    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czym umyć kostkę brukową z plam?
    Date: Sun, 26 Jun 2016 20:46:43 +0200

    W dniu 2016-06-26 o 19:37, janusz_k pisze:

    > Możesz przemywać benzyną extrakcyjną, rozpuści olej i rozprowadzi w
    > kostce, szybciej się potem wypłuka.

    Gorzej, jeśli olej z dizla ze sadzą. Owszem, sam olej się rozpuści,
    natomiast sadza (i inne spalone cząstki) zostaną.

    Natomiast nie rozumiem ludzi, którzy różnego rodzaju plamy próbują
    rozpuścić czy zniwelować wszystkim, oprócz rozpuszczalnika adekwatnego
    do rodzaju plamy. Przykładowo olej próbują jakimiś Cifami zamiast
    benzyną czy choćby acetonem, toner np. wodą (czasem nawet gorącą, pewnie
    aby bardziej utrwalić) zamiast toluenem, albo farbę ftalową myją
    spirytusem :(
    W podstawówce chemii nie mieli?

    --
    Pozdrawiam.