    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Date: Thu, 7 May 2015 21:58:18 -0500
    <q...@4...net> <mi4igr$qf1$1@dont-email.me>
    <1sdmbybaj2p62.1oy9ogbozz045$.dlg@40tude.net>
    <mi63ne$mgm$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <sqhybf5tbrtf$.o81z0o130o9j$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <16ujin8s1fl96$.1alf2tskjdl6x.dlg@40tude.net>
    <mi8njb$g4a$1@dont-email.me>
    <ybanym9dr4ty$.1ibjnis2e7ffa$.dlg@40tude.net>
    <mia8p0$2r4$1@dont-email.me> <p...@4...net>
    <mifs7s$t6o$1@dont-email.me>
    <p0o1el1lk49f$.1c9nvyejm07gx$.dlg@40tude.net>
    <mig96r$jiv$1@dont-email.me> <rezj3d150i8m$.1onypk5771tml.dlg@40tude.net>
    <migj50$tdc$1@dont-email.me> <1kmgsr2hc21sv$.jubjqgn7hqga.dlg@40tude.net>

    news:1kmgsr2hc21sv$.jubjqgn7hqga.dlg@40tude.net...

    > No własnie :->

    > To w szklanym naczyniu. Albo stalowym.

    W każdym, nie bój się - te pory mają mikroskopijną objętość, jak sama
    wcześniej zauważyłaś. To co tam zostanie z roztworu stanowi ułamki promila
    objętości czajnika.

    > A mnie Teść-chemik nauczył, a potwierdziła córka-biotechnolog, że
    > plastikowy/emaliowany czajnik, zwłaszcza używany, więc porowaty, trzeba
    > szczególnie traktować. Po ww. przez Ciebie czynnościach trzeba go jeszcze
    > napełnić czystą wodą i pozostawić na kilka godzin, żeby woda miała czas
    > wejśc we wszystkie pory w tymże używanym=rozpulchnionym=(mikro)porowatym
    > plastiku i rozCIEŃCZYĆ oraz w efekcie wymyć stantąd resztki tam
    > zalegające.

    To rozcieńczajcie sobie z teściem dowoli... ja będę robił po swojemu, bo
    octu się nie boję ani octanów wapnia czy magnezu też nie. I powiem Ci tyle
    tylko, że jedząc galaretkę z octem i zupę ugotowaną na Twojej wapiennej
    wodzie konsumujesz właśnie do żołądka taką mieszaninę z czyszczenia czajnika
    :-)

    >>> pom. rozcieńczonego _mocnego_ kwasu będzie podobne do działania

    Tu coś napisałaś niewidocznym atramentem :-)))

    > OK, a teraz sobie wyobraź, że powłoka niklowa ma uszkodzenie mechaniczne
    > (upadek grzałki w transporcie lub zwykły odprysk w trakcie użytkowania) -
    > a Ty mi proponujesz ten kwas octowy i odkamienianie nim.

    Jak najbardziej. Znowu histeryzujesz. Niech sobie ma uszkodzenie.

    > Wiesz, co to takiego grynszpan? Myślę, że to zakończy Twoje indagowanie
    > mnie, dlaczego nie odkamieniam octem.
    > :->

    Nie wiem, ale już lecę sprawdzić...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Herschel_Grynszpan ????

    A tak poważniej - używany jest jako fungicyd, więc powinnaś sie cieszyć -
    zabije wszystkie Twoje pleśnie w czajniku, te których się boisz.

    > Nie - bo łączę z MOIM :->

    No więc masz już odpowiedź na swoje pytanie skąd wytrzasnąłem kwas siarkowy?
    Czy dalej Cię to trapi?

    > U mnie miedź. Plus TWÓJ kwas octowy = grynszpan.

    I dalej nic. Nie bój się, nie jesteś pleśniawką - miliony ludzi pije wodę z
    miedzanych rurek wodociągowych - jonów miedzi mają sporo w wodzie i nic im
    nie jest. Znowu niepotrzebnie histeryzujesz i wyolbrzymiasz rzekome
    zagrożenia.

    > Twoimi.
    > A najbardziej tymi grzybami termoopornymi, a jeszcze bardziej ich
    > odpornymi
    > na temperaturę toksynami, które możesz konsumować. Oczywiście nie szkodzą
    > Ci - bo to stwierdziłeś autorytatywnie, więc tak niechybnie jest :->

    Nie ma tam żadnych grzybów. Ani ich toksyn. Znowu wymyślasz sztuczne
    zagrożenia. Daj spokój...

    >>> r.
    >>> (Dz.U. z 29 kwietnia 2010 Nr 72 poz.466) nie powinna przekraczać 500
    >>> mg/l

    > To jest szacunkowa grubość, i tylko teoretyczna - bo u mnie grzałka by
    > tyle
    > nie wytrzymała, gdybym używała w czajniku wody NIEfiltrowanej.
    > I co powiesz na pół wiadra gęstego szlamu kredowego wypływajacego z
    > wężownicy zbiornika po rozpuszczeniu kwasem twardego czopu w zaworze - po
    > niecałych 2 latach GRZANIA (czyli nawet nie gotowania) wody użytkowej?
    > :->

    Nic nie powiem... masz co masz.

    > No i co zrobią, zainstalują filtry/zmiękczacze na ujęcie? - już to widzę,
    > jak wodę do mycia, kibelka czy do podlewania ogródka lecą wszystkim
    > odwapniać. Wiesz, jakie to są ilości w skali gminy? Czy może potraktują
    > mnie indywidualnie?
    > :-|

    Twoja gmina, Twoja woda, podobno pitna - Twój problem.

    >>> wtedy. Wolę już jeść tę kredę. Dużo jej nie zjem, bo ileż w końcu.

    > Niestety musiałabym fizycznie oddzielić instalację wody pitnej lub
    > zbudować
    > nową - dodatkowy koszt oprócz samego zmiękczacza. Że już nie wspomnę o ew.
    > koniecznych pracach remontowych w domu po takiej robocie. Nie bardzo mię
    > się chcę.

    Podobno zależy Ci na zdrowiu...

    > Bo powoduje zatwardzenie :->

    E tam...