  • 1. Data: 2023-09-16 00:26:18
    Temat: Dla nawijaczy makaronu na uszy ze fotowoltaika jest różowo
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunaln
    a/nie-wszystko-zloto-trzy-pulapki-fotowoltaiki-o-kto
    rych-malo-kto-wie,488768.html

  • 2. Data: 2023-09-16 16:47:01
    Od: M M <m...@g...com>

    Nic odkrywczego nie piszą, każdy musi sobie indywidualnie przeliczyć czy mu się
    opłaca, zwłaszcza że ten nowy net-buling opłaca się mniej niż stary net-metering.
    Zenkowi dla którego obniżka o 125 zł rocznie jest obniżką o 15% faktycznie może się
    nie opłacać. To samo 125 zł dla mnie stanowi obniżkę 1% i mnie się opłaca. Już
    zresztą zapowiadają wzrost opłaty mocowej, więc co teraz niby "dają" zaraz sobie
    odbiorą.

  • 3. Data: 2023-09-16 18:09:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 16 września 2023 o 16:47:02 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    zresztą zapowiadają wzrost opłaty mocowej, więc co teraz niby "dają" zaraz sobie

    Szczerze mówiąc nie wczytywałem się w te ich obietnice ale jeśli jest faktycznie
    limit 125 zł to przy zużyciu przeciętnego gospodarstwa domowego w okolicach 300-
    400kwh(~300-400zl) miesięcznie to mogli by sobie to darowac.
    Śmiech na sali

  • 4. Data: 2023-09-16 19:54:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 16 września 2023 o 18:09:58 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    limit 125 zł to przy zużyciu przeciętnego gospodarstwa domowego w okolicach 300-
    400kwh(~300-400zl) miesięcznie to mogli by sobie to darowac.
    Google spytane o to
    Ile zużywa energii przeciętne gospodarstwo domowe w ciągu miesiąca?
    Odpowiedziało.

    Dlatego według danych statystycznych ośrodka badawczego średnie zużycie w
    gospodarstwie domowym na osobę wynosi około 900 kWh do 1400 kWh rocznie, czyli od 75
    kWh do 116 kWh miesięcznie. Z kolei zużycie energii elektrycznej na mieszkańca w domu
    wynosi nie mniej niż 500 kWh rocznie, czyli 42 kWh miesięcznie.
    I to się mniej wiecej zgadza. Ludzie mieszkający w budownictwie zbiorowym ogrzewanym
    z elektrociepłowni i majace gaz do gotowania płaca ok 50 złotych miesięcznie za prad.
    Jak chcesz cos napisać to najpierw sprawdź czy się nie osmieszasz.

  • 5. Data: 2023-09-16 20:57:24
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 6. Data: 2023-09-16 21:44:04
    Od: M M <m...@g...com>

    Statystycznie na osobę/mieszkańca - bo oczywiście wszyscy mieszkają samotnie (z
    kotem) w budownictwie zbiorowym ogrzewanym z elektrociepłowni.

  • 7. Data: 2023-09-17 11:29:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 16 września 2023 o 19:54:56 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > . Ludzie mieszkający w budownictwie zbiorowym ogrzewanym z elektrociepłowni i
    majace gaz do gotowania płaca ok 50 złotych miesięcznie za prad.

    Nie znam nikogo kto mieszka z rodziną i płaci za prąd 59zl miesiecznie
    >Jak chcesz cos napisać to najpierw sprawdź czy się nie osmieszasz.
    Nie muszę s google sprawdzac
    Swoje zużycie mam udokumentowane od ok 20 lat- 300-400kwh miesięcznie
    Mamy zużycie(plus lokatorzy 2+2 na piętrze tego domu) mam udokumentowane od 12 lat,-
    ok 400kwh miesiecznie.
    Podobnie siostra.
    Lokatorzy moi w mieszkiu 2p+k+ł- 250-300kwh miesiecznie
    Zresztą był tu nie raz wątek o zużyciu energii i ludziska zeznawali że prąd bytowy to
    właśnie 300-400kwh muesiecznie

  • 8. Data: 2023-09-17 11:37:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 16 września 2023 o 19:54:56 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    >. Ludzie mieszkający w budownictwie zbiorowym ogrzewanym z elektrociepłowni i majace
    gaz do gotowania płaca ok 50 złotych miesięcznie za prad.

