  • 1. Data: 2015-04-27 22:30:19
    Temat: Czajnik i indukcja
    Od: f...@g...com

    Kupiłem czajnik "Irokez" w Carrefour. Ma na dnie wszystkie potrzebne ikonki ale nie
    chce działać na kuchence indukcyjnej! Podarłem kwitek. Czy da się jakoś usprawnić?

  • 2. Data: 2015-04-27 22:51:17
    Temat: Re: Czajnik i indukcja
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 22:30:20 UTC+2 użytkownik f...@g...com
    napisał:
    > Kupiłem czajnik "Irokez" w Carrefour. Ma na dnie wszystkie potrzebne ikonki ale nie
    chce działać na kuchence indukcyjnej! Podarłem kwitek. Czy da się jakoś usprawnić?

    Zamontuj w nim grzałkę. Albo zamiast tego kup czajnik elektryczny.

  • 3. Data: 2015-04-28 13:01:05
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 27.04.2015 o 22:30, f...@g...com pisze:
    > Kupiłem czajnik "Irokez" w Carrefour. Ma na dnie wszystkie potrzebne ikonki ale nie
    chce działać na kuchence indukcyjnej! Podarłem kwitek. Czy da się jakoś usprawnić?

    wsyp do niego trochę gwoździ

  • 4. Data: 2015-04-28 18:43:07
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-04-27 o 22:30, f...@g...com pisze:
    > Kupiłem czajnik "Irokez" w Carrefour. Ma na dnie wszystkie potrzebne ikonki ale nie
    chce działać na kuchence indukcyjnej! Podarłem kwitek. Czy da się jakoś usprawnić?

    jak płaciłeś kartą wydrukuj numer transakcji i do sklepu :)
    Generalnie nie potrzebny paragon, po numerze transakcji chyba znajdą co
    kupiłeś.
    Ja w zeszłym roku tak zrobiłem w sklepie sportowym.

  • 5. Data: 2015-04-28 19:09:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2015 18:43:07 +0200, Jawi napisał(a):

    > jak płaciłeś kartą wydrukuj numer transakcji i do sklepu :)
    > Generalnie nie potrzebny paragon,

    "Co w przypadku, kiedy sprzedawca odmawia przyjęcia rzeczy do reklamacji
    bez paragonu?

    Daniel Reck, Partner w Kancelarii DurajReck &Partnerzy:

    Na początek można wysłać do sprzedawcy pismo, w którym wskażemy, że
    zgodnie z art. 11 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r., sprzedawca nie
    może ograniczyć uprawnień konsumenta wynikających z ww. ustawy przez
    wymaganie przedstawienia paragonu w celu reklamacji towaru. Można również
    wskazać przykłady klauzul niedozwolonych, których rejestr prowadzi Urząd
    Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przykładowo, za klauzule niedozwolone
    UOKiK uznał postanowienia: ?Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu
    towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT)? oraz ?Do reklamowanego lub
    zwracanego produktu konieczne jest dołączenie paragonu?. W piśmie warto
    również zażądać wskazania podstawy prawnej, na podstawie której sprzedawca
    odmawia przyjęcia reklamacji. Mając pisemną odpowiedź sprzedającego możemy
    zwrócić się z pozwem o uznanie klauzuli za niedozwoloną do Sądu Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów w Warszawie. Wystąpić z takim pozwem możemy
    również bez ww. odpowiedzi sprzedającego, jednak posiadanie takiej pisemnej
    odpowiedzi z pewnością zapewni nam korzystniejszą pozycję procesową i
    wpłynie na przyspieszenie procesu. ? tłumaczy adwokat.

    Innym rozwiązaniem jest zwrócenie się do miejskiego lub powiatowego
    rzecznika konsumentów. Rzecznik powinien zażądać od nieuczciwego sprzedawcy
    wyjaśnień, do złożenia których jest on zobowiązany. W razie niezłożenia
    wyjaśnień przedsiębiorca naraża się na karę grzywny w wysokości nie
    mniejszej niż 2.000 złotych. "

    http://www.prawo.egospodarka.pl/115128,Reklamacja-be
    z-paragonu-To-latwiejsze-niz-myslisz,1,84,1.html
    --
    XL
    Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

  • 6. Data: 2015-04-28 20:50:48
    Od: "Jarek" <j...@j...pl>

    > Podarłem kwitek. Czy da się jakoś usprawnić?

    Może da się go posklejać:)

  • 7. Data: 2015-04-28 22:19:36
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-04-28 o 20:50, Jarek pisze:

    > Może da się go posklejać:)

    jak wyżej wspomniano, nie trzeba :)

  • 8. Data: 2015-04-28 22:44:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 22:30, f...@g...com pisze:
    > Kupiłem czajnik "Irokez" w Carrefour. Ma na dnie wszystkie potrzebne ikonki ale nie
    chce działać na kuchence indukcyjnej! Podarłem kwitek. Czy da się jakoś usprawnić?

    Na kuchenkę masz paragon?