  • 141. Data: 2014-02-28 13:47:56
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:lepta5$b62$...@n...news.atman.pl...

    > No chyba jaja sobie robisz. "Co to znaczy łupi. Zabiera i zakopuje? Te
    > pieniądze nie znikają i wrócą do obywateli w postaci zasiłków emerytur,
    > dróg, przedszkoli służby zdrowia lub obniżki podatków." Otóż te
    > pieniądze nie wrócą, bo część z nich zniknie choćby w urzędach, gdzie
    > zostanie w części zmarnotrawiona. O ile znikanie w urzędach jest
    > normalne i uzasadnione, jak również logiczne jest, że część zostanie
    > zmarnotrawiona, to pozostaje kwestia zachowania odpowiednich proporcji
    > między wielkością podatków, ilością urzędów i stopniem marnotrawienia w
> [...]

    Ale ilość marnotrawionych pieniędzy od kilku lat _nie_ rośnie. Dlatego pytam
    ponownie jak mają być zmarnotrawione te nowe _dodatkowe_ dochody? No chyba
    że zakładasz że zostanie powołane nowe ministerstwo lub urząd tylko po to by
    je marnotrawić. Historia ostatnich lat pokazuje jednak coś przeciwnego -
    ilość "marnotrawionych" pieniędzy maleje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 142. Data: 2014-02-28 13:54:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 12:31:54 +0100 osobnik zwany Budyń napisał:

    > o przeroscie w administracji - dane gus o drogach-
    > http://wyborcza.biz/
    biznes/1,100896,13362189,Koszt_budowy_autostrad_w_Po
    lsce_to_europejska_srednia_.html
> [...]
    > euro e.. Irlandia: 663 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 10mln
    > euro. f.. Litwa: 309 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 4 mln
    > euro g.. Niemcy: 12 813 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 8,24
    > mln euro h.. Słowenia: 747 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra -
    > 7,29 mln euro i.. Węgry: 1273 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra -
    > 11,87 mln euro. j.. Polska: 1224,4 km autostrad. Koszt budowy 1
    > kilometra - 9,61 mln euro.
    > wyciąłem austrie i norwegie bo to górskie kraje i nie ma jak porównywać.

    info z 2011 a od tej pory budowa tanieje
    http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/762259.html
    Najdroższa polska autostrada kosztowała 166 mln zł za kilometr, najtańsza
    - ok. 21 mln zł

    podobnie jak gdzie indziej.
    koszt 1km obwodnicy Berlina 131mln EURo

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 143. Data: 2014-02-28 14:04:47
    Od: masti <g...@t...hell>

> [...]

    > kilometra - 9,61 mln euro.
    > wyciąłem austrie i norwegie bo to górskie kraje i nie ma jak porównywać.

    i jeszce jedno
    <http://www.pwc.pl/pl/biuro-prasowe/assets/
    pwc_raport_gddkia_prezentacja_dla_mediow.pdf>
    "Mit 1
    Mitem jest, że drogi w Polsce są najdroższe w Europie.
    Średnia europejska kosztu budowy 1 km drogi to 9,4 mln EUR. Koszt budowy
    1 km autostrady w Polsce jest bliski tej średniej. Po spadku trwającym od
    2008 roku wynosi obecnie 9,61 mln EUR."

  • 144. Data: 2014-02-28 14:14:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > No właśnie może Ty mi statystycznie przypomnij ile rodzin płaci ten VAT,
    > a nie dostaje żadnej ulgi, ze względu na szczupłość dochodów.

    Rozmawiamy o przeciętnej rodzinie czy celowo manipulujemy o najbiedniejszej?
    Przeciętna rodzina z trójką dzieci o przeciętnych dochodach wykorzysta całą
    ulgę czyli ok. 3,5 tysiąca, a na dodatkowy VAT w ubrankach i podręcznikach
    wyda mniej.

    No i przy okazji przypominam o tym że od tego roku podręczniki ma kupować
    szkoła (w tym roku dla pierwszaków , przyszłym dla drugoklasistów, a później
    trzecioklasistów), więc tego zapłaconego VAT'u będzie z roku na rok coraz
    mniej.