    50zl to zużywa miesięcznie Twój projektor. A masz dwa. Plus hulajnoga plus farelka na
    gwozdziu w łazience. Jakieś żarówki pewnie też masz i czajnik do grzania wody
    Że 30zl zużywa sama lodówka miesiecznie pewnie
    >Jak chcesz cos napisać to najpierw sprawdź czy się nie osmieszasz.

    Ile kWh Ty zużywasz miesięcznie!m?

  • 9. Data: 2023-09-17 13:03:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 września 2023 o 11:37:30 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    na gwozdziu w łazience. Jakieś żarówki pewnie też masz i czajnik do grzania wody
    > Że 30zl zużywa sama lodówka miesiecznie pewnie
    Mam dwa projektory i sobie stereo robię. Weź koło i jebnij się w czoło. Projektor
    0,2kW przez cztery godziny dziennie zrobi miesięcznie 25 kWh. Lodowke z zamrażarka
    mam z tych małych. Znaczy sie w litrach bo 180 cm wysokości ma. Wieksza niepotrzebna.
    Jak kupowalem to zapłaciłem trochę więcej zeby była z najoszczędniejszych. 170kWh
    rocznie. Miesięcznie 15 kWh. No i ja nie mieszkam w blokach. Jak to jest ze jak ty i
    inni chcecie udowodnić swoje racje to macie talent do wymyslania bzdur. U szwabów
    fotowoltaika amortyzuje się kilkanaście lat a u was trzy lata a tak ogólnie prad
    macie darmo od pierwszego dnia. Kiedyś rekuperator odzyskiwał wam tyle ze nie
    musieliście ogrzewać w domach z pięcioma centymetrami styropianu. Przekrocze trochę
    2000kWh rocznie. Ale dla mnie to nie problem. Przyszedł by rachunek to bym zapłacił.
    Ale zrobili mi 3000 i jestem zadowolony bo się w nim zmieszczę. Ze swoim durnym
    przypierdalaniem się idź w kierunku jaki ci wskaza na wyspie Węży. Gdyby był cień
    szansy ze KO by wygrało wybory to bym na nich głosował. Oni bardzo szybko by
    wyprostowali kretynów. Tanie zboze by zubożyło rolnikow ale nie wpłyneło na obnizke
    ceny chleba ale na jego jakosc tak.Wiek emerytalny poprawił by komfort życia
    zwłaszcza kobiet. Podatek katastralny którego projekt czeka od rzadow placformy na
    pierwsze czytanie bardzo szybko by wprowadzili. Do tego ekstra podatek od ponad
    jednej nieruchomosci. Zabrali by dodatkowe emerytury i inne swiadczenia. Dużo by
    pisać jak by się wykształciuchom poprawiło. Rzady czerwonej bandy i stworzonej przez
    nia i opłacanej przez SB opozycji nadział by się na pęknięcie bańki mieszkaniowej i
    drastyczny spadek cen nieruchomości ktorych nikt by nie kupował bo wszyscy juz maja.
    A ja ustawił bym taboret sto metrów od torow w miejscu w którym zderza się dwa
    pociągi i czekał bo takie cos mozna zobaczyć raz w życiu.

  • 10. Data: 2023-09-17 14:44:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 16 września 2023 o 19:54:56 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    .

> [...]
    wynosi nie mniej niż 500 kWh rocznie, czyli 42 kWh miesięcznie.

    Post niżej/ wyżej Sam Sobie udowodniłeś jak się zgadza.