eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy jest rzecz, czynność, której budowlańcy nie potrafią sp...lić? › Re: Czy jest rzecz, czynność, której budowlańcy nie potrafią sp...lić?
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy jest rzecz, czynność, której budowlańcy nie potrafią sp...lić?
    Date: Fri, 20 Nov 2015 18:32:08 +0100

    On 2015-11-19 22:31, mo wrote:
    > na to, że mogliby się ode mnie, amatora, wiele nauczyć.

    Podczas wykańczania swojego musiałem się doktoryzować ze wszystkiego.

    Najwięcej szkód poczynił hydraulik. Stara, PRLowska szkoła "woda płynie
    tam gdzie ma bliży" oraz "jeden huj gdzie będzie wpięty obieg" oraz "na
    huj ten przewód, obcinamy". Części tych problemów już nie odkręcę bez
    skuwania wylewek. Jakoś zworkaroundowałem ile dalo radę. Nie wszystko
    dało radę. Głupi człowiek że nie patrzył na ręce.

    Elektrycy nieprzytomni, mam 3 obwody niepodłaczone, szczęscie że jeszcze
    paneli nie było jak się zorientowałem i jakoś zrobiłem workarounda. Żeby
    kurna nie sprawdzić to ja nie wiem. Żenada. I jeszcze z pretensjami.

    Gazownicy wymieniali i spawali rurki kilka razy bo nie chcieli słuchać
    kierownika budowy jakie są wymogi prawne. "Bedzie dobrze, my tak od 20
    lat robimy". Szwołocz.

    Kolesie podpinający kable od alarmu oszczędzili 30cm i efektem czego nie
    posób bylo podpiąc czujek. "Panie, od 10 lat robimy i zawsze styka".

    Kolesie z wentylacji pomylili nawiew z wywiewem w łazience. Żeby nie
    było widać od razu, zasłonili ten kawałek szybciutko KG. Wyszło po
    odpaleniu nawiewu.

    > Powinien być prawem dozwolony odstrzał takich gości.

    Nie. Powinny być faktury. Nikt nie bierze efektem czego nie ma kogo
    ścigac. Mój hydraulik po zrobieniu kilku domków w okolicy zapadł sie pod
    ziemię a cześniej był na tyle uprzejmy ze chciał mi sprzedać 7
    kaloryferów na FV na 5 fizycznie zamontowanych itp.

    Ponadto traktuje ten dom jako szkoleniowy. W nastepnym sam poskładam
    instalacje.

    W zasadzie nie mam zastrzeżeń do kolesi od robienia murów. Stoją.
    Pytanie ile. Ostatnio coś pękło w ściance działowej ...