    Mam trójkę dzieci (wcześniej planowanych) więc politykę prorodzinną
    poszczególnych rządów śledzę od początku transformacji. Możemy się spierać
    czy obecnie jest wystarczająco dobrze (IMO jeszcze nie), ale bezdyskusyjny
    pozostaje fakt że jest lepiej niż kiedykolwiek.

    Czego mi jeszcze w obecnym systemie brakuje, a co było za komuny choć w
    bardzo ograniczonym zakresie to dofinansowanie do wakacji dzieci. Niby w
    niektórych firmach są dofinansowania podobne do tzw. wczasów pod gruszą, ale
    nie obejmują one dzieci osób pracujących na własny rachunek czy rolników
    oraz sporej liczby osób pracujących w małych firmach gdzie nie ma funduszu
    socjalnego.

    > ROTFL, następny co się wypowiada na temat o którym nie ma pojęcia.
    > Tu masz link:
    > http://3plus.pl/artykuly/szczegoly/sid/2/id/1/aid/21
    0/strona/
    > Dalej twierdzisz że to promil???

    [ciach]

    > Przeliczysz mi to na liczbę gmin istniejących w Polsce??

    Bez przesady nie chodzi o liczbę gmin samą w sobie tylko o procent populacji
    zamieszkujący te gminy.

    > Jakie darmowe??
    > Zacznij od tego, że w Warszawie do niedawna rodzina
    > wielodzietna była definiowana jako 4+ dzieci.

    Masz rację, nie zauważyłem że chodzi o 4 dzieci. Przy 3 są ulgi, a nie
    darmowe bilety.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 145. Data: 2014-02-28 14:27:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > szkoła (w tym roku dla pierwszaków , przyszłym dla drugoklasistów, a
    > później trzecioklasistów), więc tego zapłaconego VAT'u będzie z roku na

    a chcesz sie założyć ze podręcznika nie będzie, albo tak zrobiony ze
    nauczyciele i tak wybiora ten płatny? :)
    Zapewne bedzie tak jak chemiczna kastracją pedofili, walką z kibolami,
    dopalaczami, obietnicami ze trynkiewicz nie wyjdzie, jesiennej ofensywie
    legislacyjnej i tak w kółko. Obiecac, nakręcić naopowiadać - jak minie
    troche czasu a efektów brak to wyciągnąć maciarewicza, smolensk albo kaczora
    w trybunale stanu.... A potem nowe obietnice z powietrza.

    b.

  • 146. Data: 2014-02-28 16:26:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 12:20:38 +0100 osobnik zwany quent napisał:

    > Potencjał polskich firm jest ogromny jednak cała ta energia jest
    > tłumiona. Tego nie da się opisać w poście na grupie. Trzeba czytać
    > więcej prasy wolnorynkowej (misies.pl, nczas.com, koliber itp) zamiast
    > lewackiej typy gazeta.pl i jej klony branżowe - to uwaga do Ergie-go

    wiesz, ludzie wyrastają z JKM.

  • 147. Data: 2014-02-28 21:09:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-28 13:47, masti pisze:

    > no tak. Ale to jest zupełnie ogólne i dotyczące wszelkich gałęzi
    > gospodarki.

    Wszystko w kontekscie jak to rzad wie lepiej czego potrzebuja obywatele
    i co najwazniejsze jak to rzad redystrybuuje podatki tam gdzie sa
    potrzebne. Ergie uwaza, ze wyzsze podatki sa potrzebne do zarzadzania
    panstwem. Piec milionow z koncertu Madonny tak z grubsza starczyloby na
    utrzymanie 250 emerytow przez rok. Roczna pensja jednego prezesa tego
    ciala od niewiadomo czego utrzymaloby szacunkowo utrzyma kolejnych 18.
    Budowa ekranow w szczerym polu przy autostradach tylko zwiekszy te
    liczbe. Mozna powiedziec, ze to demagogia. Ale moim zdaniem podwaza
    teze, ze dodatkowe opodatkowanie faktycznie sluzy spoleczenstwu i jest
    racjonalne.

