eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDla nawijaczy makaronu na uszy ze fotowoltaika jest różowo › Re: Dla nawijaczy makaronu na uszy ze fotowoltaika jest różowo
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla nawijaczy makaronu na uszy ze fotowoltaika jest różowo
    Date: Wed, 20 Sep 2023 21:48:26 +0200
    <uefdr1$3au1q$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <uefg2a$3b025$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <uefhsf$3b1o0$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    W dniu .09.2023 o 21:40 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > mam
    > zakup

    > Mój piec/smrodziej ma 10kW jak go nakarmię 3-4 kawałki drewna to mi wodę
    > do kąpieli zrobi i noc utrzyma. Kubik drewna mam za 250zł bo to dobry
    > teren z drewnem. Węgiel też kupuję ale 1,5T wystarcza na cały okres
    > grzewczy przy dobrych mrozach. Ostatnią zimę nawet 1T wystarczyła i
    > jeszcze zostało. Nie wiem co bym musiał odpalić, żeby 13MWh zużyć w rok.
    >
    > Mogę wyliczyć całą kasę za rok na całą energetykę domu ale czuję, że nie
    > przeskoczę 5tys, łącznie z gazem. No i nie wiem, bo w sumie nie mam
> [...]

    Dolicz do tego 15kkm, brak gazu - czyli gotowanie i pieczenie na prądzie,
    brak drewna, węgla - czyli CO + CWU na prądzie i będziesz miał niewiele
    mniej ode mnie. No i ja ma 5 osób i dwa osobne gospodarstwa domowe: dwie
    kuchnie, dwie zmywarki, dwa ekspresy do kawy, dwie mikrofale, dwie pralki
    3 lodówki, zamrażarka, dwa czajniki elektryczne, dwie indukcje, dwa
    piekarniki, więcej kompów/laptopów, więcej światła na raz (bo więcej osób
    w swoich pomieszczeniach).

    TG