eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domCzajnik i indukcja › Re: Czajnik i indukcja
  • Data: 2015-04-28 19:09:26
    Temat: Re: Czajnik i indukcja
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 28 Apr 2015 18:43:07 +0200, Jawi napisał(a):

    > jak płaciłeś kartą wydrukuj numer transakcji i do sklepu :)
    > Generalnie nie potrzebny paragon,

    "Co w przypadku, kiedy sprzedawca odmawia przyjęcia rzeczy do reklamacji
    bez paragonu?

    Daniel Reck, Partner w Kancelarii DurajReck &Partnerzy:

    Na początek można wysłać do sprzedawcy pismo, w którym wskażemy, że
    zgodnie z art. 11 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r., sprzedawca nie
    może ograniczyć uprawnień konsumenta wynikających z ww. ustawy przez
    wymaganie przedstawienia paragonu w celu reklamacji towaru. Można również
    wskazać przykłady klauzul niedozwolonych, których rejestr prowadzi Urząd
    Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przykładowo, za klauzule niedozwolone
    UOKiK uznał postanowienia: ?Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu
    towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT)? oraz ?Do reklamowanego lub
    zwracanego produktu konieczne jest dołączenie paragonu?. W piśmie warto
    również zażądać wskazania podstawy prawnej, na podstawie której sprzedawca
    odmawia przyjęcia reklamacji. Mając pisemną odpowiedź sprzedającego możemy
    zwrócić się z pozwem o uznanie klauzuli za niedozwoloną do Sądu Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów w Warszawie. Wystąpić z takim pozwem możemy
    również bez ww. odpowiedzi sprzedającego, jednak posiadanie takiej pisemnej
    odpowiedzi z pewnością zapewni nam korzystniejszą pozycję procesową i
    wpłynie na przyspieszenie procesu. ? tłumaczy adwokat.

    Innym rozwiązaniem jest zwrócenie się do miejskiego lub powiatowego
    rzecznika konsumentów. Rzecznik powinien zażądać od nieuczciwego sprzedawcy
    wyjaśnień, do złożenia których jest on zobowiązany. W razie niezłożenia
    wyjaśnień przedsiębiorca naraża się na karę grzywny w wysokości nie
    mniejszej niż 2.000 złotych. "

    http://www.prawo.egospodarka.pl/115128,Reklamacja-be
    z-paragonu-To-latwiejsze-niz-myslisz,1,84,1.html
    --
    XL
    Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!
    http://wpolityce.pl/smolensk/241048-rozwalic-prawde-
    w-drobny-mak-kolejna-smolenska-wrzutka-tym-razem-wie
    cej-niz-szpetna-po-prostu-haniebna

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 28.04.15 20:50 Jarek
  • 28.04.15 22:19 Jawi
  • 28.04.15 22:44 cef

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1