  • Data: 2023-06-29 09:45:22
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 28.06.2023 o 22:37, LordBluzg(R)?? napisał:
    > Zarobek to to, co ZDOBYŁEŚ. Energię ze słońca ZDOBYWASZ/POZYSKUJESZ
    > za DARMO.

    Nie chcę się tu mieszać w jakieś przedszkolne kłótnie, niemniej
    pragnę zwrócić uwagę na to, że powyższe zdanie jest daleko idącym
    uproszczeniem. Równie dobrze moglibyśmy stwierdzić, że żyto na polu
    samo rośnie, a rolnik zbiera je zupełnie za darmo. Panel jest moim
    zdaniem narzędziem produkcyjnym, podobnie jak kombajn, i z tego tytułu
    wypadałoby poddać go amortyzacji przez okres jego eksploatacji.

    > No to Ci debilu policzyłem. KOSZT całości to 40tys zł (dobrze
    > ocieplony dom + pompa). Klimatyzatory sobie odpuść debilu bo na gaz
    > nie są :D

    Tutaj możemy wspomnieć o spornym wątku, który przewinął się na grupie
    jakiś czas temu o tym, że panele mogą napędzać konsumpcję energii. Nie
    znam statystyk, ale umiem wyobrazić sobie sytuacje, w których ludzie
    decydują się na klimatyzator bo wydaje im się, że mają "prąd za darmo".
    Podobny fenomen pojawił się zresztą i tutaj, w postaci Tomasza
    ogrzewającego szklarnię celem "wydłużenia sezonu". Ten oczywiście
    zapiera się, że jest przypadkiem wyjątkowym i niepowtarzalnym, ale ja
    mam jednak co do tej wyjątkowości duże wątpliwości.

    Mateusz