  • 1. Data: 2010-08-14 10:31:33
    Temat: Deskowanie dachu pod papę
    Od: "Ponury" <k...@w...pl>

    Witam!

    Za jakieś dwa tygodnie czeka mnie deskowanie dachu a potem położenie jakiejś
    papy. Ciągle zbieram opinie i rady i ciągle mam dylemat.
    Jeżeli chodzi o warunki to:
    1. cena
    2. możliwość wykonania samodzielnie (nadz. kier. bud).
    3.cena pokrycia: papa ale jka?

    Bardzo proszę o uwagi, rady uwzględniające podane warunki.
    Dach dwuspadowy jak w stodole o pow. 140 m2

    Pozdrawiam słonecznie i wciąż optymistycznie!
    Jacek

  • 2. Data: 2010-08-14 17:11:35
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod papę
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Ponury" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > 3.cena pokrycia: papa ale jka?
    >
    > Bardzo proszę o uwagi, rady uwzględniające podane warunki.
    > Dach dwuspadowy jak w stodole o pow. 140 m2

    Posłuchaj

    Nie deskuje się bezpośrednio na krokwie.
    Najpierw kup membranę dachową z tych tańszych chroniącą od wiatru. Nie musi
    być to droga wodoodporna membrana do dachów niedeskowanych.

    Przybijasz tę membranę łatami do krokwii pionowo. Najlepiej gdybyś miał łaty
    o szerokości krokwii i grubości z 5-6 cm. Dopiero deskowanie dasz na to i na
    deski papę.
    Jeżeli nie dasz membrany teraz to później będziesz się męczył i przepłacał
    za membranę od środka z zachowaniem szczeliny wentylacyhnej. To jest bez
    sensu.

    Membrana musi być bo inaczej wełna nie ociepli ci poddasza. Z wełny całe
    ciepło będzie wywiewane przez ciąg w szczelinie wentylacyjnej.

    Zrób jak ci mówię i nie usiłuj dyskutować ze mną :-)

  • 3. Data: 2010-08-14 18:07:22
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > ciepło będzie wywiewane przez ciąg w szczelinie wentylacyjnej.
    >
    > Zrób jak ci mówię i nie usiłuj dyskutować ze mną :-)
    A jeśli to poddasze nieużytkowe nieocieplone jak u mnie na przykład to folia
    też.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 4. Data: 2010-08-15 06:40:03
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod pap
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    A ja mogę?
    Przy twojej metodzie wełna również nie ociepli poddasza, ponieważ zawilgnie
    od wilgoci wykraplającej się na wewnętrznej stronie folii.
    To co mu proponujesz to chyba najbardziej skandaliczne pogwałcenie zasad
    krycia dachów, o jakim słyszałem , równie idiotyczne jak Barejowe zalewanie
    pożaru benzyną, zeby powietrze "zabrać" i ogień zgasić.

    J.

  • 5. Data: 2010-08-15 08:22:12
    Od: M <M...@o...pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > krycia dachów, o jakim słyszałem , równie idiotyczne jak Barejowe
    > zalewanie pożaru benzyną, zeby powietrze "zabrać" i ogień zgasić.

    Porównanie jest nietrafione.

    1. Kiki nie pisał o folii tylko o membranie.
    2. Nie wszystkie membrany nadają się do tego, by na nie bezpośrednio
    układać wełnę (wtedy trzeba robić szczelinę wentylacyjną) - rada:
    przeczytać instrukcję dla membrany
    3. Producenci wełny mają inne zdanie ntt. niż ty. No tak, ale oni się
    nie znają i "gaszą pożar benzyną".
    http://www.isover.pl/content/download/615/4101/file/
    ISOVER_Dachy_skosne_folder.pdf

    M.

  • 6. Data: 2010-08-15 08:39:46
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Kiki nie pisał o folii tylko o membranie.

    W takim razie ok, nie wiem czemu zafiksowałem się na folii paroszczelnej i
    tego moja odpowiedź dotyczyła. Jeśli mowa o membranieparoprzepuszczalnej, to
    ok, choć mam wrażenie, że rozsądniejsze byłoby danie jej na deski, a nie
    pod.

    J.

  • 7. Data: 2010-08-15 08:58:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 10:39:46 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > i tego moja odpowiedź dotyczyła. Jeśli mowa o
    > membranieparoprzepuszczalnej, to ok, choć mam wrażenie, że rozsądniejsze
    I co papę przylkeić do membrany ! bzdury opowiadasz, kiki dobrze poradził,
    a ty czytaj i się ucz a nie dawaj rad nie mając o tym bladego pojęcia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-08-15 09:26:25
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Dnia 15-08-2010 o 10:39:46 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > I co papę przylkeić do membrany ! bzdury opowiadasz,

    Nie, wtedy na deskowanie daje się membranę (specjalną, do dachów
    deskowanych, np Tyvek Pro) ZAMIAST papy.

    > a ty czytaj i się ucz a nie dawaj rad nie mając o tym bladego pojęcia.

    Przyganiał kocioł garnkowi

    J.

  • 9. Data: 2010-08-15 12:55:45
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Ja mam ten gont i polecam:
    http://www.iko.be/documents/photo-gallery.xml?lang=p
    Tam są też poradniki montażu.

    PC

  • 10. Data: 2010-08-15 13:02:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 11:26:25 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie, wtedy na deskowanie daje się membranę (specjalną, do dachów
    > deskowanych, np Tyvek Pro) ZAMIAST papy.

    No to powiedz co daje ta specjalna folia pod papą ciekaw jestem.

    --
    Pozdr
    JanuszK