  • 11. Data: 2023-09-17 14:48:57
    Temat: Re: Dla nawijaczy makaronu na uszy ze fotowoltaika jest różowo
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 16 września 2023 o 19:54:56 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    .

    > Dlatego według danych statystycznych ośrodka badawczego średnie zużycie w
    gospodarstwie domowym na osobę wynosi około 900 kWh do 1400 kWh rocznie, czyli od 75
    kWh do 116 kWh miesięcznie. Z kolei zużycie energii elektrycznej na mieszkańca w domu
    wynosi nie mniej niż 500 kWh rocznie, czyli 42 kWh miesięcznie.
    > I to się mniej wiecej zgadza.
    Post wyżej/nizej sam udowodniłeś ja " się zgadza"
    >Ludzie mieszkający w budownictwie zbiorowym ogrzewanym z elektrociepłowni i majace
    gaz do gotowania płaca ok 50
    > złotych miesięcznie za prad. Jak chcesz cos napisać to najpierw sprawdź czy się nie
    osmieszasz.

    Lodówka 15zl, projektor czy tam inny tv 25 zł sam napisałeś
    Dodaj oświetlenie, gotowanie, zmywarkę, piekarnik router, modem, laptop, komp czy
    inna konsola dla bachora itp i już widzisz jak "się zgadza"

  • 12. Data: 2023-09-17 15:06:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 września 2023 o 14:48:59 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    > Dodaj oświetlenie, gotowanie, zmywarkę, piekarnik router, modem, laptop, komp czy
    inna konsola dla bachora itp i już widzisz jak "się zgadza"
    Oczywiście jak zwykle wiesz lepiej niz ja o swoim zuzyciu. Prawda jest taka jak ja
    przedstawiana w artykułach na portalach roznych. Ludzie wydali mnostwo kasy na
    fotowoltaikę i pompy ciepła i się okazało ze musza sporo pradu dokupić.

  • 13. Data: 2023-09-17 15:33:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 16 Sep 2023 10:54:54 -0700 (PDT), w
    <e84a946a-26fc-451a-83ba-89ca06a5a09an@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > majace gaz do gotowania płaca ok 50 złotych miesięcznie za prad.

    Hahahha. Co za odklejenie.

  • 14. Data: 2023-09-17 16:30:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-09-17 o 11:29, Kris pisze:
    > Swoje zużycie mam udokumentowane od ok 20 lat- 300-400kwh miesięcznie

    Znam rodzinę 2+2 w domu którzy zużywają 1800kWh. Rocznie na rodzinę,
    rachunki widziałem bo nie wierzyłem.

    L.

  • 15. Data: 2023-09-19 15:43:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 17.09.2023 o 16:30, Lisciasty pisze:

    > Znam rodzinę 2+2 w domu którzy zużywają 1800kWh. Rocznie na rodzinę,
    > rachunki widziałem bo nie wierzyłem.
    To oni prawie nic w domu nie mają, ja też mam 2+2 i zużywałem 3800kWh
    rocznie, teraz już będzie więcej.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2023-09-19 17:35:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 15:43 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > To oni prawie nic w domu nie mają, ja też mam 2+2 i zużywałem 3800kWh
    > rocznie, teraz już będzie więcej.

    Mój Teść (mieszka z Teściwą w klocku 10x10) dostał od nas na gwizdkę
    zmywarkę.
    Nie używa bo jest na prąd. Jak teściowa wychodzi do kuchni po herbatę to
    gasi jej telewizor.
    Żyją po ciemku, jedyne światło w salonie to TV.
    Mają 1 lodówkę (nową), pralkę (nową), jeden TV (prawie nowy - 2 lata) i
    elektryczny piekarnik w wolno stojącej kuchence gazowej.
    Zero kompów, laptopów, routerów chodzących non stop, TV podłączony do
    listwy, jak kończą "seans" to listwa jest na off. Do listwy wpięte 2
    ładowarki (wolne) do tel.
    Kocioł CO/CWU gazowy, czyli ciągnie elektronika + pompka obiegowa.
    Światło przed wejściem do domu świeci tylko jak ktoś wchodzi/wychodzi.
    Mniej się nie da a jemu wychodzi 1200kWh rocznie.

    TG

  • 17. Data: 2023-09-19 20:42:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > Światło przed wejściem do domu świeci tylko jak ktoś wchodzi/wychodzi.
    > Mniej się nie da a jemu wychodzi 1200kWh rocznie.
    No to sobie wyobraź tą rodzinę o której Kris wspomniał, która zużywa
    tylko o 50% więcej,
    pewnie bardzo podobnie żyją, tylko za światło i tv pewnie płacą.
    1800 kwh/12=150kWh/miesiąc czyli 5kWh na dzień, czyli odliczając noc
    wychodzi 300-400W /h czyli lodówka, światło, TV i pralka od czasu do czasu.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2023-09-20 10:46:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 17 września 2023 o 15:06:57 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    fotowoltaikę i pompy ciepła i się okazało ze musza sporo pradu dokupić.

    Zużywasz wg średniej z google - " 75 kWh do 116 kWh "?

  • 19. Data: 2023-09-20 11:27:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 20 września 2023 o 10:46:02 UTC+2 Kris napisał(a):
    ja przedstawiana w artykułach na portalach roznych. Ludzie wydali mnostwo kasy na
    fotowoltaikę i pompy ciepła i się okazało ze musza sporo pradu dokupić.
    > Zużywasz wg średniej z google - " 75 kWh do 116 kWh "?
    Więcej. Ale nie mieszkam w bloku w którym jest gaz i ogrzewanie z elektrociepłowni.

  • 20. Data: 2023-09-20 16:27:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 20 września 2023 o 11:27:08 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    > Więcej. Ale nie mieszkam w bloku w którym jest gaz i ogrzewanie z elektrociepłowni

    To tak dla zasady przyierdoliles się do mnie jak napisałem o zużyciu 300-400kwh
    miesiecznie na rodzine?