  • Data: 2017-04-03 21:02:14
    Temat: Re: Co zamiast krzesła na ubranie?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest mebel służący do zdejmowania butów, oficerek tak zwanych. Nazywa
    > się "wydra". Przy czyszczeniu także pomocny. A w księżowskim meblunku
    > faktycznie istnieją też specjalne przeznaczone do nocnego zawieszenia
    > sutanny.

    On miał przede wszystkim cywilne meble, uratowane z jakichś
    wyszabrowanych dworków. Chłopi często używali je na opał albo jako
    choćby kurniki czy koryta :(

    Natomiast strój kapłański stary (przed Soborem Watykańskim I i reformą)
    składał się z wielu jeszcze innych części. I rzeczywiście, widywałem też
    dziwne (z naszego dzisiejszego punktu widzenia) meble.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam