  • 41. Data: 2023-09-21 11:18:51
    Temat: Re: Dla nawijaczy makaronu na uszy ze fotowoltaika jest różowo
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Z tą niską sprawnością palników to też nie ma jakiejś tragedii, bo
    > to problem głównie latem. W pozostałe części roku takie dogrzewanie
    > mieszkania trudno nazywać stratą.

    Z punktu widzenia fizyki, racja. Ale w rachunku ekonomicznym już nie.
    Propanowo-butanowa kilowatogodzina, jako się rzekło, kosztuje 55 groszy.
    Może ona wypierać kilowatogodzinę o darmowym lub znikomo małym koszcie
    uzyskania (mam na myśli bardziej drewno z własnego lasu, niż deputat
    węglowy uzyskany za szczególne zasługi dla elektrowni cieplnej).

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2023-09-21 16:24:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 21 września 2023 o 00:58:06 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    jak ja przedstawiana w artykułach na portalach roznych. Ludzie wydali mnostwo kasy na
    fotowoltaikę i pompy ciepła i się okazało ze musza sporo pradu dokupić.
    > Tak bo kłamałes jak stara pomarszczona Cyganka albo inny chyży ruj. Sadzisz baranie
    ze nie sprawdziłem jakie jest przeciętne zuzycie? Ty nie sprawdziłes i napisałeś co
    ci w zrytej od piwska pecynce się uległo.

    Boś głupi. Przeszukujesz internet ale wniosków prawidłowych nie wyciągasz.
    Sam znalazłeś że wyborcy zuzywaja prądu średnio w okolicach 100kwh miesięcznie.
    To że Ty i Twoje koty zuzywacue 200kwh miesięcznie nie znaczy że nie ma rodzin 4 czy
    więcej.osobowych.

  • 43. Data: 2023-09-21 17:09:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 21 września 2023 o 16:24:15 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    > To że Ty i Twoje koty zuzywacue 200kwh miesięcznie nie znaczy że nie ma rodzin 4
    Za ale jest ich mniej niz wdów 60+.

  • 44. Data: 2023-09-21 17:30:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.09.2023 o 09:34, Kris pisze:

    > Przy cenie butli 80 zł to 1 kWh wychodzi ok 55gr.
    > Uwzględniając niska sprawność palników gazowych to wychodzi podobnie jak pradem.

    Kiedyś zrobiłem eksperyment i czajnik 2kW używałem przez 2 miesiące.
    Rachunek za prąd wzrósł o 100zł a to było tylko podgrzewanie wody, które
    normalnie mam gazem, łącznie z gotowaniem obiadów, także nie ten tego...

    Ponadto porównywałem podobne gospodarstwo do swojego, gdzie jest
    indukcja i mają wydatek 150-200zł większy za prąd niż ja z tym gazem.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 45. Data: 2023-09-21 18:51:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 21 września 2023 o 17:09:10 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    baranie ze nie sprawdziłem jakie jest przeciętne zuzycie? Ty nie sprawdziłes i
    napisałeś co ci w zrytej od piwska pecynce się uległo.
    Jak już opanowałeś obsługę Googla to sprawdź ile osób średnie gospodarstwo domowe
    liczy.

  • 46. Data: 2023-09-21 19:46:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 21 września 2023 o 18:51:18 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    napisałeś co ci w zrytej od piwska pecynce się uległo.

    > Jak już opanowałeś obsługę Googla to sprawdź ile osób średnie gospodarstwo domowe
    2,77. I co w zwiazku z tym?