  • Data: 2019-03-25 19:19:44
    Temat: Re: Co zamiast pieców kaflowych
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 17:20:50 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Robiłem "na gaz" dwa takie mieszkania. sugeruje najtańszy (ale dobry)
    > kocioł, przewymiarowane aluminiowe grzejniki, tak aby kocioł miał jak
    > najniższa temperaturę.
    Jeśli decyzja padnie na gaz to tak pewnie będzie.
    Ostatnio ludziska zeznają że czy kupisz tani kociol czy dwa razy droższy to i tak
    10lat nie wytrzyma. A ten droższe od tych tańszych rózni lgo i czasami kolorowy
    wyświetlacz niewiadomo po co.

    > Każdy kocioł ma pompę, a w tak małym mieszkaniu
    > będzie ona i tak za duża, wiec nie musisz (przesadnie) zajmować sie
    > kryzowaniem kaloryferów (w sensie ogarniesz to sam). podobnie z
    > podziałem na strefy albo termostatami - za mała powierzchnia żeby to
    > miało sens. (chyba że ktoś jest kompletnie nie kumaty, albo spędza 6
    > godzin w jednym pomieszczeniu. Natomiast z praktyki - sugeruje wyłączać
    > piec na noc i w czasie dłuższych nieobecności w domu.

    Będzie tak żeby całą dobę była jednakowa temperatura, tesciowie kilkadziesiąt lat do
    pueca nawykli to wysokie temperatury lubia i nie zamierzamy tego zmieniać

    > Ogólnie, przy tak małej powierzchni, i tak małym zużyciu, trzeba się
    > mocno zastanowić, czy płacenie za coś więcej niż opcja minimum,
    > kiedykolwiek się zwróci.

    W ogrzewaniu o żaden zwrot nie chodzi
    Ma być ciepło i bezobsługowo w akceptowalnych kosztach