    Pozdro.. TK

  • 148. Data: 2014-02-28 21:18:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-28 13:54, masti pisze:

    > podobnie jak gdzie indziej.
    > koszt 1km obwodnicy Berlina 131mln EURo

    Autostrady budowalismy w dosc nekorzystnych warunkach bumu dudowlanego.
    Stad tez i ceny byly wyzsze jak pewnie teraz. Nie mniej jak sadze
    porownywanie budowy obwodnicy duzej aglomeracji do bo budowy drogi w
    szczerym polu nie bedzie trafnym przykladem.
    Mnie zastanawia relacja kosztow budowy do sytuacji wykonawcow i tego
    cyrku z upadloscia badz co badz powaznych przedsiebiorstw. Drogi co
    prawda sa, ale wielu ma problemy pewnie do konca zycia.
    Rozne rzeczy slyszalo sie jak to podpisywane byly umowy z jakims
    kolesiem bedacym przedstawicielem glownego wykonawcy. Pozniej strona
    rzadowa tlumaczyla sie, ze przedstawiciel przeciez pieniadze dostal
    tylko nikt albo nie wie gdzie on jest, albo nie ma tych pieniedzy.
    Zupelnie jak ustawiony walek na slupa. Nie chce tego jakos szczegolnie
    ciagnac bo to zaslyszane informacje. Moze prawdziwe, moze nie do konca.
    Faktem jest, ze kupe firm stracilo majatek i chyba nie na tym polega
    budowa drog.

    Pozdro.. TK

  • 149. Data: 2014-02-28 21:38:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-28 13:47, Ergie pisze:

> [...]
    > tylko po to by je marnotrawić. Historia ostatnich lat pokazuje jednak
    > coś przeciwnego - ilość "marnotrawionych" pieniędzy maleje.

    Tylko ilosc urzednikow wzrosla. Pytanie czy wg. Ciebie to marnotrawstwo
    czy konieczos zarzadzania panstwem?

    Jako ciekawostka:
    http://www.forbes.pl/biurokracja-najwiekszym-problem
    em-polskiego-sektora-publicznego,artykuly,167734,1,1
    .html

    Dla wnikliwych:
    http://republikanie.org/wp-content/uploads/2012/12/Z
    atrudnienie-w-administracji-rz%C4%85dowej-dynamika-i
    -koszty.pdf

    Kontekstem jest caly czas dodatkowy wzrost obciazen i co sugerujesz
    racjonalne ich redystrybuowanie na inwestycje.

    Pozdro.. TK

  • 150. Data: 2014-02-28 21:56:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-28 14:27, Budyń pisze:

> [...]
    > troche czasu a efektów brak to wyciągnąć maciarewicza, smolensk albo
    > kaczora w trybunale stanu.... A potem nowe obietnice z powietrza.

    Jak chocby zniesienie abonamentu RTV.
    Ale Ergie ma troche racji. Zmienia sie na lepsze o ile dotrzymaja slowa.
    hehe
    Ergie rowniez poruszyl ciekawy problem, mianowicie dofinansowanie do
    wczasow jak za komuny. Ci co maja dzieci wiedza jaki to wydatek wyjechac
    w piecioro na tydzien czy dwa. Jakis skromny budzet mocno to uszczupli.
    Mnie generalnie wkurza to, ze jak chce pokazac dzieciom jakies
    dziedzictwo to musze placic za siebie, zone, parking, kibel, przewodnika
    i dzieci. Te mlodsze troche mniej. To, ze za siebie zone, parking to OK.
    Kibel, no niech bedzie, ale przeciez nie dla siebie czlowiek sie ciaga
    po Gierlozy np. ogladajac stare betoniaki w lesie. To samo Centrum
    Kopernika, bo nie o karuzele czy cukrowa wate tu chodzi. Jak sie tak
    popatrzy na singli czy parki to sorry, ale tu wsparcia nie widac, a
    zdaje sie byloby banalnie proste. Kiedys to wszystko jak pamietam swoje
    dziecinstwo mimo wiekszej biedy bylo bardziej dostepne. Sam wyjezdzalem
    co rok na trzytygodniowe kolonie a po powrocie na wczasy dwa tygodnie.
    To wszystko moi biedniejsi rodzice ogarniali bez wiekszego stresu.
    Oczywiscie wiemy, ze socjal byl wtedy w przeroscie i nie tego moze
    oczekujmy, ale jakiejs namiastki chociaz zamiast patrzenia na
    zglaszajacych sie po stypendium raz w roku jak na zlodziei, straszac ich
    przy tym kontrola z US.

    Pozdro.. TK