe zrobiłem samemu z nitonakrętek. Niestety nie zrobiłem
    zdjęcia jak to wygląda. W obydwa profile, zarówno ten stały jak i ten
    ruchomy są zaciśnięte nitonakrętki
    https://www.steam.biz.pl/products/nitonakretki/

    Profile są połączone z sobą nitami zrywalnymi. Całość po skręceniu z
    płytą GK i po wstawieniu płytek jest bardzo masywna i sztywna. Drzwiczki
    pracują bardzo lekko.

    W jednym z profili nitonakrętki są rozwiercone tzn. usunięty jest gwint,
    aby śruba mogła się swobodnie obracać. W drugim profilu zaś wkręciłem
    śruby, które przechodzą poprzez obie nitonakrętki tzn. poprzez
    nitonakrętki profilu stałego i profilu ruchomego. Śruba w jednej
    nitonakretce jest wkręcona na gwint, a w drugiej, tej rozwierconej ma
    delikatny luz i obraca się swobodnie.

    Tak to wygląda:

    https://ibb.co/VW2s97F
    https://ibb.co/Lk7CnH7