eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy to juz koniec fotowoltaiki konsumenckiej w Polsce › Re: Czy to juz koniec fotowoltaiki konsumenckiej w Polsce
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 13 Sep 2023 14:23:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy to juz koniec fotowoltaiki konsumenckiej w Polsce
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 13 września 2023 o 21:03:48 UTC+2 M M napisał(a):
    > Oby to byli prawdziwi fachowcy a nie "fachowcy" z nadania politycznego (pół biedy
    jak będą tylko ileś lat brać kasę a nic nie zrobią, gorzej jak coś zrobią i będzie
    tam jakaś fuszerka i wybuchnie). Wiatrowe też różnie, czasem lepiej wieje a czasem
    gorzej. Robię pomiary wiatru u siebie rozważając postawienie wiatraczka jako
    uzupełnienie dla PV, ale latem wieje słabo - czy jesienią będzie lepiej to się okaże
    i zależnie od tego postawię ten wiatraczek lub nie. Ale i tak czasem jak to Niemce
    nazwali jest "Dunkelflaute". I oni akurat niekoniecznie są wzorem do naśladowania,
    zamykanie sprawnych elektrowni atomowych zanim na siebie zarobią nie wydaje się zbyt
    rozsądne. Wiatrowe tak samo wymagają miksowania. Jak po tych jeszcze 13 latach
    wymuszą przejście na net-buling, będę jeszcze żywy i stwierdzę że mi się to nie
    opłaca to cóż, przestanę oddawać ale i tak się już dawno zwróciło a jeszcze coś tam
    może produkować (nawet jeśli połowę początkowej mocy) i część z tego jakoś
    wykorzystam np. latem do klimy bo klimat się ociepla. A może po prostu przyjdzie
    rzucić to wszystko i wyjechać do ciepłych krajów poza zasięg Orlenu.
    Przejdźmy do swiata realnego. Jeśli w Niemczech w ktorych stosunek cen fotowoltaiki
    do zarobkow jest dla kupiujacego korzystniejszy i amortyzacja trwa kilkanaście lat to
    w Polsce jest niemożliwe zeby ci się zwrociło w czasie krotszym niz w Niemczech. W
    zasadzie w tym momencie mogę zakończyć z Tobą dyskusje bo mnie nie interesuje
    talmudystyczna dyskusja. Konkret jest taki. Orlen będzie budował na Bałtyku
    elektrownie wiatrowe. Bardzo dużo elektrowni zbuduje. I to jest krok w dobra stronę.
    Zrobili badania czy im się to opłaci I uznali ze się opłaci. Orlen stanie się bardzo
    dużym konkurentem dla małych przydomowych instalacji. Będzie mogł zapewnić jakosc i
    pewność dostaw prądu niewiele gorsza od elektrowni cieplnych. Dla fotowoltaiki
    indywidualnej zostanie jakas smieszna giełda energii na której będę mogł kupować za
    psie pieniądze od ciebie prad i go magazynować na wieczor, mam w czym go magazynować.
    Na dodatek jak wygra PO to wprowadza POdatek katastralny i wartość instalacji
    zwiększy wartość nieruchomości. Ludzie którzy maja instalacje beda płacili podatek
    katastralny od większej wartosci.